שתף קטע נבחר

חברת תעופה תשקול נוסעים ותחייב לפי משקלם

"סמואה אייר" שבדר' האוקיינוס השקט, תהיה חברת התעופה ה-1 שתחייב את נוסעיה, מהשמנים בעולם, לשלם לפי משקל גופם ולא לפי מושב. יו"ר החברה: "זו שיטת התשלום של העתיד"

זה הזמן להתחיל בדיאטה: חברת "סמואה אייר", חברת התעופה הלאומית של אזור דרום האוקיינוס השקט, תהיה חברת התעופה הראשונה בעולם שתאפשר לנוסעיה להישקל בשדה התעופה ולשלם על כרטיס טיסה לפי ק"ג, בהתאם למרחק הטיסה.

 

עוד על טיסות כבדות-משקל בערוץ התיירות:

 

מומחים בענף התעופה מעריכים, כי חברות תעופה נוספות בעולם יאמצו את שיטת התמחור החדשה, בעיקר עקב השמנת האוכלוסייה ההולכת ומתגברת בעולם, שמייקרת את מחירי הדלק למטוסים.

 

לאחרונה כבר החלו חברות תעופה מסוימות בארה"ב, לדרוש מנוסעים כבדי-משקל שאינם מסוגלים לשבת במושב בודד לרכוש כרטיס למושב נוסף בטיסה.

 

אוכלוסיית סמואה: מהשמנות בעולם

אוכלוסיית האיים הפסיפיים היא אחת האוכלוסיות בעלות אחוזי ההשמנה הגדולים בעולם, כשסמואה נמנית בעשירייה הראשונה של רמות ההשמנה השונות.

 

יו"ר סמואה אייר, כריס לנגטון, אמר השבוע כי שיטת התמחור החדשה הינה הוגנת ושמשפחות עם ילדים קטנים יוכלו מעתה לשלם מחירים נמוכים ביותר. "זו הדרך ההוגנת ביותר לטוס", אמר לנגטון לרדיו ABC. "אין תשלום נוסף על עודף משקל של מזוודות וכדומה, אלא רק עבור כל ק"ג של משקל-גוף הנוסע".

 

לנגטון אמר שהוא מאמין שמדיניות התשלום המיוחדת תעזור לקדם מודעות בדבר שמירה על משקל והקפדה על בריאות. "כשאתה מדבר על סנדרטים של משקל באיים הפסיפיים, המשקל גבוה משמעותית (מאשר בדרום-מזרח אסיה), אבל זה בהחלט יכול לפעול גם לכיוון השני", הוסיף, "זה יהפוך את האנשים מודעים יותר למשקלם".

 

לא חבל? יכולת לחסוך 10 דולר בסמואה אייר... (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא חבל? יכולת לחסוך 10 דולר בסמואה אייר...(צילום: shutterstock)

 

"שיטת התשלום של העתיד"

תעריפי הטיסה  החדשים בחברת התעופה נעים החל מדולר אחד לק"ג - עבור נוסע והכבודה שלו - בטיסה הכי קצרה (והמקומית), ועד ל-4.16 דולר לק"ג לנוסע מסמואה אל המדינה השכנה - סמואה האמריקנית.

 

כלכלו נורבגי, באהרט פ. בהטה, טען לאחרונה בכתבה במגזין, שחיוב נוסעים לפי משקל יעזור לחברות תעופה לאמוד את מחירי התשלום עבור דלק נוסף שיידרש עקב נוסעים כבדי-משקל. לפי לנגטון, "חיוב לפי משקל נוסעים הוא שיטת התשלום של העתיד".

 

"כפי שכל חברת תעופה יודעת", הוסיף לנגטון, "היא אינה מרוויחה על מכירת מושבים בטיסה אלא על משקל שמצריך יותר דלק. באופן כללי, אנשים גדולים יותר, רחבים יותר וגבוהים יותר מכפי שהם היו לפני 50 שנה, וחברות התעופה צריכות להתחיל להתייחס לנושא הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טיסה לפי משקל? יש מי שזה כבד עליו
צילום: shutterstock
מומלצים