שתף קטע נבחר

מים המלח לעולם השלישי: סיפורה של כיל

כיצד הופכים את משאבי ים המלח לדשנים שמשפרים את החקלאות ברחבי העולם? יצאנו לבדוק כיצד עובדים מפעליה של כימיקלים לישראל ומה האתגרים הניצבים בפני החברה בעתיד

אחד השחקנים המרכזיים בשווקים הגלובליים בתחום הדשנים, החקלאות והמזון נמצאת ממש כאן, בישראל. מדובר בחברת כיל (כימיקלים לישראל) שמוצריה מנסים לענות על הצרכים מרכזיים בהתפתחות העולם וגידול האוכלוסייה. יצאנו לברר כיצד מופקים מים המלח הדשנים שמגיעים לשורה ארוכה של מדינות מתפתחות ברחבי העולם.

 

"אנחנו יכולים לייצר משהו בעל ערך לעולם מתוך המדבר", סיפר מנכ"ל כיל, סטפן בורגס, בראיון נרחב ל-ynet, "זה ממש מדהים". בורגס התייחס בראיון גם לאופן שבו העולם רואה את כיל: "הפיכתה של כיל לשחקן מוביל בשוק החקלאות הגלובלי מעורר הערכה והשראה במקומות שונים ברחבי העולם, שרואה בכיל הצלחה ישראלית ומקור לגאווה ישראלית. כך אני ראיתי את כיל עוד הרבה לפני שהגעתי לכאן".

 

בהקשר לשאלת הישראליות, הוסיף כי "בעולם מזהים את כיל כחברה בעלת מאפיינים ישראליים שבאים לידי ביטוי בנחישות - לרצות לעשות משהו משמעותי, רצון להצטיין - להיות הטובים ביותר במה שאנו עושים, ביצירתיות - במחשבה לא מקובעת, ביכולת לאלתר ולמצוא אופציות חדשות שאולי לא חשבו עליהן קודם, באומץ לחולל שינוי, ובידידותיות".

 

עולם בכחול לבן – פרויקט מיוחד 

 

בורגס סיפר גם על הקשיים עמם מתמודדת החברה: "יש לנו אתגר גדול בגלל שזה יקר, אנחנו צריכים להרחיב את הפעילות שלנו, כדי להיות תחרותיים, אבל אנו זקוקים לרישיונות על-מנת לעשות זאת. אנחנו קצת ברגע קריטי כבר עכשיו, על-מנת לבנות עתיד".

 

במסגרת פרויקט "העולם בכחול לבן", נחשוף את מאחורי הקלעים של החברות הישראליות הגדולות שכבשו את השווקים בכל רחבי העולם. בין החברות שייחשפו ניתן יהיה למצוא את נטפים, טבע, אמדוקס ו"wix".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים