שתף קטע נבחר

משחקים בפייסבוק: זה שווה המון כסף

מסתבר שישראל היא סוג של מעצמה בתחום המשחקים לפייסבוק. גם המודל העיסקי מושלם: מיליוני משתמשים מורידים משחק פשוט בחינם ומשלמים על תוספות ופייסבוק גוזרת קופון שמן. נציג הרשת החברתית הגיע לארץ והסביר איך עושים את זה נכון

Clash of clans . משחק אסטרטגיה בזמן אמת, שבו שבטים נלחמים על שליטה בטריטוריה. למרות ההבדלים בין השבטים - מה שחיוני לכל מלחמה טובה, יש להם גם משהו משותף. את כולם מפעילים משתמשי פייסבוק. וכמו בכל מלחמה, יש גם צד מרוויח שלא שייך לאף אחד מהשבטים. יצרנית המשחק סופרסל סוגרת לפי דיווחיה קופה של מיליון דולר ביום. וזה רק מהמשחק הזה ועוד אחד בסגנון פארמוויל. וזה סטארטאפ של 70 אנשים. המרוויחה הגדולה השנייה מהעסק הזה היא פייסבוק שגוזרת 30% מזה.

 

הרווח מגיע מרכישות של משתמשים. מודל המכונה פרימיום (Freemium). השחקן מוריד את המשחק בחינם אבל כדי להתקדם במשחק עליו לרכוש חיילים, תותחים ומחנות. הדברים הללו עולים במשחק הזה במטבעות זהב. לדוגמה, 250 כאלה יסדרו לכם תותח בסיסי. את הכסף אפשר לקבל מהמשחק בעבודה קשה, אבל מי שרוצה באמת לעשות את זה בגדול ומהר בשבט, צריך לשלם. 5.5 דולר על 500 מטבעות. 110 דולר על 14,000. אכן, כסף מסובב את העולם, אפילו אם הוא וירטואלי.

 

 

ולא רק מלחמות שבטים מככבות בדוחות הרווח של פייסבוק. מדובר בשוק ענק של משחקים ממינים שונים. במספרים: 251 מיליון משתמשים משחקים במשחקים דרך פייסבוק. ל-130 משחקים יש קהל של מיליון ויותר משתתפים. וישראל שולטת. לחמש חברות מרשימת עשרת המפתחות המובילות סניפים כאן בישראל. ובגלל זה, יש להניח, פייסבוק ערכה כנס מפתחים בת"א.

 

הכנס ששמו "Game On", עסק בדרכים לבניית משחקים מצליחים לפייסבוק ולמובייל, וכיצד לקדם אותם ולהגיע לקהל רחב. את הכנס פתח מנהל שותפויות הגיימינג בפייסבוק אירופה, ג'וליאן קודורניו (Julien Codorniou).  הוא מספר כי 20% מרווחי פייסבוק מגיעים ממשחקים. לכך נחבר את העובדה ש-23% מהזמן בגלישה בנייד המשתמשים בפייסבוק ולכך נוסיף שלרשת הזו יש יותר ממיליארד משתמשים.

 

זאת ועוד: המשחק עם הפרופיל האישי שלך יוצר מחויבות גדולה יותר, כי אלו שמשחקים עושים זאת מול חברים שלהם ולא לבד. ודבר אחרון: הניוז פיד זו דרך נהדרת לקדם את המשחקים - כולם רואים במה כולם משחקים ורוצים גם. אז הכל נשמע כדאי. ברור אגב - שלא לכולם. זו הזדמנות למעטים שיצליחו להיות הדבר הבא.

 

מעבירים את הזמן

הלהיטים הגדולים ביותר הם משחקי הקז'ואל. קחו את המשחק קנדי קראש לדוגמה, עם כ-10 מיליון משתמשים יומיים. למי שלא מכיר מדובר במשחק פאזל מאוד בסיסי של התאמת צבעים. התשלום? נגמרו לכם הפסילות ואתם לא רוצים שהמשחק ייגמר. 1.20 דולר. או שאתם יכולים לחכות שחברים שלכם ישלחו לכם מתנות. כלומר עוד פסילות. גם אפשרות.

 

ממתקים!  ()
ממתקים!

 

או Diamond Dash, עוד להיט עם מאה מיליון משתמשים לטענת החברה WOOGA. גם כאם מדובר בפאזל התאמת צבעים וכאן אפשר לשלם על עוד זמן כדי להשלים אותו.

 

 

יהלומים! ()
יהלומים!

 

ישנם שיאמרו כי אין ממש משחק ברגע שהוא לא מסתיים כשאני משלם. ובכלל, מי מוציא כסף על דברים כל כך וירטואליים? קורדיניו כמובן לגמרי מבין את מי שעושה את זה. "המשחק הוא חינם קודם כל, וזה פשוט משפר את המשחק", הוא אומר ומוסיף: "אני משלם הרבה גם בעצמי".

 

אבל זה לא ממש פייר. אני אעקוף את החברים שלי אם יש לי יותר כסף להוציא

 

"אבל כל החברים שלך עושים את זה. אז גם אתה צריך. נניח מישהו פוגע בטירה שלך במשחק אסטרגיה אז אתה רוצה לנקום".

 

אבל אם אני שחקן עשיר יותר?

 

"אתה יכול גם לסיים משחקים גם אם לא שילמת. אני מכיר אנשים שמשחקים Diamond Dash ולא משלמים. אם אתה סבלני וטוב אתה יכול להצליח גם כך. אם אתה רוצה את האקסטרה - חווה גדולה יותר, אקדח קטלני יותר, אתה צריך לשלם". כשקודורניו מדבר על "אקדח קטלני יותר" הוא מתכוון לתחום חדש שמתפתח עם עולם המחשוב. משחקי ההארדקור. משחקים שהם לא לסדר יהלומים בשורה. ויכולים להיות אסטרטגיה כמו קלאש אוף קלאנס ומגיעים גם לאופנסיב קומבאט: משחק יריות לדפדפן דרך פייסבוק (ורשתות חברתיות אחרות).

 

 

 

המשחק הזה ידרוש קצת יותר מהמחשב שלכם ומנסה לשחזר חוויה מהמשחקים הגדולים של התעשייה. זה עוד לא שם, אבל בדרך. מחיר רובה קטלני יותר אגב, 175 מטבעות משחק – ו-20 דולר יתנו לכם 200 כאלה. בעודף תקנו פלנלית או משהו. לפי קודורניו אחד הדברים החשוב במשחק פייסבוק הוא להיות גם במובייל. במכשיר הנייד אנדרואיד ואפל. זה גם החזון של פייסבוק כחברה. וזה וזה חלק מהשינוי שהיא מנהיגה ברשת שלה. הסיבה ברורה: שלא נצא לעולם.

 

עוד דבר חשוב לפי קודורניו: עדכוני ניוז פיד לגבי המשחק שלך יחד עם פרסום וכך להביא את המשתמשים אליך. וכשהוא כבר שם, צריך למפתחת לגרום לו להוציא כסף כמובן. לפי חברת WOOGA שאחראית על Diamond Dash זה הרבה יותר קל ברשת החברתית הגדולה בעולם. היא טוענת כי ישנה סבירות של פי 8 שמשתמשים שמתחברים דרך פייסבוק יוציאו כסף במשחק והם גם יוציאו 50 אחוז יותר מאחרים. נשמע כמו עסקה טובה לכל הצדדים: החברה תרוויח, פייסבוק תרוויח, המשתמש קיבל משחק חינם ויוציא כסף, אבל בואו נודה - רק כי הוא רוצה.

 

פרימיום ()
פרימיום

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'וליאן קודורניו. משחק ומספר
מומלצים