שתף קטע נבחר

יותר קונים באינטרנט: מה כדאי ומה לא משתלם?

היקפי הקניות באינטרנט צוברים תאוצה לא רק בעולם, אלא גם אצלנו. בדקנו מהם הרגלי הקנייה המקוונת של הישראלים, לפי מה בוחרים באיזה אתר לרכוש מוצר והאם הנשים עוקפות את הגברים ברכישה הווירטואלית? מיוחד לפרויקט "משפחה בצמיחה"

 

היכן אתם רוכשים מוצרים? בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת מגמת הקניות באינטרנט. אמנם רכישה מקוונת אינה דבר חדש - האפשרות הזו קיימת כבר זמן רב, מאז התבססה רשת האינטרנט. אך אין ספק כי מזה מספר שנים שהתשתיות משתפרות, אמצעי האבטחה משתכללים והאמון של ציבור הקונים מתחזק. בעקבות זאת היקפי הרכישות המקוונות גדלים בקצב מסחרר.

 

 

מחקר שפרסמה אתמול (ג') חברת PayPal בשיתוף חברת נילסן, אשר נערך ב-6 שווקים (ארה"ב, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה, סין וברזיל), מסכם את נתוני הסחר בזירת המסחר האינטרנטית הבינלאומית. לפי המחקר ב-6 השווקים הללו נרשמה צריכה בהיקף של 105 מיליארד דולר, והשתתפו בו 94 מיליון צרכנים. על פי המחקר, היקף הסחר צפוי לגדול ב-200% עד שנת 2018, לכלול 130 מיליון צרכנים ולהסתכם ב-307 מיליארד דולר.

 

הקטגוריות המובילות לקניות בינלאומיות ב-6 השווקים הן ביגוד, הנעלה ואביזרי לבוש (7.6 מיליארד דולר); מוצרי אלקטרוניקה לשימוש אישי (6 מיליארד דולר); חומרת מחשב (6 מיליארד דולר); תכשיטים, אבני חן ושעונים (5.8 מיליארד דולר); ומוצרי חשמל לבית (5.4 מיליארד דולר). המחקר מלמד כי הסיבות העיקריות לרכישה באינטרנט הן חיסכון בכסף (80% מהנשאלים) ומבחר עשיר יותר (79% מהנשאלים).

 

במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה" של ynet ובנק הפועלים, החלטנו לבדוק האם גם אצלנו קיימת מגמה דומה, ומהם בכלל הרגלי הצריכה של הציבור הישראלי ברשת האינטרנט? לטענת עורכי המחקר, ישראל נחשבת לאחד משווקי הסחר האינטרנטי הבינלאומי הצומחים ביותר בעולם.

 

נשים רוכשות יותר מגברים

סקר שביצעה לאחרונה בישראל חברת מסטרקארד, וחלק מתוצאותיו מתפרסמים כאן לראשונה, מעלה כי יותר ממחצית הישראלים (56.6%) כבר רוכשים מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים, כאשר נשים רוכשות יותר מגברים (58.4% לעומת 54.7%).

 

מחיר אטרקטיבי הוא, כצפוי, השיקול המשמעותי ביותר לביצוע רכישות באינטרנט. 74.1% ציינו שיקול זה כעיקרי עבורם, והוא משמעותי יותר בעיני הצרכנים מהיכולת לבצע השוואות מחירים, נוחות הרכישה מהבית, קבלת הרכישות ישירות לבית והחיסכון בזמן.

 

פחות ממחצית (46.5%) מבעלי ההכנסה הממוצעת הצהירו כי הם רוכשים באמצעות האינטרנט, אך בקצוות ההכנסה המצב שונה - 73.3% מבעלי ההכנסות מעל הממוצע רוכשים מוצרים ושירותים באינטרנט, וכ-60% מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע עושים כן.

 

40.5% רוכשים בעיקר מאתרים ישראלים, 35.5% משלבים בין אתרים ישראלים וזרים, 8.1% רוכשים בעיקר מאתרים בחו"ל, 15.2% מצהירים כי הם רוכשים רק באתרים ישראלים, ו-0.6% טוענים כי הם רוכשים רק באתרים זרים.

 

נשים צורכות יותר באינטרנט? (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
נשים צורכות יותר באינטרנט?(צילום: Shutterstock)

 

הישראלים מעדיפים קופונים

אם נדמה לכם שהישראלים אימצו את תרבות הקופונים האינטרנטיים, אתם לא טועים: 72.6% מהרוכשים באינטרנט נעזרים באתרי קופונים, כאשר דווקא אלו שהצהירו כי הם נהנים מהכנסה מעל הממוצע, השיבו שהם נעזרים בקופונים יותר מאלו המקבלים הכנסה מתחת לממוצע (72.6% לעומת 66.1%, בהתאמה). יותר נשים נעזרות באתרי הקופונים מאשר גברים, ויותר צעירים נעזרים בקופונים מאשר מבוגרים.

 

מה מפריע לרוכשים בחנויות הישראליות באינטרנט? היעדר כללים ברורים להחזרת מוצרים (פגומים או מסיבה אחרת) והיעדר אפשרות ליצירת קשר עם המוכר לאחר הקנייה הן התלונות הנפוצות ביותר (50.2% ו-48.7%, בהתאמה).

 

רוב הישראלים בוחרים באתר באמצעותו יבצעו את הרכישה לאחר המלצות מחברים (56%), כאשר פרסומות באינטרנט וכתבות אודות האתרים צויינו בידי 18.5% ו-14.1% מהנסקרים, בהתאמה, כגורמים משפיעים על בחירת האתר. פרסומות במנועי חיפוש נחשבים בידי 9.3% מהנסקרים כגורם משמעותי לבחירתם, ופרסום בטלוויזיה מהווה רק עבור 2.1% מהנסקרים מידע שיגרום להם לבחור באתר מסוים.

 

דניאל כהן, מנכ"ל מסטרקארד, ישראל מציין כי ישראל נחשבת למתקדמת בתחום הרכישות באינטרנט לעומת מדינות אחרות. אולם לדבריו, בניגוד לארצות אחרות, בהן קיימת עדיפות משמעותית לרכישות מאתרים מקומיים, הצרכנים הישראלים מבצעים רכישות רבות מהאתרים הזרים, בין השאר כיוון שהקמעונאים המקומיים לא התאימו את אתריהם לרכישות באינטרנט יחסית לאתרים הזרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
קניות באינטרנט. מגמה שתופסת תאוצה
צילום: shutterstock
מומלצים