שתף קטע נבחר
 

"ג'נרל מוטורס: יותר חשמל, פחות משקל"

דן אקרסון, מנכ"ל קונצרן הרכב השני בגודלו בעולם, מבטיח כי בעתיד הלא רחוק צפויים שינויים מרחיקי לכת ביעילות כלי הרכב השונים. החל בהפחתת משקל משמעותית, דרך יעילות משופרת למנועים וכלה בטווח נסיעה חשמלי גדול פי כמה

מנכ"ל ג'נרל מוטורס מבטיח: נהפוך את המכוניות לחסכוניות יותר. דן אקרסון, מנכ"ל קונצרן הענק ג'נרל מוטורס, יודע איך להתמודד עם דרישות הממשל האמריקאי להשיג חסכון משמעותי בצריכת הדלק של מכוניות חדשות. בנאום שנשא אמש (ד') הציג אקרסון את עיקרי התוכנית - הפחתת משקל משמעותית של כלי הרכב, שיפור היעילות של מנועי בנזין ודיזל, ופיתוח מכוניות חשמליות עם טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ.

 

קבלת פנים קרירה: שברולט וולט (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
קבלת פנים קרירה: שברולט וולט(צילום: תומר פדר)

 

"אני לא רוצה לחשוף יותר מדי בפני המתחרים שלנו", אמר אקרסון, "אבל אני אחלוק (אתכם) כמה נקודות ציון עיקריות בתוכנית שלנו לחיסכון בדלק עד שנת הדגם 2016. ראשית, אנחנו נפחית את המשקל של כלי הרכב. הפחתה של במשקל מפחיתה את צריכת הדלק בכ-6.5%. (ו)המטרה שלנו היא להפחית את המשקל בעד 15%". 

 

לדברי אקרסון, על-מנת להשיג את החיסכון במשקל של כלי הרכב משקיע קונצרן הענק בפיתוח חומרים מתקדמים, כמו למשל סיבי פחם ומתכות קלות, וכן בתהליכי ייצור המאפשרים שימוש נרחב באלומיניום. צעד נוסף שבו נוקט הקונצרן הוא שיפור היעילות של מנועי בעירה פנימית. "אנחנו מציעים מנועי דיזל 'נקיים' במקומות שבהם יש בזה הגיון עסקי", מבהיר אקרסון. "לדוגמה, אנחנו נתחרה ראש בראש עם פולקסווגן עם גרסת דיזל של שברולט קרוז". 

 

כמו רבים בתעשיית הרכב, אקרסון וג'נרל מוטורס מאמינים כי מנועי בנזין ימשיכו להניע חלק ניכר מכלי הרכב בעתיד הקרוב. "אנחנו משפרים את היעילות של מנועי בנזין באמצעות שלל טכנולוגיות, כמו מגדשי טורבו, הזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה והפסקת פעולה של בוכנות (בזמן שיוט)". ומה עם מכוניות חשמליות והיברידיות?

 

"בחוגים מסוימים, זה נהיה מעין ספורט לעשות צחוק ממכוניות חשמליות", אומר אקרסון. "אבל העידן של שימוש בחשמל לשיפור ביצועים וצריכת דלק כבר כאן, והמגמה הזו רק הולכת להתחזק". ראוי להזכיר כי שברולט מציעה את הוולט ההיברידית בכמה שווקים גדולים מאז 2011, אם כי המכירות עד כה מאכזבות. בקיץ הקרוב צפויה היצרנית להתחיל בשיווק גרסה חשמלית של הספארק הקטנה.

 

אלא שלמרות קבלת הפנים הקרירה שבה התקבלה הוולט, צופה מנכ"ל ג'נרל מוטורס כי עד 2017 ימכרו כ-500 אלף כלי רכב של קונצרן הענק, שיציעו "סוג כלשהו של חשמול". אמנם לא מדובר בנתון משמעותי, אך אקרסון מאמין שבשנים הקרובות ייפתרו כמה מהבעיות העיקריות של מכוניות חשמליות - ובראשן טווח נסיעה מוגבל. לדבריו, הקונצרן מפתח מכוניות חשמליות חדשות, ובהן אחת עם טווח של 160 ק"מ, ואחרת עם טווח של עד 320 ק"מ.

 

"אם תהיה לך מכונית עם טווח של 320 ק"מ, זה ישנה דרמטית את החשבון", מצהיר אקרסון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקרסון: "המגמה רק הולכת להתחזק"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים