שתף קטע נבחר

מחפשים עבודה? תחשפו יותר פרטים בפייסבוק

מזניחים את הפרופיל שלכם ברשת החברתית? מקפידים על פרופיל דיסקרטי? חבל - זה עלול לעלות לכם בהצעות עבודה מפתות. כל מה שחשוב לדעת כדי להגדיל את הסיכוי למצוא עבודה באמצעות הרשתות החברתיות

בזמן שמחפשי עבודה רבים עדיין מסתפקים בשליחת קורות חיים במאמציהם למצוא עבודה, חלק לא מבוטל אינם משקיעים את אותם המאמצים בחידוד המסרים המקצועיים שלהם ברשתות החברתיות, שהפכו לאחת הזירות החמות בתחום.

 

 

אז מה מומלץ להעלות לרשת, מה לא, ועל איזה דברים כדאי לעשים דגש כדי להעלות את סיכוי הקבלה שלכם לעבודה? לפניכם מספר טיפים חשובים לניהול קריירה באמצעות הרשת:

  

המגייסים מחפשים אתכם

זמינות המידע האישי ברשת הביאה למצב שבו למגייסים מאוד נוח וקל לחפש מועמדים, כך שיש סיכוי שהעבודה תמצא אתכם גם אם לא חיפשתם אותה. למעשה, כולם הופכים להיות מועמדים פאסיביים פוטנציאליים והמגייסים יכולים להגיע אליכם דרך הרשת גם כשלא התכוונתם לכך, ולא רק בלינקדאין. לפיכך, שימו לב איך אתם נתפשים והשתדלו לשדר מקצועיות ולהבליט את הישגיכם ויכולותיכם המקצועיות.

 

הירשמו והשתתפו בקבוצות עניין

הקבוצות אליהן אתם משתייכים ברשתות החברתיות יכולות להגביר את העניין של המגייסים בכם ולהעיד על תחומי ההתמחות שלכם. כך למשל, מגייסים שמחפשים גורו טכנולוגי בתחום מסויים יפתחו את החיפוש בקבוצות מקצועיות בתחום המקצועי הרלוונטי למשרה. לפיכך, נסו להגדיר את תחומי ההתמחות המקצועיים שלכם והירשמו לקבוצות עניין המוקדשות לנושאים אלה. לאחר שנרשמתם, השתדלו לקחת חלק פעיל בדיונים.

 

תם עידן הדיסקרטיות

המידע על תפקידיכם הקודמים וגם על תפקידכם הנוכחי חשוף ברשת לעיני אנשי גיוס. אם בעבר הייתם יכולים להשמיט את מקום עבודתכם הנוכחי משיקולים של דיסקרטיות - היום כל מגייס יכול להיכנס לפרופיל שלכם ברשתות החברתיות ולדעת בקלות היכן עבדתם בעבר או בהווה ובאילו תפקידים בדיוק.

 

אך מעבר למידע המקצועי - חשוב לקחת בחשבון שהפרופיל והמידע האישי שלכם חשופים אף הם ברשתות חברתיות או בפורומים השונים ולפכיך יש לבצע בחירה מודעת לגבי מה שאתם חושפים. כך למשל, להסיר תמונות חושפניות או מידע רגיש אחר שלא הייתם מעוניינים שיגיע למעסיק פוטנציאלי.

 

הגיוס ברשתות חברתיות רלוונטי לכולם

אנשי גיוס מכל התחומים מסיטים יותר ויותר משאבים לחיפוש מועמדים ברשתות חברתיות - אך אוכלוסיות שלמות בישראל אינן משקיעות בטיפוח התדמית המקצועית שלהם ברשתות החברתיות. לפניכם שני מגזרים שיש להם על מה "לעבוד" בהקשר זה:

 

אנשי מכירות - למרות רשתות הקשרים הענפות שלהם ואולי דווקא בגללן, אנשי המכירות הישראליים אינם "חיים ברשת". לרבים מהם אין אין פרופיל מקצועי ברשתות החברתיות וגם אם יש - הוא אינו מתוחזק באופן שוטף. התנהלות זו שונה ממה שמקובל באירופה וארה"ב, שם אנשי מכירות רבים מתחזקים פרופילים מושקעים ומוקפדים ביותר.

 

דווקא בעולמם של אנשי המכירות, מידע מפורט על הניסיון ועל תחומי ההתמחות הוא קריטי וזמינותו ברשת עשויה למשוך אל המועמד אנשי גיוס עם הצעות עבודה מעניינות. המלצתנו לאנשי המכירות - לתחזק פרופיל מקצועי, גם אם אינכם מחפשים כרגע באופן פעיל את האתגר הבא.

 

אוכלוסיית ה-Early Talent - הרבה סטודנטים ובוגרי תואר טריים לא פותחים בכלל פרופיל בלינקדאין עד שהם מתחילים לעבוד, וחבל שכך. יש משרות רבות שמיועדות לתלמידי תואר ראשון או אפילו כאלה שדורשות רק ניסיון בפרוייקטים אקדמיים מסוג מסויים. לפיכך מומלץ לסטודנטים לפתוח פרופיל מקצועי כבר בשנה האחרונה ללימודים ולהכניס לשם את כל הניסיון והידע הרלוונטיים.

 

עם המבט לחו"ל

מתעניינים בעבודה בחו"ל? בעריכת הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות מומלץ להתחשב בהבדלי תרבויות בין ישראל לעולם - בעוד שאצלנו  נהוג לכתוב את הפרופיל המקצועי בתמציתיות, באירופה ובארה"ב זה בדיוק להיפך. לפיכך, מומלץ להרחיב את הרקע המקצועי ולפרט ככל שניתן על פרויקטים ותפקידים שמילאתם בעבר, כולל מילים מרכזיות שיכולות לקדם אתכם במנועי החיפוש. יתכן שהמעסיק הבא שלכם יושב בשניות אלה מעבר לים וקורא את הפרופיל שלכם.

 

אחידות בין קו"ח לפרופיל ברשת

בתהליך חיפוש העבודה יש לשים לב לסנכרון מירבי בין שלל ערוצי המידע ברשת, בין אם זה מידע הנוגע להשכלתכם, לפערים בשנות הניסיון שלכם ועוד.

 

מועמדים רבים מכינים גרסאות שונות של קורות חיים בהתאם לסוג המשרה, אך בעידן הרשתות החברתיות חשוב גם לשים לב שלא יהיה פער משמעותי בין הגרסאות השונות המופיעות ברשת. אנשי גיוס יכולים לזהות בקלות רבה פערים מוגזמים בין מקורות מידע שונים וזה בדרך כלל לא נראה טוב.

 

הכותבת היא מנהלת הגיוס, מעבדות הפיתוח של SAP ב-EMEA

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים