שתף קטע נבחר

נוסעים חסמו את המטרונית במחאה על עיכובים וצפיפות

ביום שישי פתחה המטרונית את דלתותיה בפני נוסעים, אך רק מעטים חיכו לה. היום כבר המתינו מאות נוסעים בתחנות השונות, ועשרות מהם חסמו את נתיב נסיעתה, במחאה על עיכובים ותקלות. בחברה האחראית אומרים כי הסיבה לליקויים היא תקלה נקודתית

נגמרו החגיגות, החלו הבעיות. עשרות נוסעים זועמים, שהמתינו הבוקר (א') קרוב ל-50 דקות למטרונית בקריית חיים, חסמו את נתיבי הנסיעה במחאה על העיכובים. לטענת נוסעים, המטרונית הגיעה באיחור ניכר, והייתה מלאה עד אפס מקום. נוסעים גם התלוננו על כך שאין כיום חלופה לנסיעה במטרונית, בעיקר בקו המרכזי ("הקו האדום").

"היה פער של קרוב ל-50 דקות עד המטרונית הבאה" (צילום: יוסי מלכה) (צילום: יוסי מלכה)
"היה פער של קרוב ל-50 דקות עד המטרונית הבאה"(צילום: יוסי מלכה)

אחד הנוסעים, יוסי מלכה, תושב קריית ביאליק העובד באזור התעשייה בדרום חיפה (מת"מ) מספר - "עד היום הייתי נוסע בקו 57 ל'מרכזית המפרץ' ומשם לעבודה. עכשיו ביטלו את הקו ויש קווים חדשים. יצאתי ב-6:30 ונסעתי לצומת הצריף, נסיעה שנמשכה כ-20 דקות. אבל המטרונית הראשונה שהגיעה לשם הייתה מפוצצת, ואי אפשר היה להיכנס. השנייה בכלל לא פתחה את הדלתות, ואחר כך היה פער של קרוב ל-45 או 50 דקות עד המטרונית הבאה".

 

במחאה על העיכובים והצפיפות, ירדו נוסעים נזעמים מהרציפים וחסמו את נתיבי הנסיעה של המטרונית. "אני באופן אישי לא יכולתי לחכות יותר, והלכתי ברגל לתחנת הרכבת בקריית חיים. משם אסע לעבודה", סיפר מלכה. "אני מבין שמדובר בתקופת ניסיון, אבל אי אפשר לעשות ניסיונות על הגב של הנוסעים, שבכל זאת צריכים להגיע לעבודה. צריך גם לזכור שבמקביל להפעלת קווי המטרונית, ביטלו את כל שאר האלטרנטיבות".

 

נוסע אחר תיאר את מה שהתרחש בתוך מטרוניות שאספו נוסעים - "זה פשוט ביזיון. אי אפשר לעלות ולרדת בגלל עומס רב של נוסעים. הנהג לא עוצר בתחנות, האנשים זועמים ויש אווירה נוראית בפנים. לוקח יותר מ-40 דקות להגיע מהקיריון ל'מרכזית המפרץ', נסיעה שאמורה לקחת פחות מ-25 דקות ואף פחות מכך". מעט אחרי השעה 8:30 דיווחו נוסעים אחרים על פערים של כ-20 דקות בין מטרונית אחת לאחרת, ועל מאות נוסעים הממתינים ברציפים.

 

מחברת יפה נוף, האחראית על הפרויקט, נמסר כי העיכובים הבוקר הם תוצאה של תקלה נקודתית. "מדובר למעשה בהרצה ראשונה עם נוסעים בסדרי גודל כאלה, כאשר ביום שישי מספר הנוסעים היה קטן יחסית. הבעיה המרכזית היא בתזמון בין מספר כלי הרכב והרמזורים, כדי שהמטרוניות יגיעו בקצב מהיר ולא יחסמו האחת את האחרת. אנחנו לומדים את המערכת תוך כדי הפעלתה, וסביר להניח שיהיו בעיות פה ושם".

 

דובר החברה, עופר עמר, הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להתחייב שמחר או מחרתיים לא יהיו תקלות נוספות, אבל אי אפשר לצפות ממערכת כל כך מורכבת לפעול ללא תקלות מהרגע הראשון. המטרה היא שכלי הרכב הזה ייסע בתדירות גבוהה במיוחד, כדי למנוע את הצפיפות שעליה דובר הבוקר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נוסע: "אי אפשר לעשות ניסיונות על הגב של הנוסעים"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים