שתף קטע נבחר

המיני תקועה חודשים, לב.מ.וו יש תירוץ מקומם

בעל מיני קופר S הכניס את רכבו למוסך, ונאלץ להשאיר אותו שם במשך חודשים עקב מחסור בחלקים. הסיבה למחסור: ב.מ.וו מבצעת מהלכים לוגיסטיים

זהו סיפורו של ע', אשר רכש ב-2012 מכונית מיני קופר S. "לפני כשלושה חודשים‭,"‬ כך כתב לנו, "עברתי תאונה קלה שגרמה לפתיחת כריות האוויר ברכב ונפגעו עוד חלקים פנימיים. לאחר מכן נכנס הרכב לתיקון במוסך המרכזי של ב.מ.וו. שמאי הוזמן למקום וקבע אילו חלקים יש להחליף.

 

"אבל מאז התאונה, שאירעה ב-‭,28.4.13‬ הרכב עומד במוסך כאבן שאין לה הופכין. במוסך הסבירו שאין חלקים כדי לתקן את הרכב, ולאנשי המוסך (בבעלות היבואנית, חברת דלק מוטורס) אין גם צפי מתי צפויים להגיע החלפים מהיצרן". עוד אמר כי "מנהל המוסך הודיע שהוא מרים ידיים, ואינו אחראי לכך שהיצרן לא מספק חלפים.

 

ע' המתוסכל הוסיף וסיפר כי "(גם) מנהל השירות לא יכול היה לתת תשובות טובות יותר. אף אחד בחברה אינו מוכן להתחייב מתי יגיעו החלקים. דרשתי רכב חדש, שכן המכונית שלי עברה ‭7,500‬ ק"מ, והתשובה שקיבלתי הייתה שעליי להוסיף עוד 80 אלף שקל. זו התנהלות הזויה ומוזרה של חברה שמתיימרת להיות רציני", סיים.

 

יש לציין כי במהלך השבועות הארוכים בהם נאלץ לוותר על המיני קופר S, קיבל ע' רכב זמני מהיבואנית - מאזדה 2 בתחילה, ואחר כך מאזדה 3.

 

האמת, גם לנו נראית ההתנהלות הזו מוזרה לחלוטין. לא רק שמדובר ביבואנית בעלת מוניטין וותק, אלא שמדובר גם ביצרנית מכוניות יוקרה בעלת שם מעולה. פנינו אם כך לקבל הסבר, אך תשובת היבואן - למעשה, תשובתה של היצרנית הגרמנית - הדהימה אותנו עוד יותר.

 

"בתחילת החודש ביצעה ב.מ.וו שינוי במערכת הלוגיסטיקה המרכזית של החלפים, ועברה למערכת חדשה. כדי לצמצם מהר ככל האפשר את המחסור באספקה, הארכנו את שעות העבודה של ההזמנות היוצאות, כדי להגדיל את מספר ההזמנות המסופקות. הקבוצה מודעת בהחלט לכך ששביעות הרצון של לקוחותינו נפגעת, ואנו מצטערים מאוד.

 

"עם זאת, היו בטוחים שאנו עושים את כל שביכולתנו כדי להתגבר על המצב בהקדם האפשרי. דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו ומיני, העמידה לרשות הלקוח רכב חלופי עד שיגיעו החלפים‭."‬

 

ב.מ.וו מסבירה אם כך שהיא מבצעת שינויים ארגוניים, אבל שימו לב שאינה מתחייבת אפילו לתאריך בו תסתיים הסאגה הזו, שמתאימה אולי ליצרנית עלומת שם בעולם השלישי, אך לא לאחת היצרניות המוערכות והאיכותיות בעולם הרכב.

 

מה עם ע'? בינתיים הוא קיבל את מכוניתו בחזרה, אך ללא כל התיקונים והחלקים החדשים הנדרשים. בשיחת טלפון עמו הסביר כי הסכים להוציא את הרכב מהמוסך לאחר שתוקן באופן חלקי, עם ריפוד תקרה שיש להחליף, מושב נוסע שיש לתקן וחישוק חדש שלא הגיע.

 

לסיום, מנקודת מבט צרכנית נדמה לנו כי כשמתכננים שינוי במערך לוגיסטי, כזה שעלול ליצור מחסור באספקת חלפים, ראשית יש לדאוג שרמת השירות לא תיפגע, ושיהיה מלאי גדול דיו של חלפים במחסנים. בוודאי שלא מתקבל על הדעת להגיע למצב בו רכב של לקוח יושבת למשך שלושה חודשים בגלל מחסור של חלקי חילוף, במיוחד כאלה שמונעים מהרכב לנוע על הכבישים.

 

חמור עוד יותר שאיש אינו מסוגל - עדיין - לתת תשובה מתי תחודש אספקת החלפים. ולסיום, שאלה קטנה ורטורית: האם דואגת ב.מ.וו בחודשים האחרונים ליידע רוכשי מיני חדשה כי מוטב להם שלא להזדקק לחלפים, שכן לא יקבלו כאלה במועד? קשה לנו להאמין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני קופר - אין חלקים, ולא יודעים מתי יהיו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים