שתף קטע נבחר

רכבת ישראל - ההסתדרות מכריזה סכסוך עבודה

לטענת הסתדרות, הנהלת הרכבת נוקטת בצעדים חד-צדדיים כנגד עובדים, ופוגעת בבטיחותם על-ידי ביטול נהלים והוראות. יו"ר ועד העובדים: לא הותירו לנו ברירה. הרכבת: הדרישות משוללות יסוד

לפני כשנה וחצי הגיעו ההסתדרות והנהלת הרכבת להסכם על שלוש וחצי שנות שקט תעשייתי, והיום (ב') מכריזה ההסתדרות שוב על סכסוך עבודה. לדברי ההסתדרות, הסכסוך מוכרז בעקבות המשך השימוש במיקור חוץ על-ידי ההנהלה, ואי קליטת מתדלקים בהסכם קיבוצי. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "נקפיד שלא לפגוע בציבור הנוסעים".

 

  • מרץ 2012 - הושג הסכם ברכבת: "שקט תעשייתי ל-3.5 שנים"

 

היה הסכם? בוודאי שהיה - אז מה? (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
היה הסכם? בוודאי שהיה - אז מה?(צילום: ירון ברנר)

 

לפני זמן לא רב הגיעה הנהלת הרכבת להסכם מקיף עם ועדי העובדים, לפיו הרפורמה המבנית ברכבת ישראל תצא לדרכה, במסגרתה יצאו למשל חלק מהעבודות למיקור חוץ וזכויות העובדים הקיימים יישמרו, ובתמורה התחייב הוועד וההסתדרות לשמור על שקט תעשייתי במשך שלוש וחצי שנים, וכל סכסוכי העבודה הקיימים בוטלו. כעת מסתבר כי ההסכם שהושג לשלוש וחצי שנים, החזיק מעמד שנה וחצי בלבד.

 

בהודעה שמפרסמת היום ההסתדרות מוסבר כי הסכסוך מוכרז עקב שורה של צעדים חד-צדדיים מצד הנהלת הרכבת כלפי העובדים בחברה. בין היתר טוענים בהסתדרות כי ההנהלה פגעה בפרטיות העובדים על-ידי מצלמות שהותקנו מעל הקופאיות, על-ידי פגיעה בבטיחות העובדים כתוצאה מביטול הוראות בטיחות, המשך מיקור החוץ ואי קליטת מתדלקים המועסקים כעובדי קבלן בהסכם קיבוצי, למרות שהוסכם על שינוי שכזה עוד ב-2012.

 

לדברי אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, "הנהלת הרכבת ממשיכה להתנהל באופן חד-צדדי כלפי עובדיה". עוד אומר אדרי כי "ההסתדרות והוועדים יקפידו שלא לפגוע בציבור הנוסעים".

 

לדברי ניקה שימחוביץ, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, "חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות בהדברות, אולם נראה כי הנהלת הרכבת מעדיפה להמשיך ולנקוט בדרך אגרסיבית תוך פגיעה בעובדי הרכבת ובבטיחותם של הנוסעים. אנו מצרים על כך שהם לא הותירו לנו שום ברירה אלא לבקש סכסוך עבודה".

 

בהנהלת רכבת ישראל טוענים כי דרישת ההסתדרות משוללת כל יסוד. "צר לנו כי ההסתדרות מאיימת בשיבוש פעילות הרכבת, לאחר שחתמה על הסכם קיבוצי לשינוי מבני, הכולל מענקים כספיים לעובדי הרכבת והתחייבות לשקט תעשייתי. לפני שבוע הגיעה הנהלת החברה להסכמות עם ההסתדרות באשר לשעות העבודה של נהגי רכבות המשא ורכבות הנוסעים.

 

"דרישותיהם של ההסתדרות ונציגי העובדים משוללות כל יסוד ומפתיעה במיוחד עמדת ההסדרות באשר להצבת המצלמות בקופות הרכבת, לאחר שלפני חודשים ספורים בלבד חשפה הנהלת הרכבת מעילת ענק של הקופאיות. זאת לאחר דרישת ההסתדרות לקלוט את הקופאיות כעובדות בחוזה קיבוצי ברכבת ישראל. הנהלת הרכבת תמשיך בפעילויותיה להתייעלות ושיפור התרבות הארגונית למען מתן שירות טוב יותר לציבור לקוחותינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיר לוי
רכבת ישראל - שוב סכסוך עבודה
צילום: אמיר לוי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים