שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טרנדוס: צבעוני זה השחור החדש
    מיכל מרטין הגיעה במקרה לנישת האופנה הדתית, שגוועה בצמא לקצת צבע והרבה גזרה בעולם של גוונים אפורים ושרוולונים. עכשיו היא משתפת פעולה עם מעצב הרהיטים יפרח בן צבי, ומגישה לפאשיניסטיות הצנועות בדיוק את מה שהן אוהבות: ערב של סטייל אירופי בלי התנצלויות, וחשיפת הטרנדים שתראו בבית הכנסת בחורף הקרוב

    "שומרת צניעות " ומאותגרת אופנה? הגיע זמן הגאולה: שנים של פרטי לבוש משמימים בגוונים מונו-כרומטיים, שעליהם הורכבה "סדרת גיור" הכוללת שעטנז של חולצות בסיס ושרוולונים - הולידו מחאה חברתית נמרצת על טהרת הצניעות. ובכן, בחורף הקרוב יכולות פאשניסטיות המגזר לנשום לרווחה: הצבעוני הוא השחור החדש, עם שרוולים – ובלי שרוולונים.

     

    << הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. כנסו  >>

     

     

    "מי שרוצה שמלה שחורה או אפורה תמצא אותה בקניון", אומרת מיכל מרטין, יבואנית שמלות מספרד וממובילות הטרנד החדש ששוטף את המגזר. מרטין מציגה סקאלה מגוונת של צבעים וגזרות, ואפילו השחור (לחובבות הצבע המרזה) מופיע בנקודות, פסים, הדפסים ותחרות, "ובגלל זה", היא אומרת, "נדלקתי על ספרד".

     

    מנהלת רשימות קפדניות כדי למנוע קטסטרופות של שמלות זהות באמצע התפילה (צילום: אורלי לנדאו)
    מנהלת רשימות קפדניות כדי למנוע קטסטרופות של שמלות זהות באמצע התפילה(צילום: אורלי לנדאו)

     

    הקולקציה האחרונה שנחתה לפני שבוע הישר מארץ הטאפס והפלמנקו, צולמה בסטודיו של מעצב הרהיטים יפרח בן צבי, והולידה שת"פ מעניין ובלתי שגרתי: ערב אופנה מיוחד לנשים דתיות שיתקיים השבוע (יום חמישי) בסטודיו של בן צבי ברמת השרון, ובו יינתנו שירותי סטיילינג מקצועיים של עדי בורג, סטייליסטית מובילה במגזר, חינם.

     

    לצד השמלות יציגו מותג התכשיטים "Saga", מבית המעצבת שגית רביבו, מעצבת התכשיטים שלי דהרי ו-La Tante. וגם מוזיקה, אוכל ושאר פינוקים גלאט-כושר.

     

    האתגר: שמלה צנועה

    לא קלה דרכן של בנות המגזר אל המראה המנצח. חנויות הבגדים הישראליות לא רואות בהן, לרוב, לקוחות מן המניין. המבחר, לעומת אירופה או ארצות הברית, דל למדי. מי שלא משקיעה זמן, מאמץ וכסף - מוצאת את עצמה גולשת לפתרונות נעדרי חן. קחו לדוגמה את אחד מפרטי הלבוש הקשים ביותר להשגה עבור האישה הדתית: השמלה. האתגר: אורך "נכון", מחשוף סגור ושרוולים כלשהם. אל שדה הטרשים האופנתי הזה, הגיחה מיכל מרטין והשמלות הדרמטיות שלה.

     

    "הלקוחות מבית הכנסת שלי מגיעות הרבה פעמים איך שאני נוחתת, כדי 'לתפוס' את השמלות החביבות עליהן לפני מישהי אחרת" (צילום: אורלי לנדאו)
    "הלקוחות מבית הכנסת שלי מגיעות הרבה פעמים איך שאני נוחתת, כדי 'לתפוס' את השמלות החביבות עליהן לפני מישהי אחרת"(צילום: אורלי לנדאו)

     

    מרטין נכנסה לנישה הרעבה "לגמרי במקרה", לפני שלוש שנים, לאחר שהתמחתה בעבודה סוציאלית, ובהמשך כמשפטנית. "בעברי הייתי בכלל ילדה טובה קסטרו, מושבניקית", היא מספרת. "סיימתי בניית בית, ואמא שלי לקחה אותי לספרד לנוח. לא דמיינתי את עצמי כקניינית בגדים, אבל נדלקתי בטירוף על האופנה המקומית הספרדית. חזרתי לארץ, והתבשלתי חודש עם עצמי. לא ישנתי בלילה, רק רציתי לחזור לשם, ולקנות לעצמי ולחברות".

     

    האתגר: אורך "נכון", מחשוף סגור ושרוולים כלשהם (צילום: אורלי לנדאו)
    האתגר: אורך "נכון", מחשוף סגור ושרוולים כלשהם(צילום: אורלי לנדאו)

     

    מרטין מיהרה לחזור לספרד עם בעלה, "אחרי מחקרים רציניים על שוק המעצבים המקומי", כדבריה. "בפעם הראשונה חזרתי עם שבעים שמלות שנחטפו מיידית. היום זה כבר מאות פרטי לבוש מדי עונה. בעיקר שמלות, המהוות צורך רציני לאישה הדתית".

     

    שואו-טיים בבית הכנסת

    את הסחורה הלטינית החמה מוכרת מרטין דווקא מהבית. "זה לא היה מכוון, אבל תוך כדי עבודה הפך אחד מחדרי הבנות לחלל שמלות", מרטין מחייכת. "היום בעלי צריך לדפוק לפני כל כניסה לבית או לחדרים. קורה גם שלקוחה מודדת בסלון, אז הוא צריך לבקש 'אישור מעבר' לפני כל כניסה לאגף שבו ממוקמים חדרי הבנות. הבית הפך לסוג של קניון פעיל".

     

    "בעולם אנשים מתלבשים יותר צנוע. זו המגמה הרווחת" (צילום: אורלי לנדאו)
    "בעולם אנשים מתלבשים יותר צנוע. זו המגמה הרווחת"(צילום: אורלי לנדאו)

     

    הדרישות המגזריות כוללות רשימות קפדניות שמרטין מנהלת, כדי למנוע ככל האפשר קטסטרופות בסגנון שתי מתפללות המגיעות לתפילה באותו הבגד. "נתחיל מזה שאני מביאה הכפלות מאוד בודדות לכל פריט. אין הרבה, כי חלק מהרצון והמשיכה של הלקוחות היא ייחודיות. אם מישהי מבית הכנסת שלך לקחה שמלה מסוימת, אני לא אמכור אותה לך. לחילונים זה עשוי להישמע מוזר, אבל ככה אנחנו".

     

    מרטין כבר שולטת ביד רמה על בתי הכנסת והריכוזים הדתיים בפתח תקווה ובגבעת שמואל, עיר מגוריה, וכבר יודעת פעמים רבות מי מתפללת והיכן, ומי קנתה ומה.

     

    "הלקוחות מבית הכנסת שלי מגיעות הרבה פעמים איך שאני נוחתת, כדי 'לתפוס' את השמלות החביבות עליהן לפני מישהי אחרת. הן קונות מהקרטונים, זאת בגדול האווירה. כל לקוחה שקונה – אני רושמת לעצמי ישר את שמה ושם ביתה כנסת שבו היא מתפללת. עד היום, טפו-טפו, לא הגיע אף אחת לבית כנסת או אירוע עם אותה שמלה שלי".

     

    עדי בורג, סטייליסטית דתייה, מציינת כי מגמות האופנה העולמיות "מיישרות קו" במידה רבה עם קוד הצניעות של

    המגזר הדתי. "בשנה-שנתיים האחרונות המגזר עשה צעדי ענק בתחום הסטייל", היא אומרת. "אגב, גם ישראל עצמה באופן כללי התקדמה מאוד בעניין.

     

    "בתוך המגזר זה מתבטא גם בפריחה של מעצבות דתיות. אלה לא בגדים 'מגזריים', אלא עיצוב שמתאים לכולן - אבל יותר צנוע ופחות חשוף. היום בעולם אנשים מתלבשים יותר צנוע. זו המגמה הרווחת. מחפשים את הפחות חשוף, את החצאית הארוכה".

     

    מחירי השמלות, בעידן צדק החברתי, נעים סביב ה-350-400 ש"ח במכוון. "יכולתי לתמחר גבוה יותר, זו בהחלט סחורה מאוד איכותית", מרטין אומרת, "אבל המטרה היא להנגיש, ושמי שכבר קונה - תוכל להרשות לעצמה לרכוש יותר משמלה אחת".

     

    בתמונות: סטיילינג והפקה: עדי בורג. איפור ושיער: רותי ברג. תכשיטים: שגית רביבו ושלי דהרי

     

    • אירוע FASHION AND DESIGN יתקיים ביום ה' (14/11), בסטודיו יפרח בן צבי ברמת השרון, בין השעות 18:00-22:00

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "טרנדוס: צבעוני זה השחור החדש"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורלי לנדאו
    מיכל מרטין
    צילום: אורלי לנדאו
    צילום: עדי ארד
    עדי בורג
    צילום: עדי ארד
    ותן חלקנו
    מומלצים