שתף קטע נבחר

לידיעת החיפאים: הפעלת המטרונית נדחתה שוב

האחראית על פרויקט המטרונית בחיפה והקריות, חברת יפה נוף, הודיעה היום כי הפעלתה תדחה בעוד מספר חודשים ומתוכננת כעת לאוגוסט 2013, כשנתיים לאחר מועד ההפעלה המקורי

כמה זמן אפשר לדחות את הפעלת המטרונית בצפון? הפעלת פרויקט "המטרונית" בחיפה תידחה בשלושה חודשים נוספים, וכעת צפויות להתבצע נסיעות ראשונות רק באוגוסט הקרוב. הסיבה: העבודות עדיין לא הסתיימו. בהקשר זה כדאי להזכיר כי הפעלת המטרונית, אוטובוס רב-קיבולת שנוסע בנתיב תחבורה ייעודי, נדחתה פעם אחר פעם בשנים האחרונות.

 

לפי משרד התחבורה, בתחילה אמורה הייתה המטרונית להכנס לפעילות לפני כשנה וחצי. אלא שזה לא קרה כמובן, ותחילת פעילותה נדחתה שוב ושוב. מסוף 2011 לקיץ 2012, לאחר מכן למאי 2013, וכעת לאוגוסט 2013. כל זאת למרות שהחברה אשר זכתה במכרז ההפעלה, חברת דן, התחייבה להתחיל בפעילות תוך שנתיים ו-45 יום מההכרזה על הזכיה במכרז - סוף 2012.

 

המטרונית: חגיגה ב-2011, פתיחה ב-2013 (צילום: צבי רוגר) (צילום: צבי רוגר)
המטרונית: חגיגה ב-2011, פתיחה ב-2013(צילום: צבי רוגר)

 

"הממשלה החליטה"

בחברת יפה נוף, האחראית על הפרויקט מטעם המדינה, אומרים כי "לאור עיכובים בהיערכות להפעלת המטרונית, החליטה הממשלה לדחות את מועד הפעלתה מ-20 במאי ל-5 באוגוסט 2013". הדחייה, כך מבטיחים שם, "תאפשר להשלים את ההיערכות הנדרשת לפתיחה מוצלחת, ותאפשר מתן שרות מיטבי לנוסעי התחבורה הציבורית במטרונית בכלל ובמטרופולין חיפה בכלל".

 

בחברת דן, שזכתה במכרז להפעלת המטרונית, הופתעו היום מההודעה בדבר העיכוב בפרויקט, ואומרים כי הדחייה כלל לא תואמה עמם. "לא רק שלא ביקשנו דחיית מועד, אלא פנינו במכתב וביקשנו נחרצות לעמוד בלוח הזמנים שנקבע ולא לסטות ממנו", מבהירים שם. בדן טוענים כי הדחייה צפויה לגרום לחברה "נזק כלכלי אדיר", וכי חברת יפה נוף אחראית לעיכוב הנוכחי כמו-גם לעיכובים קודמים.

 

דצמבר 2011 - נסיעת בכורה 

 

ראוי להזכיר כי פרויקט המטרונית, שכולל שלושה קווים באורך כולל של כ-40 קילומטר, הוא אחד מפרויקטי התחבורה הציבורית הגדולים בארץ. בעבר העריכו במשרד התחבורה את עלות הפרויקט בכ-1.5 מיליארד שקל. בשנים הקרובות אמור משרד התחבורה להקים ולהפעיל פרויקטים דומים גם במרכז הארץ, בין השאר באיזור השרון ובגוש-דן.  

 

למה דוחים את הדחייה?

בחברת יפה נוף הסבירו היום ל-ynet כי העיכוב בהפעלת המטרונית נובע מהחלטה לפתוח את שלושת הקווים בו-זמנית, ולא באופן מדורג. המטרה, כך אומרים שם, היא להרגיל את הנוסעים לפעילות מלאה של אמצעי התחבורה החדש. אלא שלדברי מקורבים לפרויקט הסיבה היא עיכובים בפריסת חלק התשתיות בתוואי המטרונית - עיכובים שמקורם בעבודת חברת יפה נוף.

 

בעבר האשימו במשרד התחבורה גורמים שונים בדחיית הפרויקט. למשל, בשנה שעברה טענו כי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מעכב העברת תקציב להקמת המטרונית מאחר שהוא מתנגד להפעלתה בימי שבת. מקורות במשרד אמרו כי "גפני רוצה לנצל את המצב ולשנות את הסטטוס-קוו, ובגלל זה הוא מונע עכשיו את העברת התקציב". גפני דחה בתוקף את הטענות, ואמר כי הוועדה בראשותו דרשה מידע מפורט אודות הפרויקט - כנהוג במקרים דומים.


פורסם לראשונה 20/02/2013 21:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יפה נוף: "מתן שירות מיטבי לנוסעים"
צילום: צבי רוגר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים