שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פורד פיאסטה מחודשת ופורד קוגה הגיעו לישראל

מתיחת הפנים של הפיאסטה מביאה איתה מנוע חזק וחסכוני יותר לדגם האוטומטי, לצד מחיר נמוך ב-8,500 שקל; פורד קוגה היא כניסה ראשונה של פורד לפלח הפנאי הקומפקטי בישראל

דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, השיקה הבוקר (ד') שני דגמים חדשים של יצרנית הרכב האמריקאית. הראשון מהווה כניסה ראשונה של המותג לפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים החשוב, בדמות הקוגה (Kuga), שמשווק בשם אסקייפ (Escape). הוא ישווק עם מנוע טורבו-בנזין בעל 180 כ"ס והנעה כפולה, ובשתי רמות גימור. מכונית שנייה שהושקה היום היא מתיחת הפנים של פורד פיאסטה, שזוכה למנוע ותיבת הילוכים חדשים בגרסה האוטומטית.

 

פורד פיאסטה המחודשת והקוגה החדש (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פורד פיאסטה המחודשת והקוגה החדש(צילום: רועי צוקרמן)

 

קוגה

פורד תציע את הקוגה בישראל עם מנוע האקו-בוסט בנפח 1.6 ליטר של הפוקוס. הוא מפיק 180 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (שמגיעה מהאקספלורר והאדג'). התיבה מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הנעה כפולה קבועה, ומאפשרת מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 13 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

לרכב החדש אורך של 452 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה ל 171 ס"מ ובסיס גלגלים של 269 ס"מ. הוא מציע מקום לחמישה נוסעים ותא מטען בנפח 456 ליטר.

 

הקוגה יוצע בשתי רמות גימור. הבסיסית, "טרנד", כוללת שבע כריות אוויר, חישוקי "17 קלים, מערכת שמע מקורית עם תפעול קולי (באנגלית), חיבורי USB בלוטות' ושישה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, כפתור התנעה, ובקרת שיוט עם מגביל מהירות. גרסה זו תעלה 178 אלף שקל.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

רמת גימור גבוהה בשם "טיטאניום", מוסיפה בין היתר חישוקי "19, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה מרכזית נגד סינוור, דלת תא מטען נפתחת חשמלית על-ידי העברת הרגל מתחת לפגוש, חיישני אורות וגשם, כניסה ללא מפתח, מערכת שמע משודרגת עם תשעה רמקולים ומושבי חצי-עור. מחירה 198 אלף שקל.

 

פיאסטה

הסופר-מיני של פורד, עברה רענון קוסמטי שכולל פגוש קדמי חדש עם סבכה שונה ועדכון קל ליחידות התאורה האחוריות. בתא הנוסעים יש כעת גוונים חדשים, אך העיצוב הכללי נותר דומה לעבר.

 

פורד פיאסטה המחודשת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פורד פיאסטה המחודשת(צילום: רועי צוקרמן)

 

הבשורה הגדולה מגיעה מתחת למכסה המנוע, שם יחידת ה-1.4 ליטר המיושנת הוחלפה במנוע 1.6 ליטר עם 105 כ"ס (96 בעבר). הוא משודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (במקום אוטומטית עם ארבעה), ויחד יחידת הכוח תספק ביצועים עדיפים משמעותית: 10.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 13.9 בעבר, ומהירות מרבית של 184 קמ"ש. גם תצרוכת הדלק שופרה, ועומדת כעת על 16.9 ק"מ לליטר בממוצע.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

הירידה בתצרוכת הדלק איפשרה לפיאסטה האוטומטית לרדת מקבוצת מיסוי ירוק גבוהה (6) לקבוצה 3. גם המחיר ירד - מ-106.5 אלף שקל ל-98 אלף (חלק מכך תודות להוזלת המס). למרות ההוזלה, רמת האבזור ("טרנד") שופרה קלות וכוללת שבע כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, מערכת לתיכנות המהירות המרבית של הרכב ועוצמת מערכת השמע (מיועד להורים המעבירים את הרכב לנהג חדש), חיבור USB למערכת שמע עם שישה רמקולים ובקרת אקלים.

 

לצד הדגם האוטומטי, הפיאסטה תמשיך להימכר גם בגרסה ידנית. זו קיבלה גרסה משודרגת של מנוע ה-1.2 ליטר, שנותר עם אותו הספק (82 כ"ס) אך עם מעט יותר מומנט (11.6 לעומת 11.1 קג"מ בעבר). השינוי הוביל גם לשיפור בתצרוכת הדלק, מ-17.8 ק"מ לליטר עד עתה ל-19.2 (ללא שינוי בקבוצת המס, 3). מחיר הגרסה הידנית, שתמשיך להימכר ברמת גימור "אמביינטה" וללא שינוי באבזור, נותר זהה לעבר - 75.5 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד פיאסטה המחודשת
צילום: רועי צוקרמן
פורד קוגה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים