שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

רנו מגאן סטיישן במבחן: גם נוחה, גם חסכונית

מבחן דרכים לרנו מגאן סטיישן דיזל שהגיעה סוף-סוף לישראל, מגלה מכונית נוחה במיוחד עם תא מטען מרשים ותצרוכת דלק מצוינת. האם יש כאן "אבל"?

  • שנת השקה: 2008 (מתיחת פנים ב-2012)
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות סטיישן
  • מתחרות עיקריות: יונדאי i30cw, פורד פוקוס סטיישן, קיה סיד סטיישן
  • מחיר התחלתי: 133 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 137 אלף שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של רנו מגאן סטיישן

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

סביבת הנהג במגאן מתאפיינת באיכות חומרים והרכבה ממוצעת בלבד. ברנו התאמצו אמנם ליצור מראה פשוט ותכליתי, אך הנדסת האנוש בכל זאת אינה מרשימה במיוחד, כמו למשל מערכת השמע המקורית המורכבת מדי לתפעול, או מתג בקרת השיוט שהוצב באופן מוזר. המרווח בתא הנוסעים טוב במיוחד ליושבים מלפנים, מאחור קצת פחות, בעיקר לבעלי רגליים ארוכות במיוחד. עם זאת, עדיין מדובר במכונית שתסיע ארבעה מבוגרים ללא בעיה, גם למרחקים ארוכים. כמצופה מסטיישן, תא המטען גדול ושימושי, ומצטרף למספר תאי אחסון גדולים יחסית בסביבת הנהג.

 

תא הנוסעים אינו מופת לאיכות או הנדסת אנוש, השימושיות מעולה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים אינו מופת לאיכות או הנדסת אנוש, השימושיות מעולה(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

שני הדורות הקודמים של המגאן היו מהטובים מסוגם בכל הנוגע לנוחות נסיעה. בתנועה בינעירונית, המגאן החדשה - גם במרכב הסטיישן ומנוע הדיזל - חוזרת על הישג זה, עם כיול רך ונעים וריסון מרכב ראוי. יחד עם מושבים נוחים בעלי תמיכה מצוינת (גם לגב התחתון וגם תמיכה צדית), רנו מציעה כאן רכב נוח במיוחד לצבירת קילומטרים. מנגד, בנסיעה עירונית המגאן נוטה להיות מעט קופצנית - אך היא עדיין מהטובות בקטגוריה. למגאן היגוי קל שמאפשר כושר תמרון טוב, אך חבל שבידוד רעשי רוח (במיוחד) וצמיגים בשיוט בינעירוני אינו טוב מספיק. בידוד רעשי מנוע סביר בעיר ומצוין בשיוט.

 

נוחות נסיעה בינעירונית מעולה, בידוד רעשי רוח וכביש לוקה בחסר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות נסיעה בינעירונית מעולה, בידוד רעשי רוח וכביש לוקה בחסר(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

המגאן סטיישן מגיעה עם מנוע טורבו-דיזל חריג בקטגוריה בישראל, אך פופולארי מאוד באירופה. ואפשר להבין למה: יחידת הכוח, בנפח 1.5 ליטר (110 כ"ס) מספקת ביצועים מרשימים עם זמינות כוח טובה, שמייתרת לעיתים תכופות את הצורך בהורדת הילוך. יחידת הכוח מפיקה מעט רעש גס בתחילת נסיעה (במיוחד כשהמנוע קר), אך מרבית הזמן שקטה במיוחד. לכך מסייעת תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול (כפי שפגשנו ברנו סניק), המעדיפה הילוך גבוה לטובת חסכון בדלק.

 

תיבת ההילוכים מציעה העברות הילוכים מהירות וחלקות מאוד בדרך כלל, אך בזחילה (בעיקר בירידות או עליות קלות) היא מייצרת לעיתים חבטה קלה ורועשת. מסלול המבחן הפעם היה ארוך מהרגיל (קרוב ל-800 ק"מ) ונטה באופן חריג לנסיעה בינעירונית. תצרוכת הדלק בתנאים אלו הייתה מרשימה: 20.1 ק"מ לליטר. עם זאת, חשוב לציין כי ספק אם ניתן יהיה לשחזר את הנתון הזה במסלול המבחן הרגיל שלנו.

 

מנוע הדיזל גמיש ושקט מאוד בשיוט. תצרוכת הדלק הרשימה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע הדיזל גמיש ושקט מאוד בשיוט. תצרוכת הדלק הרשימה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של המגאן טובה למדי, עם רמת אחיזה גבוהה ורגישות נמוכה לבלימה. בתחושת הבטחון פוגם היגוי קל מדי ולא מדויק מספיק. כושר הבלימה אינו מהטובים בקטגוריה, תחושת הבלימה טובה. המגאן מוצעת בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות, ובמבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה לציון של חמישה כוכבים עם ניקוד גבוה.

 

הבטיחות הפאסיבית טובה, היכולת הדינמית נפגמת בגלל היגוי לא מדויק ()
הבטיחות הפאסיבית טובה, היכולת הדינמית נפגמת בגלל היגוי לא מדויק

 

5. אבזור ומחיר

תמורת 133 אלף שקל (137 כולל חלון הגג של רכב ההדגמה), תקבלו בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם חיבור USB וקישור בלוטות', חיישני אורות וגשם, חישוקי "16 קלים, מראות צד מתקפלות חשמלית ושש כריות אוויר. מדובר באבזור מכובד בהחלט, ולמרות שבשוק ישנן מכוניות סטיישן זולות יותר (לא עם מנוע דיזל), מדובר בסך הכל בתמורה טובה מאוד למחיר.

 

רמת האבזור מכובדת, התמורה למחיר טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רמת האבזור מכובדת, התמורה למחיר טובה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות נסיעה, תצרוכת דלק, מנוע גמיש

- איכות תא נוסעים, היגוי, כושר בלימה במכונית המבחן

 

ולבסוף: הדור הקודם של רנו מגאן לא נחשב למוצלח כל כך, ופגע אצלנו בתדמית הטובה של הדגם הוותיק. המגאן החדשה אמורה לשפר זאת, ועושה כך די בקלות. האיכות והנדסת האנוש אינן מהטובות שיש, אך היא מציעה נוחות נסיעה מצוינת ומנוע מרשים הן בביצועיו והן בתחנת הדלק, שימושיות טובה ויכולת צבירת מרחקים בנוחות ללא מאמץ. כך שבסך הכל, רנו מגאן סטיישן דיזל מציגה חבילה טובה מאוד למי שזקוק לרכב חסכוני, שימושי ונוח.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
רנו מגאן סטיישן
רנו מגאן סטיישן
מנוע ארבעה צילינדרים, 8 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.5 ליטר / סולר
הספק מרבי 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, סטיישן / חמישה
אורך 457 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 150 ס"מ
בסיס גלגלים

270 ס"מ

מידת צמיגים 205/55-16
משקל 1,289 ק"ג
נפח תא מטען 486 ליטר
100-0 קמ"ש 12.1 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 23.8 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 20.1 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 110 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 10
מחיר לגרסה שנבחנה 137,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מגאן סטיישן
צילום: רועי צוקרמן
מנוע דיזל עם 110 כ"ס
צילום: רועי צוקרמן
איכות תא הנוסעים סבירה בלבד
צילום: רועי צוקרמן
השימושיות מצוינת
צילום: רועי צוקרמן
ביצועים ותצרוכת דלק מרשימים
צילום: רועי צוקרמן
המטרה: להעלים את התדמית הרעה
צילום: רועי צוקרמן
יש את מה שצריך?
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים