שתף קטע נבחר

צעד קדימה - אושר פרויקט חשמול הרכבת

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את פרויקט החשמול של רכבת ישראל. "הפרויקט ישפר את השירות לנוסע, ויגביר את רמת האמינות והדיוק של הרכבת", מבטיח שר התחבורה. העלות - יותר מ-11 מיליארד שקלים

אפשר לחבר את הרכבת לחשמל. משרד התחבורה מודיע היום (ג') כי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה את פרויקט החשמול של רכבת ישראל. על-פי התוכנית שאושרה בוועדה אמש (ב'), רשת הרכבות תכלול בעתיד כ-420 קילומטרים של מסילות חשמליות - חלקן מסילות קיימות שיוסבו לשימוש בחשמל, ואחרות כאלה המתוכננות להיסלל בשנים הקרובות.

מנכ"ל הרכבת: החשמול יביא לעלייה חדה במספר הנוסעים (צילום: AP) (צילום: AP)
מנכ"ל הרכבת: החשמול יביא לעלייה חדה במספר הנוסעים(צילום: AP)

"פרויקט החשמול צפוי לשפר בצורה ניכרת את תדירות ומהירות הרכבות ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש", מבטיח שר התחבורה, ישראל כץ. "הפרויקט גם ישפר את השירות לנוסע, ויגביר את רמת האמינות והדיוק של הרכבת".

 

דברים דומים אומר מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר. "היכולת שלנו להעביר רכבות מהירות וארוכות יותר תאפשר לקלוט יותר נוסעים, ולהסיע אותם בבטחה ובזמן הקצר ביותר", מסביר צפריר. "המשמעות היא עלייה חדה במספר הנוסעים הבוחרים ברכבת".

 

על-פי ההודעה שפרסם היום משרד התחבורה, עלות פרויקט החשמול של הרכבת נאמדת ביותר מ-11 מיליארד שקלים - אומדן הכולל את עלות הרכישה של קרונות וקטרים חשמליים. מכרז ראשון לביצוע תשתית החשמול, כך מוסיפים במשרד, צפוי להתפרסם ברבעון הראשון של 2014. 

 

בעבר הבהירו ברכבת ישראל כי להנעה חשמלית יש יתרונות רבים על שימוש בהנעת דיזל. על-פי הרכבת, השימוש ברכבות חשמליות יפחית בעשרות אחוזים פליטת מזהמים כמו פחמן חד-חמצני (CO), תחמוצות חנקן (NOx) וחלקיקים נשימים (PM). המעבר לחשמל גם צפוי לחסוך עשרות מיליוני שקל בהוצאה השנתית על דלק - הנאמדת במאות מיליוני שקלים בשנה.

 

מנגד, בחברה להגנת הטבע הביעו בשנים האחרונות התנגדות לחשמול הרכבת. בחברה ציינו כי "התחשיבים 'שוכחים' את השימוש בפחם או בגז טבעי הנדרשים לצורך הספקת אותה כמות חשמל, הנדרשת להנעת מערך הרכבות הארצי". עוד טענו שם כי "המעבר להינע חשמלי לא יביא להפחתה משמעותית של הזיהום, אלא להעתקת מקור הזיהום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שר התחבורה: "הפרויקט יגביר את רמת האמינות והדיוק"
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים