שתף קטע נבחר

בקרוב: יוקם הפארק הארוך ביותר בארץ

על פני שטח של כ-3,000 דונם ואורך של כ-60 ק"מ, מרמת מנשה ועד ראש העין, אמור להשתרע פארק המוביל הארצי בעלות של 90 מיליון שקלים, שיהיה הארוך ביותר במדינה

הפארק הארוך ביותר בארץ מוקם לאורך רצועת המוביל הארצי מרמת מנשה ועד ראש העין. ל-ynet נודע כי הקרן קיימת לישראל השלימה בימים אלה תוכנית להקמת פארק המוביל הארצי, בעלות של 90 מיליון שקל.

 

הפארק צפוי להשתרע על פני שטח של כ-3,000 דונם ואורכו יהיה כ-60 ק"מ. הוא יחצה 9 רשויות - 6 מועצות אזוריות ו-3 עיריות - ולאורכו יסלל שביל לרוכבי אופניים.

 

עוד חדשות בערוץ התייות:

 

מוביל המים הארצי הוא העורק הראשי של מפעל המים במדינת ישראל. הוא מתחיל מהכנרת ומסתיים במקורות הירקון ליד ראש העין. מראש העין מועברים מי המוביל דרומה בצינורות של מפעל ירקון-נגב. אורכו של המוביל הארצי כ-130 ק"מ ובדרכו משתלבים מפעלי מים אזוריים והוא משמש לוויסות אספקת המים בארץ.

 

בעקבות לחצי הפיתוח, שבקק"ל סבורים כי הם נוגסים ברציפותם של השטחים הפתוחים, שטח רצועת המוביל הפך אטרקטיבי ביותר. בתוכנית שיזמה קק"ל תורחב הרצועה בתוואי ותהפוך למרחב נופי-סביבתי תרבותי ונופשי. הפארק יוקם בשיתוף חברת מקורות.

 

לדברי אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל, "פרויקט פארק המוביל יהווה עורק של חיים וייתן מענה לצימאון הגובר לשטחים פתוחים לפנאי ונופש, לצד אספקת המים. בכוונת קק"ל להקים לאורך התוואי שביל לרוכבי אופניים".

 

הדמיה: מפת פארק המוביל הארצי (הדמיה: אב אדריכלים) (הדמיה: אב אדריכלים)
הדמיה: מפת פארק המוביל הארצי(הדמיה: אב אדריכלים)

 

החצר האחורית תעבור מהפך

רעיון הפרויקט נולד כעבודת הגמר של אדריכלית הנוף רוני יגר-שליטא במסלול לאדריכלות נוף בטכניון. יגר-שליטא הכינה תוכנית אב בשיתוף משרד אדריכלות נוף ארנה בן ציוני ובארי בן שלום, שנותנת חשיבות לרציפות לאורך תוואי המוביל. בתוכנית ניתן דגש לחיבור בין מכלול מערכות פנאי ונופש לאורך וסמוך לתוואי רצועת הפארק, כמו ערוצי נחלים ואתרי טבע, נוף ומורשת.

 

"יש פוטנציאל גדול בחיבור יישובים ותושבים לצד הרצועה אל תוואי המוביל", אומרים מתכנני התוכנית. לדבריהם, רצועת המוביל, שנתפשת בעיני רבים כחצר אחורית, תעבור מהפך. לאורך הפרויקט יישזרו סיפורים וההסברים שונים בנושאי מים. "על פי עקרונות קק"ל, הושם דגש על קיימות ועידוד מעורבות חברתית וקהילתית, תחבורה ירוקה וחיסכון במים", אומרת יגר-שליטא. "פוטנציאל גבוה טמון בקטע רצועה זה, שכיום מאפיינים אותו מפגעים והזנחה לאורכו".

 

בקק"ל רואים חשיבות בחיבור הפארק החדש לנחל הירקון, גן לאומי ירקון, נחל אלכסנדר, נחל חדרה, שהם כולם נחלים שקק"ל עסקה בשיקומם, ושביל ישראל, וצופים ומכוונים שקישור זה ייעשה במהלך העבודות להקמת הפארק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים