שתף קטע נבחר

WhatsApp: יותר משתמשים מטוויטר

מנכ"ל אפליקציית המסרים חוצת הפלטפורמות חשף את המספרים המדהימים של אחד היישומים הפופולריים אי פעם. וגם: מדוע הוא מתנגד כל כך לפירסום בתוך האפליקציה, והאם גביית תשלום הורידה את מספר המצטרפים

אפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ ממשיכה לשבור שיאים, כך טען מנכ"ל החברה יאן קאום (Koum), במסגרת אירוע D: Dive Into Mobile. קאום לא מסר מספרים מדויקים, אך ציין כי לוואטסאפ יש בסיס משתמשים גדול יותר מטוויטר, שהודיעה על למעלה מ-200 מיליון משתמשים בחודש. בנוסף, לפי קאום נשלחות בוואטסאפ למעלה מ-18 מיליארד הודעות מידי יום, כמעט כפול ממספר ההודעות שפייסבוק מעבירה כ-10 מיליארד הודעות ביום בין המשתמשים.

 

עוד ב-GSM:

 

כיצד המספרים הללו מתורגמים לרווח? להבדיל מטוויטר ופייסבוק, בוואטסאפ סולדים מפרסום בתוך האפליקציה. במקום זאת, החברה דורשת סכום מגוחך של 99 סנט לשנה. "הלקוח לא רוצה להיות מוטרד על ידי פירסומות בזמן שהוא משוחח עם יקיריו", אמר קאום, והוסיף כי "אנחנו מפוצצים בפירסומות בחיי היומיום, מכל הכיוונים האפשריים, לכן אנו חושבים שדווקא הסמארטפון יכול להיות מקום מפלט. לשים פירסומות על המכשיר הסלולרי זה רעיון רע מאוד".

 

עוד חדשות ועדכונים בעמוד הפייסבוק של ynet

 

למרות התפישה הרווחת לפיה משתמשים לא אוהבים לשלם על האפליקציות שלהם, המודל הכלכלי האחרון של החברה, כלומר - גביית תשלום עבור רכישת האפליקציה, לא הראה ירידה כלשהי בכמות המשתמשים. לפי קאום - ההיפך הוא הנכון. אמנם אף אחד לא באמת יודע כמה משתמשים יש כיום בבסיס הנתונים של וואטסאפ, וכאמור, גם המנכ"ל לא הראה סימני התלהבות לחשוף את המספרים, אבל סיפק רמז עבה לגבי השמועה אודות רכישה אפשרית של האפליקציה מצד גוגל: "המטרה שלנו היא לבנות חברה בת קיימא, עצמאית. אנחנו רוצים לבנות עסק מצליח".

 

פייסבוק מציגה תחרות

דבריו של קאום מגיעים על רקע שדרוג אפליקציית המסרים של פייסבוק שכוללת כעת את ה-Chat heads. בגרסה החדשה, כאשר מתקבלת הודעה חדשה מחבר, המשתמש אינו נדרש להכנס לאפליקציית פייסבוק. במקום זאת, הוא רואה על מסך הסמארטפון שלו בועית עם תמונת הפרופיל של החבר השולח והטקסט שהוא שלח. בנוסף, המשתמש יכול להמשיך להתכתב עם אותו חבר מבלי להיכנס לאפליקציה של פייסבוק מסנג'ר.

 

אחד ההבדלים המשמעותיים בין הצ'אט-הדס של פייסבוק לשירות של וואטסאפ הוא ברמת האגרסיביות. בניגוד לוואטספ, המציגה התראה מינורית יחסית כאשר נכנסת הודעה חדשה, הבועית של פייסבוק מתפרצת לכל מסך בו המשתמש נמצא. כלומר, אם אתם קוראים אי-מייל, גולשים באתר חדשות או אפילו מתכתבים עם חברים בוואטסאפ - הבועית של פייסבוק תופיע על המסך. פייסבוק עצמה לא ציינה במסיבת העיתונאים האחרונה כי בכוונתה להתחרות בוואטספ, אך הפיצ'ר החדש מלמד אותנו כי הרשת החברתית שואפת להשתלט גם על זירת המסרים המיידיים.

 

חברי המדור משתעשעים עם הבועיות ()
חברי המדור משתעשעים עם הבועיות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
וווווואצצצאפ!
צילום: shutterstock
יש לך 18 מיליארד הודעות חדשות
מומלצים