שתף קטע נבחר
 

פייסבוק רוכשת את אונאבו הישראלית

הרשת החברתית תרכוש את הסטארט אפ הישראלי ב-150-200 מיליון דולר. זוהי הרכישה הגדולה ביותר של פייסבוק בישראל - שעשויה להוביל לפתיחת מרכז פיתוח בארץ. עד היום הושקעו 13 מיליון דולר בסטארט-אפ, שמדרג שימוש בשירותים מקוונים ופיתח טכנולוגיה לדחיסת מידע

רכישה שלישית של פייסבוק בישראל: הרשת החברתית הגדולה תודיע אחר הצהריים (ב') על רכישת הסטארט-אפ אונאבו (Onavo) מרמת-גן תמורת 150-200 מיליון דולר. זוהי הרכישה הגדולה ביותר של פייסבוק בישראל, ובעקבותיה צפויה פייסבוק לפתוח לראשונה מרכז פיתוח בישראל.

 

 

באונאבו הושקעו עד היום 13 מיליון דולר בלבד, על ידי הקרנות סקויה, הורייזונס של לי קה שינג, מאגמה ומוטורולה מוביליטי, כיום גוגל. החברה נוסדה על ידי גיא רוזן ורואי טיגר ומעסיקה כשלושים עובדים ברמת גן ובפאלו אלטו.

 

אונאבו נוסדה בשנת 2009 ופיתחה עם הקמתה טכנולוגיות מחשוב מבוססת ענן המאפשרת להוריד את נפח שימוש הדאטה בסמארטפונים. החברה מספקת טכנולוגיה לדחיסת דאטה עבור אפליקציות נפוצות כגון פייסבוק או גוגל Maps, ומעבירה את התעבורה באפליקציות אלה דרך שרתיה. שם, היא דואגת שהטלפון יקבל בחזרה את מינימום הדאטה שהוא צריך על מנת להציג עבור המשתמש את אותם הנתונים.

 

בשנים האחרונות התפרסמה אונאבו דווקא כחברת מחקר: החברה עושה שימוש במידע שהיא צוברת בשרתיה בכדי לדרג פופולריות שימוש של אפליקציות, ומתפקדת כמעין חברת מדרוג. ככל הנראה, פייסבוק רוכשת את אונאבו לא רק לשם יכולות המדרוג שלה, אלא בכדי למזער את צריכת הדאטה של אפליקציות פייסבוק בטלפונים סלולרים, היות והאפליקציה של הרשת החברתית ידועה לשמצה כיום ככבדה ומסורבלת. פייסבוק צפויה להיעזר בטכנולוגיות אונאבו במסגרת פרויקט Internet.org להוזלת החיבור לרשת.

 

הרשת החברתית רכשה בעבר שתי חברות ישראליות אחרות - סנאפטו שפיתחה טכנולוגיה להרצת אפליקציות על טלפונים פשוטים נרכשה ב-2011 ב-70 מיליון דולר ופייס.קום שפיתחה כלים לזיהוי פנים ונרכשה ב-2012 ב-100 מיליון דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק
צילום: רויטרס
מומלצים