שתף קטע נבחר

לא ויראלי: אל תצפו

הפקה פשוטה או משהו שפשוט לא מודע למרחב ועוד. ברחבי הרשת ישנם גם סרטונים בהם אף אחד לא צופה. שני אנשים אוספים את אותם סרטונים. זה סיפורם

אי שם, בתחתית, מתחת לאלפי חתולים ילדים חמודים ותמונות מדהימות, יש ארץ לא נודעת, מעוטת צפיות. שם מרוכזים, מחכים בעצב, סרטונים עם 500, עם 80 או צפיות ספורות בלבד. וודאי תופתעו לגלות – יש מישהו שמרכז אותם. הכירו את יובל הרינג (מוזיקאי, 30, ועדת חריגים, זה הכי ויראלי שלהם), ומיקי טריאסט (27, תסריטאית), בני זוג ובעלי הטמבלר לא ויראלי.

 

 

הכלל פשוט: נמצאים שם הדברים הכי פחות פופולרים ברשת. "וידאואים (כך במקור א"מ) ביוטיוב עם 1000 צפיות או פחות". תוכלו למצוא שם למשל טכנאי מקררים מוסמך עם 56 צפיות, סוס קטן עם כמעט 300 ואימון עסקי ב-400. "אנחנו נכנסים ליוטיוב ומכניסים מילת חיפוש שתעלה דברים פתטיים ואז מסננים לפי מספר צפיות, והכי למטה – שם הזהב", מסביר הרינג.

 

אילו מילים לדוגמה?

"נניח 'סרטוני תדמית', 'קוסמות' היה מדהים – בניגוד ל'קוסמים'. 'סרט גמר' זה אחד הטובים, נניח מצאנו סרטי גמר של בתי ספר יסודיים, מצאנו - ילדים בני 7 שעושים מטריקס – זה מבריק".

 

 

 

לפני שמישהו עם חליפה עושה מזה פורמט

הרינג מבקש לציין כי יש להם המון סימפטיה לכל הסרטונים האלו. " גם אני עשיתי סרטים כאלה בגיל 13", הוא אומר, "ואני מקווה שמי שבא לבלוג לא מתנשא אלא צוחק בהשתתפות, מעין סוג של הבנה שזה כולנו. ובסופו של דבר העתיד של הטלוויזיה הוא השראה של האינטואיטיביות הזו".

 

 

הרינג מתכוון בדבריו בין השאר לסדרות כמו משיח – שבעצם עוסקות במנסה ולא מצליח והלא מודע. "הסרטונים האלה זה גם להחזיר את הדברים לעם, לפני שמישהו עם חליפה עושה מזה פורמט. נניח, פארקור לא ויראלי ביהוד. ילדים במקום צרפתים עם שרירים שיביאו מליוני צפיות. אז לילדים אין צפיות אבל הם גם רוצים להיות בפארקור".

 

 

הרינג מביא לדוגמא גם את הסטנדאפיסט הנוגה. "הוא אומר שאמא שלו אומרת לו 'אתה עדיין עושה סטדנאפ' בסדר, את עדיין עובדת' – זה גאוני. אם מישהו יתעל את זה לליצן עצוב יש כאן ממש זהב. הוא מוסיף: "יוטיוב הרבה יותר מעניין בשוליים – המרכז מבטא את מה שכולנו רוצים לראות, כמובן. אם אתה מתעד דווקא את הסטייה אתה יכול להשתמש ביוטיוב בצורה חדשה – תערוכה או באמת בטאמבלר".

 

 

יכול ליצור סרטון שאינו יכול לשתף?  

חדי העין שביניכם כבר הבחינו. יש כאן פרדוקס. שהרי, אם הבלוג יצליח ("אנחנו לא ויראלים" אומר הרינג) הרי הסרטונים בו יעברו את האלף ואז הערוץ לא יצליח. הרינג אומר שאולי במצב כזה יפתחו "בלוג שייצא נגד הבלוג הזה – שנקרא לא לא ויראלי".  "אגב", הוא מבקש, אפרופו הצלחה, שאם מישהו מכם מכיר סרטונים גרועים ב-VHS ללא צפיות, הוא ישמח לקבל אותם (לכאן!). שימו לב: לא סרטים מצוינים שרק עלו ומחכים שיגלו אלא אלו שכבר התייאשו. עזרו להם, ללא ללא ויראלים להגיע ללא ויראלי ואז להיות ויראלים. תודה ביי.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים