שתף קטע נבחר

נמל אשדוד: חסן הקים עסקים רק כדי לנצל מעמדו

נמל אשדוד מאשים כי יו"ר הוועד אלון חסן הקים עסקים פרטיים רק כדי שיוכל לנצל את מעמדו בתוך הנמל. הדברים נאמרו בתגובה שהגישה חברת נמל אשדוד לבקשת צו-ביניים שביקשה אחת מחברותיו של חסן, לאחר שנאסר על משאיותיה להיכנס לנמל. הנמל טוען כי חסן נקלע למצב של ניגוד עניינים מובהק

נמל אשדוד מאשים: יו"ר ועד העובדים הקים עסקים פרטיים רק כדי שיוכל לנצל את מעמדו והשפעתו בתוך הנמל. בתגובה שהגישה היום (ה') לבקשת צו-ביניים שהגישה אחת מחברותיו של אלון חסן, טוענת חברת נמל אשדוד כי יו"ר ועד העובדים נקלע למצב של ניגוד עניינים מובהק - חברות הנמצאות בבעלותו עושות עסקים עם הנמל, ויש חשש כי הן זוכות ליחס מועדף גם מצד עובדי הנמל וגם מצד לקוחות הנמל, ובהם חברות הנזקקות לשירותי הובלות.

 

 

בעניינה של החברה שעתרה לבג"ץ, חברת בן-עידן הובלות, אומרים בנמל אשדוד כי כל מטרת הקמתה הייתה ניצול קשריו, מעמדו והשפעתו של חסן על העובדים. "(החברה) הוקמה בשנת 2010, כאשר בעל המניות היחיד בה, מר חסן, כבר שימש כיו"ר ועד עובדי הנמל", מבהירים בנמל אשדוד. מכאן קצרה הדרך להאשמה חמורה - "(מתעורר) החשש כי החברה הוקמה על-מנת לנצל את מעמדו של מר חסן".

 

נמל אשדוד מהאוויר (צילום: אילן ארד) (צילום: אילן ארד)
נמל אשדוד מהאוויר(צילום: אילן ארד)

 

עם זאת, מתגובת הנמל עולה תמונה מורכבת מאוד בדבר היחסים בין חסן, הנהלת הנמל והדירקטוריון. מנספחי העתירה עולה בבירור כי הנהלת החברה וגם הדירקטוריון היו מודעים לכך שחסן מנהלים קשרים עסקיים עם הנמל באמצעות חברותיו הפרטיות. בדיקות שונות שנעשו לאורך השנים אף העלו כי הקשרים אינם דורשים את התערבות ההנהלה, ולכן יכולים להמשיך להתקיים באין מפריע.

 

העתירה של חברת בן-עידן הובלות הוגשה בשבוע שעבר, לאחר שהנהלת הנמל החליטה לאסור על משאיות בבעלותה להיכנס לשטח הנמל. בעתירה נטען כי החלטת ההנהלה נגועה בחוסר תום לב, שכן בתגובה לכתבות בעניין עסקיו הפרטיים של חסן טענה החברה עצמה כי "היא דוחה את כל הטענות שהושמעו והוצגו נגד מר חסן ועסקיו". כל מטרת ההחלטה, כך נטען בעתירה, היא "להשביע את רצון העיתונות וההמונים".

 

"אין מתקנים טעות על-יד הנצחתה" 

עורכי דינה של חברת הנמל, דניאל אברבנאל וגיא פורר ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', מבקשים מבג"ץ לדחות את הבקשה לצו-ביניים שהגישה חברת בן-עידן הובלות. לטענתם, גם אם יתברר כי היה מקום להתערב מוקדם בעסקיו הפרטיים של חסן, אין לקבל את הבקשה להחזיר לחברת ההובלות שבבעלותו את היתר הכניסה לנמל אשדוד.

  

"אין מתקנים טעות - אם הייתה - על-ידי הנצחתה", כותבים עורכי דינה של חברת הנמל. "משעה שברור כי המעשה הראוי והנכון הוא להפסיק את ניגוד העניינים כך יש לפעול לאלתר, גם אם הדבר היה צריך להיעשות עוד קודם לכן". בדברים אלה אפשר למצוא יותר מרמז לכך שבנמל מודים כי היו מודעים לעסקיו של חסן, ואף לכך שיש חשש לניגוד עניינים בקיום קשרים עסקיים בין הנמל ואותם עסקים פרטיים.

 

את עיקר התגובה לבקשת צו הביניים, מקדישה חברת הנמל לתיאור כוחו והשפעתו של חסן. "בתפקידו כיו"ר ועד העובדים, מר חסן נוטל חלק מרכזי בדיוני השכר בנוגע להסכמי עבודה של כל עובדי הנמל, לרבות דיונים פרטניים בהתייחס לשכרם של עובדים ספציפיים (ההדגשה במקור)", כותבים עורכי הדין של הנמל. יתרה מזאת, בנמל מבהירים כי חסן גם מטיל עונשים משמעתיים על עובדים אחרים - ובכך מטיל עליהם מורא.

 

השפעתו זו של חסן על העובדים, כך ממשיכה חברת הנמל וטוענת, עלולה לגרום לכך שהחברות הפרטיות הנמצאות בבעלותו יזכו ליחס מועדף. "קיים חשש שלנוכח... מעמדו המיוחד, השפעתו הניכרת, כוחו הרב והשפעתו על תנאי השכר - עובדי הנמל יתנו עדיפות בשירותים שהם מספקים מטעם חברת הנמל לאותם לקוחות של המנהלים עסקים עם מר חסן ומספקים לו פרנסה".

 

ומה שמשפיע בצד אחד של המשוואה, משפיע גם בצד האחר. "קיים גם חשש שלקוחות חברת הנמל, הנזקקים לשירותי הובלה, יעדיפו את (חברת בן-עידן הובלות) שבבעלות מר חסן, על-פני חברות הובלה אחרות, מתוך הנחה כי הדבר יקל עליהם בהתנהלותם בנמל", מבהירים עורכי הדין של הנמל. למעשה, לדבריהם אין כל צורך להוכיח מימוש של ניגוד עניינים, ומספיק עצם החשש מפני קיומו. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות נאור תקשורת
אלון חסן
צילום: באדיבות נאור תקשורת
מומלצים