שתף קטע נבחר

ניסאן מבטיחה: מכונית ללא נהג כבר ב-2020

קרלוס גוהן, האיש החזק בקונצרן רנו-ניסאן, הפתיע את עולם הרכב עם הצהרה יומרנית במיוחד - מכונית אוטונומית המסוגלת לנהוג בעצמה תוך שבע שנים בלבד. האם המחיר יהיה שווה לכל כיס?

עד סוף העשור תוכלו לנסוע במכונית, מבלי לנהוג בה. כך לפחות מבטיח קרלוס גוהן, האיש העומד בראש קונצרן הרכב רנו-ניסאן, ומי שנחשב לאחד האנשים המוערכים והבכירים בתעשיית הרכב העולמית. "ייחודה של ניסאן משאר היצרניות הוא במוכנות לאתגר את החשיבה הרגילה ולשאוף לקידמה", כך אמר בהודעה רשמית ששחררה אמש (ג') היצרנית.

 

 

"ב-2007 הבטחתי כי עד 2010 תשווק ניסאן מכונית שאינה פולטת זיהום. והנה, היום ניסאן ליף היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב. וכעת אני מחויב להציג עד 2020 טכנולוגיה פורצת דרך נוספת - מכונית אוטונומית. ואנחנו בהחלט בכיוון הנכון להשיג זאת", אמר גוהן והוסיף כי טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית תהיה זמינה לציבור ב"מחיר מציאותי". מה זה מחיר מציאותי? תשלום נוסף של כ-1,000 דולר - בארה"ב - למחיר של מכונית סדאן יוקרתית.

 

תורידו את הידיים מההגה - מכונית אוטונומית של פולקסווגן ()
תורידו את הידיים מההגה - מכונית אוטונומית של פולקסווגן

 

בניסאן אומרים כי פיתוח הטכנולוגיה הנדרשת למכונית המסוגלת לנהוג עצמאית, נעשה בשיתוף עם מספר מוסדות ידועי-שם דוגמת אוניברסיטאות סטנפורד, MIT, אוקספורד וטוקיו. ניסאן גם הבהירה כי אינה משתפת פעולה בשלב זה עם גוגל, אשר חשפה זה מכבר את גרסתה למכונית אוטונומית. כדי לבחון את המכונית בשלבי הפיתוח השונים, בונה הקונצרן מסלול ניסוי ייעודי ביפן, אשר ישמש באופן בלעדי את המכונית האוטונומית, ויכלול הדמיה של כביש ציבורי אופייני.

 

מכונית ניסוי ללא נהג של פורד

 

כדאי להזכיר כי כמה יצרניות עוסקות כיום בפיתוח מכוניות המסוגלות לנהוג עצמאית. אודי הציגה לפני זמן לא רב מכונית כזו בלאס וגאס, מרצדס הבהירה כי היא מסוגלת לעשות זאת אם רק תרצה ב-S קלאס החדשה, הונדה נמצאת בשלבי פיתוח ראשוניים וכך גם יצרניות אחרות. בארה"ב כבר אושר לגוגל להפעיל מכונית אוטונומית באופן חופשי על כבישים ציבוריים - מכשלה שעמדה בפני מפתחי מכוניות דומות עד האישור.

 

כדאי להזכיר כי 2020 היא שנת-יעד לא רק לרכב אוטונומי, אלא גם המועד שבו ניבא גוהן לפני כארבע שנים כי מספר כלי הרכב החשמליים שיימכרו בשנה יעמוד על כ-10% מכלל שוק הרכב העולמי. לעומת זאת, גוהן גם ניבא הצלחה אדירה למיזם הטענת הרכב החשמלי בטר פלייס, עבורו פיתח הקונצרן מכונית בעלת סוללה הניתנת להחלפה. כידוע, המיזם של שי אגסי, שבו תמכה רנו-ניסאן באופן בלעדי, לא עמד בציפיות שתלו בו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
קרלוס גוהן - תהיה אוטונומית
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים