שתף קטע נבחר

הפרעתם לרכבת הקלה? שלמו עד 1,000 שקלים

משרד התחבורה העביר לאישור ועדת הכלכלה שורת קנסות, שנועדו להרתיע הולכי רגל ונהגים מלהפריע לנסיעת רכבות קלות. הלכתם וחציתם במקום אסור? שלמו 250 שקלים. חסמתם צומת שבו עוברת רכבת? שלמו 1,000 שקלים. ויש גם קנסות לנהגי רכבת שיעברו את המהירות המותרת

הולכי רגל, שימו לב - אם תחצו את מסילת הרכבת הקלה במקום אסור, תידרשו לשלם קנס של 250 שקלים. משרד התחבורה העביר לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו חדש, הכולל שורה ארוכה של קנסות שיוטלו על הולכי רגל ונהגים שיפריעו לנסיעת רכבת קלה. בין השאר, הולך רגל שיחצה מסילת רכבת קלה במקום אסור, וכן מי שיעמוד בנתיב נסיעתה במקום שאינו מיועד לכך, ישלם קנס של 250 שקלים.

חציתם במקום אסור? שלמו 250 שקל. חסמתם צומת? שלמו 1,000 (צילום: פלאש 90) (צילום: פלאש 90)
חציתם במקום אסור? שלמו 250 שקל. חסמתם צומת? שלמו 1,000(צילום: פלאש 90)

הקנס להולכי רגל גבוה פי 2.5 מהקנס המוטל על מי שחוצה כביש במקום אסור. מה הסיבה להחמרה? על פי דברי ההסבר המלווים את הצו החדש, הקנס הוכפל לאור "הסיכון העולה מההפרה (של החוק) והצורך בהגברת ההרתעה". עוד נקבע בצו כי הקנס שיוטל על נהג שייסע בנתיב של רכבת מקומית, שלא לצורך חצייתה, יהיה 1,000 שקלים. גם במקרה זה, הסיבה לקנס הגבוה היא "הסיכון הגדול הכרוך במפגש עם רכבת מקומית".

 

קנס של 1,000 שקלים יוטל גם על נהגים שיחסמו צומת שבו עוברת רכבת קלה. זאת, בזמן שהקנס המוטל על מי שחוסם צומת שבו עוברת רכבת "כבדה" (רכבת ישראל) הוא 500 שקלים בלבד. ומה הסיבה לפער בקנסות? במשרד התחבורה מסבירים כי "במפגש מסילת ברזל קיים מחסום. בנוסף, הרכבת המקומית (קלה) נעה בשטח עירוני בו התנועה גדושה, הסיכוי לביצוע העבירה גבוה יותר, ולכן יש להטיל אמצעי הרתעה מוגבר".

 

ועדת הכלכלה צפויה לדון בבקשת משרד התחבורה לאשר את הצו בעוד כחודש. ראוי לציין כי כיום פועלת רכבת קלה רק בירושלים, ובנוסף הופעלה לאחרונה באיזור חיפה והקריות "המטרונית" - אוטובוס רב-קיבולת, הנוסע במסלול ייעודי. רק לקראת אמצע העשור צפוייה הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת באיזור המרכז, ובהמשך העשור יוארך מסלול הרכבת הקלה בירושלים. הרכבת הקלה בגוש דן, כך מעריכים כיום בענף התחבורה, תחל בנסיעות מסחריות רק בעשור הבא.

 

נהג הרכבת שלח מסרון? ישלם 1,000 שקלים

גם בענייני חניה או עצירה בנתיב הנסיעה של רכבת קלה, ניכר כי משרד התחבורה מבקש להרתיע את הנהגים. מי שיעצור את מכוניתו במקום האסור לעצירה, וכן מי שיחנה במקום אסור, ישלם קנס של 1,000 שקלים. גם בעניין זה, גובה הקנס מותאם "לרמת הסיכון העלולה לנבוע מההפרה עקב המפגש עם רכבת מקומית (קלה)".

 

אולם, לא רק הולכי רגל ונהגי מכוניות פרטיות עלולים להיתקל ביד הנוקשה של משטרת ישראל. גם נהגי רכבת קלה שיפרו את תקנות התעבורה, צפויים להיקנס בסכומים המגיעים עד 1,000 שקלים. נהג רכבת שיעבור את המהירות המותרת ב-20 קמ"ש, יידרש לשלם קנס 750 שקלים. יש לציין כי נהג מכונית פרטית הנתפס במהירות דומה משלם קנס של 250 שקלים. הסיבה לפער היא "הסיכון המוגבר מנסיעה במהירות מופרזת ברכבת מקומית".

 

נהג רכבת שייתפס במהירות גבוהה עוד יותר, מ-21 עד 30 קמ"ש מעל המותר, ישלם 1,000 שקלים. זאת, לעומת קנס של 750 שקלים המוטל על נהג מכונית המבצע עבירה זהה. נהג רכבת שישלח או יקרא מסרון (SMS) בזמן הנהיגה ישלם קנס של 1,000 שקלים - זהה לקנס המוטל על נהגי מכוניות. קנס של 1,000 יוטל גם על נהג רכבת שלא יציית לרמזור המורה על עצירה (רמזור ייעודי, ובו מופיע אור לבן מלבני).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
עמדתם והפרעתם? שלמו 250 שקלים
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים