שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    מהם המסרים החבויים בלוגואים המוכרים?
    לוגואים הם פעמים רבות יותר מסתם סמל גרפי, ומטרתם להעביר מסרים תת הכרתיים. אז למה יש 3 צבעים בלוגו של תנובה, איפה מסתתרת הנשיקה בלוגו של הרשי, איך לוגו של חטיף מטוגן גורם לנו לרצות לחגוג, וכיצד מכבי מנסה למצב את עצמה בתור "הקבוצה של המדינה"?

    משווקים מעצבים למותגים שלהם לוגו, כדי שישקף את מה שהם רוצים שנחשוב עליו. כדי שכשנראה מכונית עם לוגו של אריה נחשוב שהיא חזקה, וכשנראה נעל עם לוגו של צ'יטה נבין שהיא תגרום לנו לרוץ מהר. אבל מה שמעניין לראות לפעמים זה כל מיני סודות קטנים, שהאמנים שעיצבו את הלוגואים החביאו בתוכם, ודוגמאות ללוגואים כאלה אני רוצה להציג בפניכם הפעם.

     

    לטורים נוספים במדור של ערן יסעור

     

    נתחיל עם הלוגו של התזמורת הפילהרמונית של לונדון. אם תסתכלו עליו היטב, תראו שהוא לא רק מורכב מראשי התיבות של התזמורת (LSO) אלא הוא גם מזכיר את מנצח התזמורת, המרים את שתי ידיו בתנועת ניצוח כשב"ידו" השמאלית מוחזק שרביט הניצוח.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    בגן החיות של פיטסבורג אין רק חיות בר אלא הוא מתהדר גם באקווריום. ולכן, הלוגו היפהפה של גן החיות מציג נמר וגורילה המתבוננים זה על זה משני צידיו של גזע העץ (שבתוכו "שוחים" דגים. אקווריום או לא אקווריום?...).

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    Eighty20 היא חברת ייעוץ דרום אפריקאית, שמספקת ללקוחותיה מידע עסקי דרך ניתוח של מסדי נתונים. הלוגו שלה אמור להוות מסר למי ש"מבין עניין": בשפת המחשב הבינארית, שתי שורות הריבועים שמעל לשם החברה מייצגים את המספרים 80 ו-20, כשמה של החברה.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    TOSTITOS הוא מותג של חטיף טורטיות מטוגן, אידיאלי לנישנוש עם חברים וכחטיף מסיבות. וזו הסיבה, שבמרכז הלוגו שלו, בין האותיות TIT, מתחבאים שני אנשים חוגגים, שממלאים את בטנם בחטיף המשולש שנמצא מעל שולחן הבר, שבצורת האות I.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    ארגון Goodwill ("מטרה טובה") אכן פועל למען מטרה טובה ומעניק הדרכות לעובדים חסרי השכלה או ניסיון, כדי שיוכלו להשתלב בשוק העבודה. מה שאהבתי בלוגו שלהם זה את השימוש המחוכם בהגדלה שהם עשו לאות g, שהיא האות הראשונה בשם הארגון על מנת שהלוגו ייראה מחייך ויגרום גם לנו לחייך.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    ה-Milwaky Brewers הם קבוצת בייסבול מארצות הברית, ואת זה אפשר להבין מייד מהלוגו שלהם. מה שיפה בלוגו הוא, שאת הכפפה מרכיבות האותיות m ו-b, שהן האותיות הראשונות בשמה של הקבוצה. הלוגו הזה שימש את המילווקי ברוארס שנים ארוכות אבל לאחרונה הוא עודכן למשהו יותר מודרני ופחות מעניין...

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    נישאר עם קבוצות ספורט, אולם מליגת הפוטבול האמריקאית. ל-FALCONS ("בזים") יש לוגו שמציג בצורה ברורה שני בזים עם מקור מעוקל. אבל מה שמעניין לראות הוא ששני הבזים 'מצוירים' באמצעות האות f שהיא האות הראשונה בשמה של הקבוצה.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    ומותג ספורט אחרון בהחלט - מירוץ האופניים לה טור דה פראנס עיצב את הלוגו שלו כך שהמילה TOUR נראית כרוכב אופניים מקצועני.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)
     

     

    ל"נשיקות" של הרשי (בונבוניירות שוקולד טעימות במיוחד) יש צורה ייחודית, שגם מוצגת היטב בלוגו של המותג. אבל מה שנחמד לראות הוא, שהמעצב גם "החביא" נשיקה נוספת, מסובבת ב-90 מעלות, בין האותיות K ו-I בשם המותג.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    ויש גם דוגמאות 'משלנו', שפורסמו לאחרונה במהדורה הישראלית של ספר ה-Superbrands של ישראל. קחו למשל את לוגו תנובה, העגול, עם שלושת כתמי הצבע. לדברי ברוך נאה, מעצב הלוגו, כתמי הצבע שבעיגול מסמלים את סוגי המוצרים שתנובה מייצרת: האדום לבשר, הכחול לחלב והירוק לירקות. במרכז נמצאת האות ת', שהיא האות הראשונה בשם המותג, ושמקשרת בין שלוש החטיבות.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    מה שמעניין בלוגו של מותג תחליפי החלב סימילאק הוא לא מה שיש בו (למשל: תינוק מחייך וקורץ באות ס) אלא מה שאין בו. סימילאק הוא מותג בינלאומי, ובישראל הוא משווק תחת לוגו בעברית. אולם, בחברה הישראלית מספרים, שפעמים רבות מגיעים אורחים מחו"ל ושואלים אותם מדוע שונה שם המותג מ-Similac ל'פיקינו'. רק לאחר זמן רב הבינו כאן, שדוברי אנגלית לא מבינים שמדובר בלוגו בפונט עברי אלא קוראים את הלוגו משמאל לימין כאילו היה כתוב באנגלית, מה שגורם להם לחשוב שהלוגו מייצג מותג בשם PICINO...

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    וזה מזכיר לי שבילדותי, הייתי בטוח שלמותג מגבות הנייר הישראלי קוראים "עלילי" בגלל שה-Y של Lily נראית כמו האות ע'.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    עוד מותג על (סופרברנדס) עם לוגו מעניין הוא של חברת כרטיסי האשראי CAL, המורכב מאוסף של עשרות כרטיסי אשראי קטנים.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    או הלוגו של קבוצת הכדורסל מכבי אלקטרה תל אביב, שגם מזכיר בצורתו כדורסל, גם מזכיר במרקמו ה'מחוספס' את פני השטח של הכדור, וגם מתכתב עם המורשת של השם מכבי (ראשי תיבות של הקריאה "מי כמוך באלים" המיוחסת ליהודה המכבי) ומיצובה של מכבי כ"קבוצה של המדינה" וזאת באמצעות עיצוב המילה "מכבי" כמגן דוד.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    ולסיום, הלוגו של קבוצת קניוני עזריאלי, שעושה שימוש בנכס התדמיתי החזק ביותר של הקבוצה: הקניון הפועל במרכז עזריאלי בתל אביב. הקניון נמצא בתווך שבין שלושת מגדלי מרכז עזריאלי ואכן - בלוגו ניתן לראות משולש, ריבוע ועיגול, המייצגים את צורת המגדלים, ואת האותיות A ו-G שהן האותיות הראשונות במילים Azrieli Group. מעניין יהיה לראות אם הלוגו יתעדכן לאחר שייחנך בעוד מספר שנים המגדל החדש, האליפטי, שיצטרף למשולש, העיגול והריבוע הקיימים.

     

     (צילום: יח"צ)
    (צילום: יח"צ)

     

    ערן יסעור הוא עורך המהדורה הישראלית של ספר ה-Superbrands של ישראל

     

    מכירים לוגואים נוספים שיש בהם מסרים חבויים? שתפו אותנו בטוקבקים!

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מהם המסרים החבויים בלוגואים המוכרים?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים