שתף קטע נבחר

מחאה וחרם? יבואני הרכב מוכרים יותר מאשתקד

הציבור מצביע אי אמון בקוראים להפסיק ולרכוש מכוניות חדשות, ונוהר לאולמות התצוגה - כמעט 112 אלף מכוניות חדשות נמכרו במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה, עליה קלה לעומת אשתקד

חרם על היבואנים? הצחקתם את הציבור. כמעט 18 אלף מכוניות חדשות נמסרו במהלך חודש יוני לציבור הפרטי בישראל, ומאז תחילת השנה עומד שוק הרכב על כמעט 112 אלף מכוניות חדשות, הכוללים גם זינוק מרשים של שלושת המותגים הבכירים בשוק היוקרה. אם מישהו חשב שהקריאה להפסיק ולרכוש מכוניות חדשות עד הורדת מחירים תהפוך למציאות, באו נתוני המחצית הראשונה של 2013 ולימדו כי רוכש הרכב הישראלי - וכמובן המעסיק המציע לו רכב צמוד - לא הפנימו את המסר. השוק חי ובועט ודווקא צומח.

 


מכירות רכב חדש 1-6.2013

מכירות רכב חדש 1-6.2013
מותג (מיקום אשתקד) 2013 2012
1. יונדאי (1) 18,460 17,970
2. קיה (3) 10,330 10,718
3. טויוטה (4) 9,284 9,700
4. פורד (2) 7,828 11,063
5. סקודה (6) 6,566 5,920
6. מאזדה (5) 6,346 6,377
7. ניסאן (7) 6,314 5,351
8. סוזוקי (9) 5,046 4,616
9. רנו (13) 5,032 3,520
10. פולקסווגן (8) 4,767 5,242
     
סך הכל מכירות בשוק הרכב 111,859 110,403

 

מותג הרכב המככב בראש טבלת המסירות הוא כמובן יונדאי (כלמוביל)), עם נתון כמעט-דומה לאשתקד - כ-18.5 אלף מכוניות. קיה שבמקום השני שייכת לאותו קונצרן, ומסרה אף היא מספר דומה לאשתקד (מעט יותר מ-10,000). המשמעות של שני המותגים על שוק הרכב החדש נותרה אם כך ללא שינוי ניכר, והיא גדולה. כל מכונית רביעית פחות או יותר מגיעה מבית קונצרן יונדאי.

 

כל שאר המותגים המאכלסים את העשירייה הראשונה בטבלת המכירות, ממשיכים את המגמה מתחילת השנה הנוכחית. טויוטה יורדים במקצת במקום השלישי, פורד מאבדת גובה משמעותית אך נאחזת ברביעי, סקודה מציגה עליה נאה בחמישי בעוד מאזדה שומרת במקום השישי על כוחה. ניסאן, סוזוקי ורנו מציגות עליה, אך פולקסווגן הנועלת את העשירייה מאבדת נתח שוק וכ-500 מכוניות לעומת 2012.

 

בקטגוריית היוקרה המסקרנת ממשיכים כרגיל שלושת המותגים הגרמנים להכתיב את הקצב. וכפי שמסתמן מתחילת השנה, קצב הרכישה השנה יוצא דופן. שכן כל השלושה, אודי ב.מ.וו ומרצדס, מציגים עליה חדה. מפתיע בהתחשב במצב הכלכלי, קצת פחות אם בוחנים איזה דגמים סייעו למספרים אלה. וכמו בכל מקום בעולם בו השלישייה הגרמנית עושה חיל, גם בישראל רשומה ההצלחה על שם דגמי הכניסה הקטנים והזולים יחסית.

 

אודי מובילה את הנבחרת היוקרתית עם 1,611 מכוניות, לעומת 1,195 יחידות שנמכרו במחצית הראשונה של 2012. מרצדס ממוקמת מיד אחריה עם 1,032 מכוניות חדשות בששת החודשים הראשונים של 2013, לעומת 528 בלבד אשתקד - עליה של מעט פחות מ-100%. ב.מ.וו מכרה עד עתה 964 מכוניות חדשות, לעומת 806 אשתקד, העלייה הצנועה ביותר - הן אבסולוטית והן יחסית - בקטגוריה. גם וולו מציגה עליה קלה מ-305 ל-349 מכוניות חדשות בחצי שנה, וכך גם לקסוס עם 328 יחידות ב-2013 לעומת 265 בלבד אשתקד.

 

יצרניות נוספות הראויות לציון הן אופל שמציגה זינוק של 50% (3,062 לעומת 1,998), מיצובישי שכמעט והכפילה את מכירותיה (2,505 לעומת 1,386), פיאט שזינקה בעשרות אחוזים (2,405 לעומת 1,740) ואיסוזו שמסרה השנה יותר מפי 5 מכוניות לעומת 2012 - 766 לעומת 142). גם למיני עם 308 מכוניות חדשות בחצי השנה הראשונה (לעומת 92) ו-SAIC הסינית עם 268 לעומת 0 אשתקד, יש סיבה טובה לשביעות רצון.

 

בביואיק לעומת זאת מציינים הנתונים ירידה חדה (129 לעומת 421), וכך גם באינפיניטי (96 מול 141), סמארט (68 לעומת 122) ודודג' - 63 השנה לעומת 181 בתקופה המקבילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
המון, המון מכוניות
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים