שתף קטע נבחר

טויוטה בז'נבה: GT86 קבריולה וחשמלית מיוחדת

יצרנית הרכב הגדולה בעולם תציג שתי מכוניות תצוגה - לפחות אחת מהן קרובה מאוד לייצור סדרתי: גרסת קבריולה של ה-GT86. השנייה: חשמלית עירונית יוצאת דופן

טויוטה תציג בתערוכת ז'נבה (17-7 במרץ) את גרסת הקבריולה של ה-GT86, מכונית הספורט הקומפקטית שמשווקת גם בישראל. מדובר בינתיים בדגם תצוגה בשם FT-86 קבריולה (קיצור של Future Toyota, "טויוטה עתידית"). אלא שאל תטעו - המכונית הזו תגיע לייצור בתוך כשנה בלי שינויים מהותיים. עתיד מעורפל יותר מחכה לדגם התצוגה השני של טויוטה בז'נבה, ה-i-Road החשמלית.

 

 

 

ה-GT86 קבריולה תציע גג בד חשמלי עם חלון זכוכית, ובטויוטה אף מעוניינים לשמור על מבנה ה-2+2 של דגם הקופה. המושבים האחוריים, שיהיו חריגים בקטגוריה של מכוניות ספורט קומפקטיות פתוחות, מיועדים לנסיעות קצרצרות או לילדים קטנים. ביצרנית לא נוקבים בנתון נפח תא מטען, אך טוענים כי פתיחת הגג כמעט ולא פגעה בשימושיות של המכונית.

 


לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה

 

גם ממדי המרכב נותרו כמעט ללא שינוי, עם אורך של 424 ס"מ, רוחב של 177.5 ס"מ, גובה של 127 ס"מ ובסיס גלגלים של 257 ס"מ. טויוטה בחרה שלא לאפר את ה-FT-86 באיפור תצוגה בולט במיוחד, וכך המכונית נראית כמעט זהה לדגם הסדרתי. שינוי בולט יהיה ויתור על הצבע הלבן של תא הנוסעים (העיצוב יישאר זהה), וגם חישוקי הגלגלים הגדולים יקטנו מעט למידה הרגילה של ה-GT86 (כלומר "17).

 

גרסת הקבריולה צפויה להציע את אותה יחידת כוח כמו הקופה, כלומר בוקסר ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 200 כ"ס. המנוע ישודך לתיבות שישה הילוכים - ידנית או אוטומטית.

 

חשמלית חדשה: i-Road

לצד ה-FT-86, טויוטה תחשוף בז'נבה את ה-i-Road, מכונית תצוגה מסקרנת שעשויה להוליד מתחרה לרנו טוויזי. היפנים לא מאשרים זאת, אך ייתכן שה-i-Road מיועדת לפלח הקוואדרסייקל האירופי, קטגוריה שבמדינות מסוימות אינה דורשת רישיון נהיגה. במשרד התחבורה בוחנים בימים אלה את יישום התקינה הזו גם בישראל.

 

 

 

ה-i-Road היא מעין שילוב בין קטנוע למכונית זעירה. אורכה עומד על 235 ס"מ, רוחבה 85 ס"מ בלבד וגובהה 144.5 ס"מ. גם בסיס הגלגלים צנוע (170 ס"מ), והמכונית מיועדת לנהג ונוסע היושב מאחוריו.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

טויוטה ציידה את ה-i-Road בצמד מנועים חשמליים עם כשלושה כ"ס כל אחד, הממוקמים בתוך כל גלגל קדמי. נתוני הביצועים לא פורסמו, אך נוכח ההספק הצנוע והייעוד העירוני אל תצפו להרבה. מנגד, המכונית הייחודית תציע טווח נסיעה של עד 50 ק"מ, מספיק לשימוש המיועד.

 

בכדי לשלוט על המרכב הצר וגבוה יחסית ולהעניק זריזות עירונית מיטבית, טויוטה ציידה את ה-i-Road בשלושה גלגלים - שניים מלפנים ואחד מאחור. המרכב מיוצב על-ידי חיישנים ששולטים על ההטייה בפניות, ואף יכולים לשמור על המרכב ניצב לקרקע כאשר אחד הגלגלים הקדמיים על המדרכה למשל. מדובר במנגנון דומה לזה שהציעה יצרנית הרכב ההולנדית הזעירה קארבר (Carver) בשת 2005, ולזה שמציעה כיום פיאג'ו בקטנוע התלת-גלגלי שלה (MP3).

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה 

 

נכון לעתה לא ידוע אם בכוונת טויוטה לייצר את ה-i-Road באופן סדרתי. יצרניות הרכב הגדולות נמנעו עד היום כמעט לחלוטין מלהציע מכוניות בתקינת הקוואדרסייקל, והותירו את הפלח הזה ליצרניות רכב זעירות דוגמת ליג'ייה ואייקסם. הצלחת רנו טוויזי עשויה לשנות זאת, כשלונה יותיר את הפלח הזה ללא מתחרות נוספות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים