שתף קטע נבחר

מלכת השחקים: המטוס הארוך בעולם מגיע לארץ

אורכו של המטוס, המכונה "מלכת השחקים", 76 מטרים - ארוך ב-6 מ' מהבואינג 747-400 וב-4 מ' מהאיירבוס A380. עם זאת, המושב במחלקת עסקים גדול רק ב-3 ס"מ מזה שבתיירים

לידיעת הנוסעים: מלכת השחקים, מטוס הנוסעים הארוך ביותר בעולם יגיע בשבוע הבא לישראל, בטיסת ראווה שמיועדת להציגו לקהל הישראלי.

 

מדובר במטוס בואינג 747-800 של חברת לופטהנזה, שינחת בנתב"ג ביום שני הקרוב בטיסה מפרנקפורט אליה ישוב לאחר שיוצג בישראל. המטוס לא אמור לפעול בקו לישראל, אולם כיוון שמרבית נוסעי העסקים של החברה אינם עוצרים בפרנקפורט או במינכן, הם ייחשפו למטוס הענק בעת טיסות ההמשך שלהם לצפון אמריקה והמזרח הרחוק.

 

עוד על מטוסים מיוחדים בערוץ התיירות:

 

יגיע לישראל בשבוע הבא. מטוס בואינג 747-800 של לופטהנזה ()
יגיע לישראל בשבוע הבא. מטוס בואינג 747-800 של לופטהנזה

 

3 מחלקות, 362 מושבים

יצוין כי לפני מספר חודשים שינמכה חברת התעופה הגרמנית את השירות שלה בקו לישראל, הפסיקה להפעיל בו מטוסי רחבי גוף, עברה להפעיל מטוסי אירבוס A321 שבו כל תצורת המושבים היא של מחלקת תיירים. ההבדל היחיד הוא, שנוסעי מחלקת העסקים זוכים למושב ריק בינם לבין הנוסע שיושב איתם באותה שורת מושבים, וכמובן נהנים משרות מזון טוב יותר.

 

הבואינג 747-800 הוא מטוס נוסעים חדיש ומשוכלל שיכול לשאת עד 605 נוסעים בתצורה של מחלקת תיירים, ואילו בחברת לופטהנזה יש בו שלוש מחלקות עם סך הכל 362 מושבים. מחלקת התיירים, ובה 262 מושבים, נמצאאת בחלקו האחורי של המטוס, מחלקת העסקים נמצאת במרכזו עם 60 מושבים ומשתרעת גם על פני כל שטח הקומה השנייה עם עוד 32 מושבים. במחלקה הראשונה והמפוארת, שנמצאת בקומה הראשונה, בקידמת המטוס, יש 8 מושבים.

 

אורכו של המטוס, שהוא, כאמור, מטוס הנוסעים הארוך בעולם - 76.23 מטרים והוא ארוך בכ-6 מטרים ממטוס ה-747-400 ובכארבעה מטרים ממטוס האירבוס A380, שהוא המתחרה העיקרי שלו.

 

ארוך בכ-6 מטרים מאחיו ה-747-400. מטוס ה-747-800  (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
ארוך בכ-6 מטרים מאחיו ה-747-400. מטוס ה-747-800 (צילום: דני שדה)

 

המושב במחלקת עסקים: רק 3 ס"מ יותר מבתיירים

את הבואינג 747-800, שהוא הדור הרביעי של מטוסי הג'מבו של חברת בואינג הציגה החברה לראשונה בשנת 2005. טיסת הניסוי הראשונה

 שלו היתה בשנת 2010 וחברת לופטהנזה היתה הראשונה שקיבלה אותו בחודש אוקטובר 2012.

 

מחלקת העסקים של המטוס היא, כאמור, גדולה במיוחד, אבל המושבים, למרות שהם נפתחים למיטה מלאה, צרים ואנשים כבדי משקל, יגלו שקשה להם להשתחל לתוך המושב ולמצוא תנוחה טובה לשינה.

 

לשם השוואה, רוחב המושבים במחלקת עסקים הוא 50 ס"מ, לעומת 47 ס"מ במחלקת התיירים. עם זאת, בקומה העליונה של המטוס המחקה הזו שקטה במיוחד, מסכי הטלוויזיה המתכווננים גדולים במיוחד והמושב נפתח למיטה מלאה.

 

הדרגש יכול לשמש כהדום. המושב במחלקה ראשונה ב-747-800 (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
הדרגש יכול לשמש כהדום. המושב במחלקה ראשונה ב-747-800(צילום: דני שדה)

 

במחלקה הראשונה: חגורות ביטחון כמו של הטייסים

אבל גולת הכותרת של המטוס היא המחלקה הראשונה. היא מעוצבת בשילוב של צבעים כהים ובהירים, המושבים בה רחבים, 80 ס"מ, ונפתחים למיטה מלאה ונוחה במיוחד. לפני ההמראה חוגרים את נוסעי המחלקה הזו בחגורות בטיחות מיוחדות כפי שיש לטייסים, כאלו שגם עוטפות את הכתפיים, זאת משום שבעת ההמראה חשים נוסעי המחלקה הזו לא מעט רעידות שנוצרות בשל אורכו של המטוס.

 

ידיות המושבים במחלקה זו עשויות מעור בצבע שתואם לריפוד, השטיחים עבים ויש בה אין סוף מקומות איחסון. אחד מהם הוא דרגש שנמצא מול כל מושב במחלקה ומשמש גם כמקום אחסון וגם מופעל על ידי שלט רחוק, כך שניתן לקרבו לעבר המושב שנמצא מולו.

 

למה זה טוב? כי שולחן האוכל שנפתח לנוסע הוא גדול במיוחד, והנוסע במחלקה יכול להזמין נוסע אחר, לקרב את המושב-דרגש ולהסב לארוחה, זה מול זה, כדי לנהל שיחות עסקיות. באותה מידה יכול הדרגש הזה לשמש כהדום מבלי שיהיה צורך לשנות את תנוחת המושב הרגיל.

 

שולחן האוכל שנפתח לנוסע גדול במיוחד. להתפנק במח' ראשונה (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
שולחן האוכל שנפתח לנוסע גדול במיוחד. להתפנק במח' ראשונה(צילום: דני שדה)

 

המטוס לא יפעל בקו לתל אביב

מה עוד יש במחלקה הראשונה? שלט שמפעיל את הווילונות של החלונות: יש שני מצבים של וילונות חשמליים, שאחד למעשה רק 'מסתיר' את הנוף מחוץ למטוס ואילו השני מחשיך את אזור הישיבה.

 

באמצעות השלט אפשר גם להרים מחיצה שמסתירה את הנוסע שיושב לצידכם, או בצד השני של המעבר. בנוסף, יש לנוסעים שתי כניסות למכשירי חשמל - כניסות USB שמאפשרות גם לצפות בתמונות במסך הטלוויזיה האישי הגדול במיוחד וגם לטעון את המכשירים הסלולריים.

 

יצוין כי ה-747-800 אינו אמור להיכנס לפעילות בקו בין תל אביב לגרמניה, אולם לדברי כרסטן שפר, המנהל האזורי של לופטהנזה, כ-90 אחוזים מנוסעי מחלקת העסקים של החברה בקו מישראל הם כאלה שטסים ליעדי המשך ולא עוצרים במינכן או בפרנקפורט, וחלקם בהחלט יזכו לטוס במטוס החדיש והמשוכלל הזה בטיסותיהם ליעדי צפון-אמריקה ומזרח-אסיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים