שתף קטע נבחר

אחים נכים: נהג אגד סגר בפנינו את הדלת

נער ונערה מירושלים, המתניידים בכיסאות גלגלים, התקשו לעלות לאוטובוס ולרדת ממנו כיוון שלדבריהם הנהג סירב להתקרב למדרכה. הם נאלצו להגיע בכוחות עצמם לביתם ממרחק שתי תחנות הסעה. באגד התנצלו: המקרה נבדק

טוב שההגה בידיים של אגד? אודל קדוש (18) המתניידת על כיסא גלגלים עקב מחלת ניוון שרירים, טוענת כי נהג החברה לא פעל כשורה בהגיעו לתחנה שבה המתינה יחד עם אחיה נחמן בן ה-14, שגם הוא נעזר בכיסא גלגלים, ועקב כך הם התקשו לעלות לאוטובוס. הירידה הייתה סבוכה אף יותר והיא נאלצה לרדת במרחק שתי תחנות מביתה.  

 

עוד דיווחי חדשות ב-ynet:

רגע נדיר: קרי והשר האיראני באותו שולחן

אחרי בג"ץ: הקלה למסתננים חשודים בפלילים

 

לדבריה, אתמול (א') אחר הצהריים היא ואחיה עלו לאוטובוס בקו 72 המוביל לביתם בשכונת גילה בירושלים. לטענתם, הם נתקלו בקשיים לעלות לרכב, אך הירידה ממנו הייתה מייאשת וקשה אף יותר. לטענתם, כאשר הגיעו לתחנה שבה ביקשו לרדת ברחוב רוזמרין, נהג האוטובוס לא נצמד למדרכה וכך מנע מהם ירידה בטוחה. "לאחר שהערנו לו על כך, הוא טען שאין ביכולתו לבצע זאת", סיפרה. קדוש ציינה כי זו לא הפעם הראשונה שבה היא ואחיה יורדים בתחנה זו וכי עד לאותו יום לא נתקלו בבעיה לעצור בקרבת המדרכה.

אודל ונחמן קדוש. "ערער את עצמאותנו" ()
אודל ונחמן קדוש. "ערער את עצמאותנו"
 

"הנהג היה אמור להוריד את הרמפה למדרכה אבל הוא לא עשה את זה", אמרה. "הוא רצה שנוריד את הרמפה לכביש אבל זה שיפוע חד מדי ומסוכן. אני חושבת שהוא לא הבין איך להתמודד איתנו מהרגע שעלינו לאוטובוס". קדוש ואחיה, שנלחמים במחלה מגיל הנעורים, המשיכו להפציר בנהג שייצמד למדרכה כדי שיוכלו לרדת ולחזור הביתה, אך לטענתם הנהג התעלם מהם, סגר את הדלת והמשיך בנסיעתו אף שציינו בפניו שבתחנה הבאה ישנן בעיות נגישות, דבר שאילץ אותם לרדת בתחנה המרוחקת משמעותית מביתם. את הדרך עשו בכיסאות הגלגלים.

  

"אני מתפללת שיגיע נהג נחמד"

"הנהג במשך כל הזמן לא קם ולו לרגע מכיסאו", אמרה קדוש. "ישבתי מאחורה ופשוט צעקתי לו. חלק מהנוסעים ירדו, חלק אמרו לי 'כל הכבוד' בשקט, אבל לא אמרו כלום לנהג. הייתה אפילו אישה אחת שצרחה עלינו שאנחנו מעכבים את כל האוטובוס. אי אפשר לסמוך על הנוסעים", הסבירה. על תחושותיה הוסיפה וסיפרה: "מאוד התעצבנתי על הנהג, הרגשתי חסרת אונים אבל החיים לימדו אותי להתמודד. זו לא פעם ראשונה שנתקלתי בהתנהגות כזאת של נהגי אוטובוס. כשאני נוסעת באוטובוס אני צריכה לקחת בחשבון מצב שהרמפה תהיה שבורה או לא תיפתח, או שיהיה נהג לא נחמד שלא ירצה לעזור לי. כל פעם מחדש אני מתפללת שיבוא נהג נחמד".

  

בסטטוס שפרסמה בפייסבוק ובעמוד של אגד כתבה קדוש: "סיפור זה ערער את יכולתנו לעצמאות בהתניידות בתחבורה הציבורית, זכות שמגיעה לכל אזרח במדינת ישראל, בין אם הוא בעל צרכים מיוחדים או לא. אשמח שבמקרה זה יופקו לקחים ושהוא לא יחזור שנית. שאני וכל חבריי בעלי הצרכים המיוחדים נוכל לקבל את זכויותינו המלאות מבלי שניתקל בחוסר הבנה ואטימות מצד הנהגים".  

 

מאגד נמסר בתגובה: "אכן נודע לנו על מקרה מצער ויצא דופן זה שמנוגד לגישת השירות שלנו לגבי בעלי מוגבלויות. נפעל לאתר את הנהג כדי ללמוד ממנו מקרוב מה אירע ומדוע לא הגיע עד שפת המדרכה. אם נגלה כי לא היה כל מפגע שמנע מבעדו באופן אובייקטיבי להתקרב אל שפת המדרכה כדי לאפשר ללקוחות החשובים לרדת מהאוטובוס, הרי שהעניין יטופל וימוצה באופן מהיר ובלתי מתפשר". עוד נמסר מהחברה כי מנהל פניות הציבור של אגד באזור ירושלים שוחח עם השניים, התנצל בפניהם ופיצה אותם בכרטיסי "חופשי-חודשי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים