שתף קטע נבחר

אלסטום תתחזק את הרכבת ב-15 השנים הבאות

בניסיון לשפר את איכות התחזוקה והשירות ברכבת ישראל, נחתם הסכם שעלותו מוערכת ב-1.5 מיליארד שקלים עם חברת אלסטום הצרפתית

הסכם היסטורי לרכבת ישראל - הוציאה למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות. מיליארד וחצי שקלים, זה היקף העלות המוערכת להסכם תחזוקת קרונות הרכבת על-ידי חברת אלסטום, עליו חתמה הנהלת רכבת ישראל. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, יביאו לעליה ניכרת באיכות התחזוקה של הרכבת, וישפרו את השירות לנוסעים".

 

בהסכם שנחתם עם חברת אלסטום נקבע כי בשלב ראשון תהיה תקופת התארגנות שתארך כשלושה חודשים, במהלכם תקים החברה את המערך העתיד לספק שירותי תחזוקה. תחילת פעילות מלאה צפויה לינואר 2014, במתחמי הרכבת המוכרים בחיפה ולוד.

 

ברכבת מזכירים כי אלסטום פועלת בתחומי תחבורה מסילתית, אך עוסקת גם בתחנות כוח, מערכות תמסורת להולכת חשמל ועוד. בתחום הרכבות נחשבת אלסטום, כך רכבת ישראל, ליצרנית מובילה בתחום הרכבות המהירות, החשמליות והקלות. בארץ הייתה החברה שותפה בפרויקט הקמת הרכבת הקלה בירושלים, והיא גם האחראית לתחזוקת קרונות הרכבת.

 

לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "המהלכים שמבצעת הנהלת הרכבת, ובכללם שיתוף הפעולה ההיסטורי שנחתם היום, נועדו לחזק את פעילות רכבת ישראל וליצור את הבסיס הארגוני והמערכתי הנכון על מנת שהרכבת תוכל להפוך, כבר בשנים הקרובות, למוביל הלאומי של ישראל"

 

ברכבת מזכירים כי לקראת המעבר לרכבות חשמליות, הצפוי להתממש בשנים הקרובות, יפורסם מכרז נוסף למיקור חוץ בתחזוקת 30% מצי הרכבות החשמלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבישג שאר-ישוב
מתחם הרכבת - אלסטום תתחזק
צילום: אבישג שאר-ישוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים