שתף קטע נבחר

כץ: "הפריפריה אינה הכספומט של משרד האוצר"

שר התחבורה תקף היום בחריפות את תכנית משרד האוצר לקצץ בתקציבי פיתוח המיועדים להשלמת קווי רכבת בצפון, ואמר כי מדובר באחת השערוריות הגדולות בתולדות התשתית במדינה - "יצאתי למאבק מיד כשהתבררו לי הכוונות האמיתיות"

עשרות ראשי רשויות מהצפון ערכו בצהריים כנס עם שר התחבורה, ישראל כץ, במחאה על ידיעות לפיהן מתכנן האוצר קיצוץ בתקציבי פיתוח המיועדים להשלמת קווי הרכבת לכרמיאל, עפולה ובית שאן (רכבת העמק). מוקדם יותר סייר השר בתוואי רכבת העמק, מאזור יגור ועד בית שאן, ואמר כי "לא ייתכן שהפריפריה תהיה הכספומט של פקידי האוצר".

 

שני קווי הרכבת הרוחביים אמורים לקשר בין בית שאן ועפולה ובין כרמיאל וחיפה, והקמתם אמורה להסתיים בשנת 2017. במסגרת הפרויקטים נסללות גם מנהרות באורך של כחמישה ק"מ ברכס גילון ממערב לכרמיאל, וכביש 85 נסלל מחדש בקטע הסמוך לצומת אחיהוד. לצורך הקמת רכבת העמק יוסט בסיס ג'למה בצומת העמקים.

 

בכנס שנערך ברמת ישי, אמר השר כץ לראשי הרשויות כי קיצוץ בתקציבי הרכבת יהיה אחת השערוריות הגדולות בתולדות המדינה. "לא חיכיתי, יצאתי למאבק מיד כשהתבררו לי מה הכוונות האמיתיות. אם תתקבל החלטה להפסיק את תקציבי הרכבת זו תהיה אחת השערוריות הגדולות בתחום התשתיות במדינת ישראל. לא נאפשר זאת. ביטול פרויקט זה יהיה אסון למדינה. שר האוצר שיאמץ קיצוץ כזה, דומה לרמטכ"ל שיבטל את חיל האוויר בגלל קיצוץ בתקציב הביטחון".

 

ראשי עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, שהוא יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמרים כי הקיצוצים בפריפריה הם ריטואל שחוזר על עצמו. "המהלך שעושה המדינה הוא אנטי-כלכלי", אמר בוחבוט. "אנשים הגיעו לאזור העמק והגליל בגלל הרכבת. השלטון המקומי מאוחד בעניין זה, והפעם אנחנו יוצאים למאבק קשה".

 

ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, שנאבק כבר יותר מעשר שנים על סלילת הקו לעירו, ציין כי העבודות בעיצומן ולא ניתן להפסיקן כעת. "בשורת הרכבת היא הבשורה הכי חשובה לקידום ופיתוח הגליל והעמק".

 

גם ראש עיריית בית שאן אמר כי לא ניתן להפסיק את העבודות "מול הפנים שלנו". לדבריו, "תושבי הפריפריה אינם אזרחים סוג ב'. אנחנו לא בן יתום, ולא ניתן להחזיר אותנו לתקופת המעברות. זה מאבק שלא נתפשר בו כי אחרת הבנים שלנו לא יחזרו הבית אחרי הצבא".

 

ביום שלישי (ולא רביעי כפי שפורסם במקור) הבא מתוכננת הפגנה גדולה של תושבי הצפון בכניסה לכרמיאל, במחאה על הכוונה לקצץ בתקציבי הפיתוח של הרכבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת העמק - שלט יש, ומסילה?
צילום: יואב גלזנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים