שתף קטע נבחר

לבייג'ינג נמאס מזיהום: תגביל מכירת רכב חדש

זיהום האוויר ופקקי הענק בבייג'ינג הובילו את ראשי העיר לנקוד בצעד דרסטי: מעתה יורשו לעלות "רק" 150 אלף מכוניות חדשות לכביש בשנה, במקום 250 אלף

ענן הערפיח בבייג'ינג מסרב להיעלם, וראשי העיר מצאו פתרון שיכול לעבוד רק בסין: הגבלת כמות המכוניות החדשות שמותר לרכוש בעיר.

 

  • סין נלחמת בזיהום האוויר: מכונית? רק בהגרלה

 

הצ'יינה קאר טיימס מדווח, כי הרשויות בעיר הענק הודיעו שהחל בשנה הבאה מספר המכוניות שיורשו לקבל לוחית רישוי בעיר יעמוד על 150 אלף בלבד, פחות מגודלו של שוק הרכב הישראלי (כ-200 אלף מכוניות בשנה). זאת, בעיר שאוכלוסייתה מונה 20.6 מיליון בני אדם, יותר מכפליים מגודל אוכלוסיית ישראל.

 

הערפיח בבייג'ינג לא נעלם, ראשי העיר החליטו להגביל מכירת רכב חדש (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הערפיח בבייג'ינג לא נעלם, ראשי העיר החליטו להגביל מכירת רכב חדש(צילום: רויטרס)

 

זוהי הפעם השנייה בה מוטלת הגבלה (בקודמת הוקצו 250 אלף לוחיות רישוי), והיא בתוקף בין השנים 2014 ל-2017. מי שירצה לרכוש רכב חדש בעיר יצטרך להשתתף בהגרלה. אם יזכה, יוכל לקנות מכונית חדשה. אם לא, ייאלץ להמשיך ולנסוע ברכב ישן או בסבירות גבוהה יותר - להשתמש באופניים או תחבורה ציבורית.

 

בעיית הזיהום בבייג'ינג, שנובעת מהזינוק המטאורי בגודל שוק הרכב המקומי והיעדר כמעט מוחלט של פיקוח עד שנת 2010, היא אתגר משמעותי לשלטון המרכזי בסין. לזיהום השלכות על בריאות התושבים והוא יוצר נטל כלכלי משמעותי. מלבד זאת, לריבוי המכוניות משמעויות חברתיות נוספות, בהן הפיכתה של בייג'ינג לפקק ארוך וממושך בחלקים נרחבים של היום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
אובך כבד - מכוניות אחראיות
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים