שתף קטע נבחר

פייסבוק רוצה גם השטאג#מעתיקנים

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל הרשת החברתית המונה מיליארד משתמשים ברחבי העולם מתכננת להטמיע שימוש בהשטג - מסימני ההיכר של טוויטר

#התרגשות או # אכזבה: פייסבוק מתכננת לאמץ את השימוש בהשטאגים – אחד מסימני ההיכר של טוויטר, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנגל מסוף השבוע. לפי הדיווח, בשלב זה לא ברור כמה זמן פייבוק כבר עובדת על הפיצ'ר, ואף ואין זה סביר שיוצג בקרוב.

 

השטאג המוסמן על ידי סולמית, משמש את משתמשי טוויטר אך נפוץ גם באינסטגרם ובגוגל פלוס. הסימון מאפשר לשייך ציוצים לנושא שיחה מסוים, כך שכאשר מחפשים מידע על אותו נושא, אפשר פשוט לחפש את ההשטאג (או להקליק עליו) ולצפות בכל הציוצים והשיחות המקיימות סביבו.

 

מעבר לחדשות ונושאים בוערים אחרים ברשת, ההשטאג נפוץ גם בשימוש בממים, ומהווה סיומת למשפטים שנונים פחות או יותר של צייצנים מתחכמים. לכן אולי כבר נתקלתם בסימן # גם בגלישה בפייבוק. עם זאת, בשלב זה ההשטאג ברשת החברתית הגדולה בעולם לא פעיל, קרי – לא ניתן להקליק עליו ולראות סטטוסים נוספים בנושאים של #ראשוןמבאס או #הכלרעכאן.

 

לטענת הוול סטריט ג'ורנל, פייסבוק בודקת האם ללכת בדרכה של טוויטר ולאפשר לגולשים להקליק על השטאגים בנושאים פופולאריים, כדי שהיא עצמה תוכל לקדם את השיחות הללו וכך לגרום לגולשים להישאר עוד ועוד באתר.

 

מעבר לזמן גלישה ארוך יותר, אם פייסבוק אכן תאמץ את השימוש בהשטאגים המשמעות היא גם יותר מעורבות של מפרסמים. בטוויטר, מותגים בונים קמפיינים סביב ההשטאגים ומנסים באמצעותו לעודד שיח סביב המותג. משמעות הכניסה של הפיצ'ר לרשת החברתית הגדולה בעולם תהיה כמובן גם הרחבה של השימוש המסחרי בו.

 

זו לא פעם ראשונה שפייסבוק מעתיקה ממתחרתה. בתחילת דצמבר 2012 הרשת החברתית שינתה את כפתור ה-subcribe (לעשות מנוי) לכפתור follow – ממש כמו בטוויטר. עם זאת, תפקידו של הכפתור לא השתנה: בדיוק כמו בטוויטר, הוא אפשר ועדין מאפשר לעקוב אחר גולשים ברשת מבלי להיות חבר שלהם ולחשוף את התכנים שלך.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים