ביום שאחרי: "אף חייל לא הותקף. ספין של צה"ל"
במאה שערים יש מי שמצדיקים את התקיפה ביום שאחרי, ותיאוריות קונספירציה רווחות: "זו תוכנית של הצבא להיכנס במדים", וכלה ב"ניסיון של צה"ל והתקשורת לעצור את קמפיין החרד"קים". בעל פיצרייה שביקש להעניק הטבה ללובשי המדים - קיבל איומים ונסוג
ביום שאחרי תקיפת חייל צה"ל בשכונת מאה שערים, חלוקות הדעות במעוז החרדי-קיצוני של ירושלים ביחס למחאה האלימה נגד "גזירת הגיוס". בחוגי ה"קנאים" מאשימים את החייל ומפקדיו בהתגרות מכוונת בתושבים, ומקבלים בהבנה את תוצאותיה. מנגד, יש מי שמחבקים את ה"חרד"קים" ומעודדים אותם להיכנס לשכונה במדים הירוקים – ואז חוטפים גם הם.

 

<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. כנסו  >

 

 

יוסף, אברך כולל בן 27, אוהב "להסתובב במאה שערים", כהגדרתו, ואתמול היה עד להמולה סביב התקיפה. אחרי שפטר את עצמו ב"אני נגד אלימות", סיפר ל-ynet כי הוא מבין את מעשי חבריו מהפלגים הקיצוניים, והסביר מדוע האשמה והאחריות על מה שארע כלל איננה שלהם.

 

"בשביל מה לבוא ככה? מה ההתגרות הזו?" מאה שערים, אתמול (צילום: גיל יוחנן)
"בשביל מה לבוא ככה? מה ההתגרות הזו?" מאה שערים, אתמול (צילום: גיל יוחנן)

     

    "חיילים חרדים שמסתובבים אצלנו זו התגרות", אמר. "זה משדר אמירה של 'אנחנו גאים לשרת את המדינה, וזה יותר חשוב מלימוד התורה'. אין לי בעיה שהבחור הספציפי הזה יתגייס אם הוא לא מסוגל לשבת וללמוד בישיבה, אבל אל תיכנס אצלנו להראות לילדים – הנה, אני חרדי בדיוק כמוכם".

     

    יוסף מדגיש כי חיילים חילונים אינם זוכים ל"קבלת פנים" אלימה בשכונה. "יודעים ש'הוא לא מהישיבה שלנו'. אבל אחד כזה, כמו שהיה פה אתמול, רוצה בעצם לומר - במודע או בתת-מודע - שהוא שווה בין שווים, שאפשר להיות חרדי לכל דבר ולשרת בצבא. אלה שהבריחו אותו רק שומרים על הילדים שלהם, שלא יתקלקלו".

     

    "אני ראיתי רק שוטרים וצעקות"

    יוסף מאמץ תיאוריות קונספירטיביות המקובלות בשכונתו, כאילו הצבא עצמו פוקד על חייליו להיכנס

    במדים לריכוזי החרדים לצורכי תעמולה, ולכן האשמה על צה"ל – ומעלה אף אפשרות מרחיקת לכת יותר, שנשמעת היום יותר ויותר בקרב גורמים במגזר: לפיה אף חייל לא הותקף אתמול במאה שערים.

     

    "זה נראה לי איזה ספין של צה"ל והתקשורת, כדי לעצור את קמפיין החר"דקים, שהוא מאוד חזק, ורואים איך הוא מפריע גם לדרגים הכי גבוהים בצבא ובמשטרה", טען. "אז עשו בלאגן כדי לגמור את זה במכה. מישהו ראה את החייל? אתם פרסמתם תמונה שלו? אני הייתי שם, וראיתי רק שוטרים וצעקות".

     

    האברך ה"קנאי" מייחס מניעים נוספים ל"ספין": "זה משרת את ההסתה. התקשורת רוצה להכפיש את הציבור החרדי, וכל הזמן מחפשים איך לעשות את זה, ופוליטיקאים מנסים להשיג רווח במגרש שלהם. מתי עוד ראינו שראש הממשלה שמגיב לאירועים בסדר גודל כזה?"

     

    "חיילים חרדים שמסתובבים אצלנו זו התגרות". מאה שערים, אתמול ()
    "חיילים חרדים שמסתובבים אצלנו זו התגרות". מאה שערים, אתמול 

     

    למקרה שהאירוע בכל זאת התרחש, אמר: "או שהחייל הזה מסכן, כי הוא רק מילא פקודות, ואז הצבא אשם, ואם לא - אז הוא טמבל. הוא הרי מכיר את השכונה. בשביל מה לבוא ככה? מה ההתגרות הזו? זה ממש להכניס מוקש למאה שערים. אי אפשר לבוא בטענות למי שדרך עליו".

     

    "זו הייתה תגובה טבעית"

    גם ישראל מאיר הירש, מראשי נטורי קרתא, טוען כי מעולם לא הייתה אלימות פיזית כלפי חיילים

    במאה שערים, וגם לא אתמול. בראיון ל"קו החשיפות" החרדי, אמר: "התוקפים היו השוטרים וכל אלה שבאו כדי להשתלט על המצב. בתכלס, לא התקיפו אך אחד שם. הם אלה שבאו להתקיף וגם עצרו כמה חבר'ה".

     

    "על המשטרה זרקו אבנים, אבל לא עליו", התעקש הירש. "זו פרובוקציה ממסדית, צבאית ומשטרתית גם יחד. זה לא מתחיל ולא מסתיים. בלוף אחד גדול". על "קבלת הפנים" לחייל עצמו, אמר: "אף אחד לא הרים עליו יד. רק אמרו לו רק להסתלק משם".

     

    "כשגנב מגיע לבית שלך, אתה לא תלך לשאול רב מה לעשות, אלא תצעק נגדו בכל הכוח", הצדיק הדובר ה"קנאי" את המעשה, "זו הייתה תגובה טבעית. לא צריך להיות קיצוני בשביל זה". את ההקבלה הסביר בכך ש"מדובר באדם שגונב את הזהות החרדית שלי. אין מושג כזה 'חייל חרדי'. יש או חייל או חרדי".

     

    "כשהוא דורך על מפתן הצבא, הוא הופך להיות חילוני, גם אם הוא מתפלל שלוש פעמים ביום ומניח תפילין כל היום", אמר, "הצבא מושתת על שלוש העבירות החמורות ש'יהרג ואל יעבור' (עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים – ק"נ). שם השמד הכי גדול שיהודי עובר. הייתי שם שבועיים, ואני יודע".

     

    הירש: "כשהוא דורך על מפתן הצבא, הוא הופך להיות חילוני. שם השמד הכי גדול שיהודי עובר. הייתי שם שבועיים, ואני יודע" (צילום: גיל יוחנן)
    הירש: "כשהוא דורך על מפתן הצבא, הוא הופך להיות חילוני. שם השמד הכי גדול שיהודי עובר. הייתי שם שבועיים, ואני יודע" (צילום: גיל יוחנן)

     

    הירש סבור כי אסור להתגייס לצה"ל בלי קשר ליכולת ללמוד תורה, ואם נגרם אתמול "חילול השם" במאה שערים - הרי שהיה זה על ידי החייל בלבד. הוא סיכם כי "חשוב שתהיה יותר ויותר שנאה בין הציבור החרדי לחילוני, כי זה יגרום להתנתק ולהתבדל מהם".

     

    הציע "פיצה חינם" לחיילים חרדים - וחזר בו בשל איומים

    גם במאבק זה הרוב החרדי דומם והקולניים הם מיעוט, אך ניתן למצוא גם מי שיביעו תמיכה פומבית מפורשת ב"דו-קיום" עם החיילים החרדים, או אף יותר מזה - ייזמו תמריצים לכניסתם לשכונה במדים. ואולם, גם אלה נתונים ללחץ ואיומי ה"קנאים", ומהר מאוד נאלצים לחזור בהם.

     

    צפו: ההתקפה אתמול (יום ג') במאה שערים

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    אחד כזה הוא ש', בעל פיצרייה מקומית, שהודיע אתמול כי "כל חייל או חרד"ק במדים שיגיע היום לחנות

    הפיצה שלי, יקבל משולש פיצה חינם", וחתם כ"אוהב חרד"קים". תחילה הסכים ש' להיחשף בשמו ובכתובת העסק, אך כעבור שעות מפרסום דבר ה"מבצע" – הוא בוטל.

     

    "בסוף הם מגיעים גם אליך, ומתחילים ללחוץ ולאיים", הסביר הבוקר. "אל תשכח שיש להם גם השפעה על תעודת הכשרות שאנחנו מקבלים. בקיצור, החלטתי לרדת מזה".

     

    ובכל זאת, חרד"קי ירושלים מוזמנים להגיע למאה שערים – במדי צה"ל או בבגדים אזרחיים – ולשלם מחיר מלא על הפיצות הזולות בעיר.

     

    לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ביום שאחרי: "אף חייל לא הותקף. ספין של צה"ל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שנאת חינם
    צילום: גיל יוחנן
    האירוע הזה משרת את ההסתה נגדינו. התמונות מאמש
    צילום: גיל יוחנן
    צילום: איתי בלומנטל
    "זה להכניס מוקש למאה שערים"
    צילום: איתי בלומנטל
    ynet ספיישל