שתף קטע נבחר

הנהלת נמל חיפה לעובדים: נצמצם פרמיות

בנמל מדווחים על האטה לא מוסברת בקצב פריקת המכולות משעות הבוקר. ההנהלה הודיעה לעובדים כי תשלומי הפרמיות יבוטלו אם תפוקת העבודה הממוצעת תהיה נמוכה ביחס לכוח האדם. הבוקר חזר אלון חסן לנמל אשדוד והתקבל בחיבוקים

האם יחסי הנהלת נמל חיפה-עובדים על סף פיצוץ? הנהלת נמל חיפה הודיעה היום (ג') שהיא תבטל תשלומי פרמיות לעובדים, אם תפוקת העבודה הממוצעת ברציפי הנמל תהיה נמוכה ביחס לכוח האדם שמשובץ לכל משמרת.

 

 

בנמל חיפה מדווחים משעות הבוקר על האטה לא מוסברת של עד 30% בקצב פריקת המכולות. בהנהלת נמל חיפה רואים בחומרה את הירידה בקצב העבודה, ולכן החליטו שעד להודעה חדשה עובדים לא ישובצו למשמרות נוספות בכל סקטורים בנמל ולא ישלום גמול שעות נוספות לעובדים.

 

 

עוד הוחלט, ששיבוץ כלי העבודה יתבצע על ידי ההנהלה כך שמספר הגוררים וגם שיבוצי העבודה יעשו ביחס לצרכי הנמל בלבד. "עובד שיסרב לכך לא ישובץ לעבודה ולא יהיה זכאי לשכר", אומרים בנמל.

 

אלון חסן חזר לנמל אשדוד

הבוקר נרשמו גם שיבושי עבודה בנמל אשדוד שם מדווחים בהנהלה על האטה לא מוסברת. בכירים בהנהלת הנמל טוענים שקצב פריקת המכולות נמצא במגמת ירידה. יו"ר ועד העובדים אלון חסן, שב היום לעבודה לאחר שלושה חודשי היעדרות והתקבל על ידי העובדים בחיבוקים ובברכות.

 

חזרתו התאפשרה לאחר הודעת ההסתדרות אתמול (ב') לפיה וועדה משפטית אישרה שלא היה במעשיו כל פסול. חסן השעה את עצמו לפני שלושה חודשים בעקבות דו"ח דירקטוריון הנמל שמצא ששלוש חברות שפעלו בנמל נמצאו בבעלות ישירה או עקיפה של חסן עצמו.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, קרא היום למשרדי האוצר והתחבורה להתקדם עם הקמת הנמלים החדשים. "כדי להתמודד עם התפתחות סחר החוץ של ישראל, יש צורך בהקמת נמלי ים חדשים", אמר.

 

"נושא זה כבר נותח ונבדק על ידי חברת נמלי ישראל, אגף הספנות במשרד התחבורה וגורמים אחרים הקשורים בסחר החוץ של ישראל, במישור קיבולת הנמלים הנחוצה וכן הצורך בהעמקת הנמלים. אם יוקם נמל אחד בלבד, יהיה זה בדרום או בצפון, לא תושג אחת המטרות המרכזיות, שהיא יצירת תחרות אמיתית על שירותי הנמלים", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים