שתף קטע נבחר

שימו לב: מצלמות המהירות מתעדות לשני כיוונים

מצלמות המהירות אליהן הורגלתם, מצלמות בדרך כלל את אחורי הרכב הממהר. מעתה הן גם יתעדו כלי רכב המגיעים לכיוונן במהירות גבוהה מהמותר. ראו הוזהרתם

מיוחד לנהגים ממהרים: מצלמות המהירות המוכרות של משטרת ישראל מוסיפות כיוון - מתחילות לתעד עבירות גם מהכיוון ההפוך. אם עד היום צולמו נהגים לאחר שעברו את מתקן המצלמה, מעתה הם צפויים לקבל דו"ח גם אם התקרבו במהירות גבוהה מהמותר לחלק מהמצלמות המוצבות.

 

  • למפת מצלמות המהירות המעודכנת

 

 

גם מלפנים

במסגרת פרויקט א3 המוכר, הציבה המשטרה למעלה מ-100 עמדות בהן ממוקמות בדרך כלל מצלמות מהירות מתוצרת חברת גאטסומטר. וזו כידוע רק ההתחלה, שכן בהמשך אמורה המשטרה להציב כ-300 עמדות. חלקן מוצבות בקטעי כביש רגילים, חלקן בצמתים.

 

בעוד שהמצלמות בקטעי כביש ישרים מתעדות אך ורק עבירות מהירות, מצלמות הצמתים משמשות לאכיפה כפולה: חציית הצומת באור אדום וחצייתה במהירות גבוהה מהמותר באותו קטע כביש.

 

מה שציבור הנהגים לא יודע (או לפחות לא הפנים), היא העובדה שחלק ממצלמות האכיפה מותקנות באופן המאפשר להן לתעד כלי רכב משני כיווני הנסיעה - את אלה החולפים על-פני המצלמה ומתרחקים ממנה (מאחור, כרגיל), אבל גם את אלה המתקרבים אליה (כלומר צילום חלקו הקדמי של הרכב).

 

הדו"ח המאשר - המכונית מצולמת חזיתית (דניאל פטרי) (דניאל פטרי)
הדו"ח המאשר - המכונית מצולמת חזיתית(דניאל פטרי)

 

במקרה שבתמונה (מעלה) מדובר בדו"ח שהופק במצלמה המותקנת על כביש 3 בסמוך לצומת עין צורים (אחת המצלמות הרווחיות ביותר של המשטרה לדבריה) כשפניה לכיוון מערב (אשקלון), אבל בתמונה רואים בבירור חזית רכב המצולמת מול המצלמה, לכיוון מזרח.

 

אגב, שימו לב לתוספת חוות הדעת התמוהה-משהו של המומחה – מר אילן כרמית - המשמש בעצם כמנהל פיתוח עסקים ופרויקטים במכון התקנים הישראלי.

 

כיצד בעצם עובדת המערכת?

מצלמות הגאטסו מדגם GS11 המצוידות גם באפשרות צילום חזיתי, מצוידות כאמור במבזק אינפרא אדום אותו לא יכול נהג המכונית לזהות גם בלילה - כל זאת במטרה למנוע את סנוור הנהג המגיע מולן, בעת שהוא מתועד במהירות גבוהה מהמותר. למעט תוספת זו, מדובר במצלמות דומות לאלה המצלמות רק מאחור, ואשר משתמשות במבזק המוכר והנראה לעין.

 

התמונה הראשונה עם המבזק המיוחד, השנייה ללא - שימו לב לפתח התחתון בקופסת המצלמה

 

 (דניאל פטרי) (דניאל פטרי)
(דניאל פטרי)

 

 (דניאל פטרי) (דניאל פטרי)
(דניאל פטרי)
 

 

מלבד מצלמה המאפשרת (גם) צילום חזיתי, מצוידות היחידות הדו-כיווניות גם בלולאות "זיהוי מהירות" המותקן בנתיבי התנועה המתקרבת אל המצלמה. כאשר רכב כלשהו חולף על פני הלולאות הוא יוצר השראה מגנטית, המאפשר לאותן לולאות לסגור מעגל. המערכת הממוחשבת מזהה את מהירות הרכב לפי הפרש הזמן בין מעבר הלולאה הראשונה לשניה. מכיוון שהמרחק בין הלולאות נתון (2.5 מטר בדיוק), קל מאוד למחשב המצלמה לחשב את מהירות הרכב.

 

היכן נמצאות המצלמות הדו-כיווניות?

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, אלה מיקומי המצלמות הדו-כיווניות על כבישי ישראל. שימו לב, חלק מעמדות אלה עשויות לא להיות פעילות בכל רגע נתון, כיוון שהמשטרה מניידת את המצלמות עצמן בין העמדות השונות.

 

מצפון לדרום:

  • כביש 784 (בין צומת המוביל לכרמיאל) לכיוון דרום, מיד אחרי צומת מורשת
  • כביש 784 (בין צומת המוביל לכרמיאל) לכיוון צפון מיד אחרי כפר מנדא, מול תחנת דלק פז
  • כביש 805 (מצומת יבור מזרחה לכיוון שגב) בין הישובים יעד לשעב
  • כביש 71 לכיוון מזרח בצומת שדה נחום
  • כביש 71 כקילומטר וחצי מערבית לצומת נבות
  • כביש 71 מזרחית לתל יוסף לכיוון מערב
  • כביש 65 לכיוון צפון מזרח בין צומת אום אל גנם לצומת שבלי
  • כביש 75 לכיוון מזרח בין מגדל העמק לכפר החורש
  • כביש 3 (בין קרית מלאכי לאשקלון) לכיוון מערב צומת עין צורים

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מתוך 90 עמדות אכיפת רמזור ומהירות, שלוש עמדות בלבד (כבישים 3 ו-784), מסוגלות לאכוף כיום תנועה דו-כיוונית. המהלך נבחן משפטית, העמדות מאובזרות בתאורה מיוחדת המונעת את סנוור הנהג, וצילום פנים הרכב אינו פוגע בפרטיות נוסעיו. יצויין כי על-פי מחקרים בעולם, דרך זו מניבה הרתעה נרחבת יותר ואכיפה אפקטיבית יותר. באשר למדיניות האכיפה, זו נותרה בעינה - מיקוד במהירויות חריגות המסכנות חיים".

 

הכותב מפעיל את "מיצו בדרכים" העוסק באופנועים, רכיבה, כבישים, וכל מה שביניהם. וכמובן, גם מיקומים עדכניים של מצלמות מהירות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דניאל פטרי
מצלמת מהירות - עם אינפרה אדום
דניאל פטרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים