שתף קטע נבחר

לשחק בקוביות עם הקינקט

ביום שני נערכה תחרות "שבוע מחוץ לקופסה" שבה מפתחים ממרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה מתבקשים להעלות רעיונות ולהמציא תוך שבוע בלבד אב טיפוס עובד. השנה את תפקיד המפתחים תפסו סטודנטים מרחבי הארץ

כמדי רבעון, צוות הפיתוח במיקרוסופט מפסיק את עבודתו השוטפת למשך שבוע ופונה לחקור את הרעיונות הפרועים ביותר שלהם. כל צוות בוחר את הנושא בעצמו כשהיעד הוא להציג אב טיפוס עובד. במשך השבוע הצוותים מקבלים יד חופשית לעשות כרצונם וכל זאת ללא פיקוח או הנהלה. "שבוע מחוץ לקופסה" מתקיים בפעם העשירית ועד כה הניב יותר מ-50 פרויקטים חדשים. 

 

השנה החליטו לעשות זאת קצת שונה ולהחליף את המפתחים בסטודנטים מאוניברסיטאות מחיפה, תל אביב, מכון וייצמן ובצלאל. הנושא הכללי לפיתוחים הפעם הוא סביב מצלמת הקינקט ומערכת ההפעלה Windows 8. הצוות שיציג את הפיתוח הכי מוצלח יזכה בפרס - קונסולת Xbox.

 

  

בואו להיות חברים בפייסבוק של ynet

 

הפרויקטים שהוצגו עשו שימוש מחוכם במצלמת הקינקט המסוגלת לעקוב ברציפות אחר 20 מפרקים שונים בגוף האדם. בעזרת מצלמה תלת ממדית ומקרן אינפרא אדום, המצלמה מסוגלת להבין לא רק כיצד השחקן עומד וזז, אלא גם כמה הוא קרוב או רחוק מהמצלמה. הלכידה התלת ממדית של תנועות השחקן, מאפשרת אינטראקציה מלאה ומדוייקת למדי עם המשחק ללא שימוש בבקרים פיזיים.

 

!Pew Pew

אמיר מועלם, שי מלחי ושגיא מעוז, כולם סטודנטים למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, המציאו ממשק בשם פיו פיו שבו השחקן מחזיק טאבלט עם Windows 8 המתפקד ככוונת, ובעזרת אפליקציה שפיתחו בוחרים את הנשק ויורים ממסך המגע של הטאבלט. הרעיון מזכיר את קונסולת ה-Wii U המאפשרת שליטה דרך יחידה ניידת עם מסך מגע, אך הם בחרו לעשות שימוש במצלמת הקינקט כדי להוסיף את אלמנט העומק.

 

מכוונים את הנשק עם הטאבלט ויורים (צילום: אורי דוידוביץ') (צילום: אורי דוידוביץ')
מכוונים את הנשק עם הטאבלט ויורים(צילום: אורי דוידוביץ')

 

Wonder Table

הילד רואה יותר מדי טלוויזיה? אריק שטרנברג ועודד גל מבית הספר לעיצוב בצלאל רוצים לעזור לכם עם שולחן הפלא לילדים. מדובר בשולחן אינטראקטיבי שדרכו הילד יכול לצרוך תוכן, כשהשולחן מנטר אחר הצריכה ומווסת אותה בהתאם למה שהגדירו ההורים. תיאורטית זה מאפשר לוודא שהילד מגיע רק לאתרים שאתם מעוניינים בהם, משחק במשחקי מחשב לזמן מוגדר ולא בוהה בטלוויזיה יותר מדי שעות ביום. השולחן משלב את היכולת של הקינקט לזהות תנועה, בנוסף לקליטת המגע של השולחן.

 

בקרה על צריכת התוכן של הילדים (צילום: מתוך סרטון של אריק שטרנברג) (צילום: מתוך סרטון של אריק שטרנברג)
בקרה על צריכת התוכן של הילדים(צילום: מתוך סרטון של אריק שטרנברג)

 

WondeRoom

סתיו יגב ועומר מאיר ממכון וויצמן השתמשו בקינקט כדי להפוך את חדר המשחקים הפיזי לאינטראקטיבי. מדובר בממשק קולי המדריך ומסייע לילד להשלים את המשימה. בהדגמה בונים בית מקוביות משחק גדולות, וכשבונים את הבסיס לבית ממלבנים, הקריינית מציעה לשים משולש מעל. הרעיון כאן הוא לא להפעיל מסכים אלא לאפשר לילד להתרכז במשחק. עם זאת כשהמשחק אומר לילד מה לעשות במקום לאתגר אותו ולעודד אותו למצוא את הפתרון לבד, זה לא תורם להתפתחות במיוחד. זה כמובן אבטיפוס שהם הצליחו להמציא תוך שבוע כך שיש עוד הרבה מה לעשות, אך הוא אחד שיש לו פוטנציאל להיות בחדר המשחקים של העתיד.

 

אינטראקציה בין צעצוע פיזי למחשב (צילום: אורי דוידוביץ') (צילום: אורי דוידוביץ')
אינטראקציה בין צעצוע פיזי למחשב(צילום: אורי דוידוביץ')

 

Yoga

כל אחד שניסה לתרגל יוגה בבית כמו אלעד כהן מאוניברסיטת חיפה, גילה מאוד מהר שזה לא משהו שאפשר לעשות בנוח מול מסך. "יוגה היא התבוננות פנימית ולא חיצונית, כך שאי אפשר להביט במסך תוך כדי" אומר כהן. התוכנה שפיתח משתמשת ביכולת זיהוי השלד של מצלמת הקינקט ומחזירה חיווי קולי עבור המתאמן כמו למתוח את הידיים יותר גבוה או להתכופף יותר.

 

 

ההתבוננות פנימה בזמן יוגה לא אפשרית מול מסך, לכן הקינקט מנחה קולית (צילום: אורי דוידוביץ') (צילום: אורי דוידוביץ')
ההתבוננות פנימה בזמן יוגה לא אפשרית מול מסך, לכן הקינקט מנחה קולית(צילום: אורי דוידוביץ')

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך סרטון של אריק שטרנברג
משחקים בקוביות עם הקינקט
צילום: מתוך סרטון של אריק שטרנברג
מומלצים