שתף קטע נבחר

מי ישלם על פלסטיק שהתנפח בקיה סיד?

בעלת קיה סיד משנת 2008 גילתה להפתעתה כי הפלסטיק בלוח המחוונים תפח והתנפח. כשפנתה למוסך, התברר לה כי האחריות של קיה אינה חלה על חלקי פלסטיק. אז מי שילם בסוף על התיקון?

י' רכשה בסוף 2008 קיה סיד חדשה, בין השאר בזכות שבע שנות האחריות שמקבלים רוכשיה. ארבע שנים וחצי תיפקדה הסיד היטב, אך לאחרונה גילתה י' תופעה מדאיגה - הדשבורד התחיל להתנפח ולתפוח במרכזו, באופן שחסם חלקית את שדה הראייה של הנהגת, המעידה על עצמה כנמוכת קומה.

 

במוסך נדהמה י' לגלות כי תצטרך לשלם על החלפת הדשבורד מכיסה. הסיבה - האחריות המורחבת של קיה אינה חלה על חלקי פלסטיק. במחלקת השירות הסכימו "לפנים משורת הדין" לגבות ממנה "רק" ‭2,200‬ שקל, עלות הדשבורד עצמו, ולא לחייבה בעלות העבודה, כ-1,200‬ שקלים נוספים.

 

י' זעמה. "זה לא נשמע לי הוגן", היא אומרת. "היבואן והיצרן צריכים לקבל עליו אחריות". בדיקה שלנו העלתה כי אכן מדובר בתופעה המוכרת בדגמי הסיד מהדור הקודם.

 

ביבואן, חברת טלקאר, אישרו כי האחריות אינה חלה על הדשבורד, וכי הסכימו במחווה של "רצון טוב" ומשום שהמכונית טופלה כל השנים במוסכי החברה, לשאת ברוב העלות. אבל הלקוחה לא הייתה מרוצה, ובצדק לדעתנו. פנינו שוב לטלקאר, הבהרנו לחברה כי ידוע לנו על סיד נוספות שהתגלתה בהן התקלה וביקשנו לדעת בכמה מקרים מדובר.

 

בתגובה הודיע היבואן כי רכבה של י' יתוקן ללא כל עלות מצידה. עוד נמסר לנו, כי "לטלקאר הגיעו באחרונה מספר תלונות על התנפחות מעטפת הפלסטיק של לוח המחוונים ברכבי סיד מדגמי 2008 עד ‭,2011‬ באזור פתחי האוורור. הבאנו את המידע לידיעת היצרן, והחלטנו לכלול את החלק באחריות עד 4 שנים וחצי מיום מסירת הרכב, ללא תלות בקילומטרז' ובמספר הבעלויות".

 

ביבואן הוסיפו כי "אנחנו מזמינים לקוחות שברכבם אובחנה התופעה לפנות בזמנם החופשי לכל אחד ממרכזי השירות המורשים מטעמה לצורך תיקון הליקוי". זה. אכן כיוון חיובי, אבל לטעמנו היבואן והיצרן צריכים לשאת בעלות גם במכוניות ותיקות יותר, כי ברור שמדובר בפגם ייצור. הבעיה אינה קיימת, בינתיים לפחות, בסיד החדשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
היבואן: "מזמינים לקוחות לפנות למרכזי שירות"
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים