שתף קטע נבחר

מבחני ריסוק בארה"ב - הקטנות לא בטוחות

ארגון חברות הביטוח האמריקאי בחן 12 מכוניות קומפקטיות בגרסה מחמירה של מבחני הריסוק שהוא עורך. התוצאה - מחצית המכוניות עם ציון לא טוב

מבחני ריסוק מחמירים של ארגון חברות הביטוח האמריקאי מגלים - מכוניות קטנות פחות בטוחות. ה-iihs, אחד מגופי הבטיחות החשובים שמבצעים באופן קבוע מבחני בטיחות לרכב חדש, מגלה כי מחצית מ-12 כלי הרכב הקומפקטיים שבחן לאחרונה, הפגינו ביצועי בטיחות לא מספקים או אף גרועים.

 

במבחן האחרון שערך הארגון השתתפו בעיקר דגמי 2013 עדכניים. שתי מכוניות מתוצרת שברולט - סוניק וקרוז - זכו לציון "גבולי", בעוד שתי מכוניות מתוצרת קיה - סול ופורטה - סיימו עם ציון "גרוע". ניסאן סנטרה (אלמרה בארה"ב) זכתה אף היא לציון "גרוע", ואילו החיפושית של פולקסווגן קיבלה ציון "גבולי".

 

שש המכוניות שהשיגו ציונים טובים יותר הן הונדה סיוויק בגרסאות שתיים וארבע דלתות, אשר זכו לציון "טוב". ציון "סביר" הוענק לדודג' דארט, פורד פוקוס, יונדאי אלנטרה ומותג הצעירים של טויוטה סיון tc.

 

ה-IIHS מוכר מחוץ לארה"ב תודות למבחני הבטיחות ההנוקשים שהוא מבצע למכוניות חדשות, מבחנים שמרביתם מקבילים למבחני ה-Euro NCAP האירופי המוכר לנו. לפני כשנה הוחלט בארגון להקשות עוד יותר על היצרניות המעוניינות להשיג הכרה כמשווקת מכוניות בטוחות, והתווספה למבחנים גם גרסת פגיעה חזיתית ברכב אחר או במכשול.

 

ההבדל, כעת נבחן גם מצב בו שטח קטן - 25% מחזית המכונית - נפגע בתאונה, לעומת 40% במבחנים הקיימים (כולל ב-Euro NCAP), או לפגיעה ב-100% מחרטום המכונית הנחשבים למקלים יחסית. הסיבה לדברי אנשי ה-IIHS: פגיעה חלקית כזו מרכזת את העוצמה בקצה המכונית, בו חסרים אמצעי הגנה ייעודיים. שכן יצרניות רכב ממקדות את אמצעי ההגנה העיקריים מאחורי מרכז הפגוש, כדי לעמוד בתקני בטיחות פדרליים.

 

ה-iihs קובע כי כמעט 25% מכלל התאונות הקשות בארה"ב, כאלה בהן נפצעים נוסעים באורח קשה או נהרגים, הן מסוג "פגיעת קצה" אותה מדמה המבחן המחמיר החדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים