שתף קטע נבחר

קריאת ענק לתיקון - טויוטה, הונדה, ניסאן ומאזדה

כ-12 אלף מכוניות בישראל מתוצרת טויוטה, ניסאן, הונדה ומאזדה ולמעלה משלושה מיליון כלי רכב יפנים ברחבי העולם, יוזמנו בקרוב לתיקון במוסך - הסיבה: תקלה אפשרית במנגנון כרית האוויר של הנוסע

כרית אוויר לא תקינה - אלפי מכוניות בישראל ומיליוני כלי רכב בעולם יוזמנו בקרוב למוסך. 4,800 טויוטה מדגמי קורולה, יאריס ואוונסיס, כ-3,000 ניסאן מדגמי טראנו ואלמרה, 3,668 מכוניות מתוצרת הונדה סיוויק, ג'אז, CRV וסטרים וכ-830 מאזדה 6 משנות ייצור 2002 ו-2003. בעלי מכוניות אלה, אשר יוצרו בשנים הראשונות של העשור הקודם, יוזמנו בקרוב למוסכים המורשים. תקלה שהתגלתה במנגנון כרית האוויר האמורה להגן על הנוסע לצד הנהג, מחייבת בדיקה והחלפה במידת הצורך.

 

  • עוד חדשות בעמוד הפייסבוק של ynet

 

כריות אוויר - אבזר בטיחות ראשון במעלה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
כריות אוויר - אבזר בטיחות ראשון במעלה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ביקורת שביצעה יצרנית אבזרי הבטיחות היפנית טאקאטה (Takata), המספקת 15% מכלל כריות אוויר ליצרניות רכב יפניות גדולות, גילתה כי במהלך השנים 2000 עד 2002, סיפקה כריות אוויר בעלות מנגנון לקוי. במקרה של תאונה, לא מאפשר המנגנון האמור ניפוח מהיר ויעיל דיו של כרית האוויר המותקנת מול נוסע הרכב, מימין לנהג. כך מדווחת בלומברג, המזכירה כי לפני 18 שנים (1995) הכריזה החברה על קריאה לתיקון של תשעה מיליון כלי רכב מתוצרת יפן, עקב רצועת בטיחות לא תקינה.

 

ברחבי העולם מזמינות שלוש היצרניות הגדולות יותר משלושה מיליון כלי רכב למוסכים לצורך בדיקה ותיקון של התקלה, ובישראל בלבד ידוע כבר על כ-11,500 מכוניות מהיצרניות טויוטה וניסאן. יש להזכיר כי עקב גילם המתקדם של כלי הרכב אשר יוזמנו למוסכים, יש לשער כי מספר המכוניות הנקראות יהיה גבוה מכלי הרכב שעדיין נוסעים בפועל.

 

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, אומרים היום כי קריאת התיקון בישראל מתייחסת למכוניות שיוצרו בין נובמבר 2000 למרץ 2004, וכי הדגמים בהם התקלה עשויה להופיע הם קורולה, יאריס ואוונסיס. בסך הכל, כך דוברי החברה, בישראל מדובר בכ-4,800 מכוניות, אשר בעליהן יקבלו זימון למוסך כבר בימים הקרובים. בטויוטה ישראל מעריכים כי בדיקה ובמידת הצורך תיקון, יארכו כשעה וחצי.

 

בחברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, אומרים היום כי תיקון כלי הרכב הכלולים בתקלה יתבצע במהלך חודש מאי, וכי כל כלי הרכב הנדרשים להגיע למוסך יוצרו בין השנים 2000 ל-2003. הדגמים הרלוונטיים בארץ הם טראנו ואלמרה, כ-3,000 מכוניות בסך הכל.

 

בחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, אומרים כי כלי רכב מהדגמים סיוויק, ג'אז, CRV וסטרים, 3,668 מכוניות בסך הכל משנות הייצור 2001 עד 2003, יוזמנו בקרוב למוסך. בהונדה מעריכים את הבדיקה והתיקון בכשעת עבודה אחת. בהונדה, כמו בניסאן, בעלי מכוניות יוזמנו לבדיקה ותיקון רק במהלך חודש מאי.

 

בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, לא קיבלו עדיין הודעה רשמית על קריאת התיקון. עם זאת, מעריכים שם כי כ-830 מכוניות מאזדה 6 שיוצרו בין השנים 2002 ו-2003 יוזמנו למוסכים.

 

הבדיקות והתיקונים - אם יהיה בהם צורך - של כל כלי הרכב הכלולים בקריה לתיקון, יתבצעו על-ידי יבואניות הרכב ללא כל תשלום. יש להזכיר כי בעל רכב חייב על פי חוק לבצע קריאה לתיקון אליה הוזמן. אי ביצוע קריאה לתיקון לא תאפשר לחדש את רישיון הרכב במהלך ביצוע מבחן הכשירות השנתי (טסט).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרית אוויר הנוסע - לא נפתחת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים