שתף קטע נבחר
 

הרכבת השתפרה, הסופה קלקלה מחדש

"אפשר לנסות להוציא את הרכבת מהשכונה, אבל לא את השכונה מהרכבת. ואין כמו סערה אחת גדולה שנמשכה יומיים קטנים, כדי להבין את זה". רן בוקר מאוכזב

בכל בוקר אני עושה את דרכי מבאר שבע לתל אביב ברכבת, כבר יותר משלוש שנים. בכל ערב אני עושה את הדרך חזרה. בתחילה היה מדובר בסיוט אמיתי, עם הזמן העסק השתפר והפך לנעים וטוב יותר. ובכל זאת, יש "אבל". כי הרכבת מקפידה אמנם יותר מבעבר על לוח זמנים מדויק, אבל. עובדי הרכבת מספקים שירות טוב יותר, אבל. יש קרונות וקטרים חדשים, אבל. הנהלת הרכבת משקיעה בשיפור התדמית ומנסה להקטין את הזעם בציבור, אבל.

 

וזה בעצם הסיפור של הרכבת כיום. הכל טוב יותר, אבל חיבור כל ה"אבל" הזה, מביא עמו חבל אחד גדול. אין לי ספק שמשתדלים שם, אבל יותר מכל ברור שכמאמר הקלישאה, אפשר לנסות להוציא את הרכבת מהשכונה, אבל לא את השכונה מהרכבת. ואין כמו סערה אחת גדולה שנמשכה יומיים קטנים, כדי להבין את זה.

 

נוסע מתמיד ומפרגן, אבל

בואו באמת ניקח את מקרה הסופה האחרונה כדוגמה. מדובר אכן בנזקים שלא תלויים דווקא בהנהלת הרכבת - אם כי העניין צריך עדיין להיבדק - הכוללים שיבושים קשים, מסילות סגורות, בעיות שליטה וקווי נסיעה מושבתים. או קיי, ולמה לא להגביר את מספר הרכבות במסילות שכן עובדות? למה לא לנסות ולהקל מעט על הלחץ בקרונות העמוסים עד להתפקע?

 

ביטול קווי נסיעה מחד והימנעות מהגברת תדירות הרכבות החשובות, הביא לכך שאנשים רבים, לעיתים כמות כפולה מכרגיל, מתייצבים בתחנות הרכבת באותה שעה בדיוק. המשמעות היא לחץ אדיר על קופות הכרטיסים. תגבור לעמדות האלה כנראה לא בא בחשבון, ולא ברור מדוע.

 

גרוע מכך, הלחץ על עמדת הבידוק הביטחוני הפך לבלתי נסבל. נראה כי ברכבת לא גייסו מאבטחים נוספים, שיצליחו להתמודד עם השטף האנושי שלא הייתה בעיה לצפות. למה? השטף הזה, אגב, גרם מיידית ללא מעט פרצות אבטחה, שכן המאבטחים נכנעים לעומס הציבור הממהר לא לאחר. אני לא רוצה בכלל לחשוב על מה עשוי לקרות כתוצאה מכך.

 

וכמובן, בעקבות הבעיות חזרה הרכבת לזמנים אחרים, עם רמת דיוק מביכה, עצירות בלתי מובנות לפרקי זמן ארוכים באמצע הנסיעה ומבלי שמישהו יטרח לעדכן את מאות הנוסעים. תנו מידע, מה אכפת לכם. ואם אתם יודעים על איחור, תנו הערכת זמן מדויקת. הקשר בין דברי הכרוזים לבין המציאות מעולם לא היה רופף יותר.

 

ועובדי הרכבת המתמודדים עם עומס מוגבר? אלה מעולם לא היו נותני השירות הכי ידידותיים שתיפגשו. עכשיו זה גרוע יעוד יותר. רוצים דוגמה? סעו ברכבת ובקשו מאחד העובדים להעלות או להנמיך את טמפרטורת המזגן. נסו לבקש ממנו בעדינות לוותר על עדכון כל הקרון בשיחותיו עם חברים, ובטח דיאלוגים קולניים עם קולגות במיס. לא מקנא בכם.

 

ההנהלה כמובן שאינה יוצאת נקייה. שכן היא משתדלת, נכון, ומשקיעה באפליקציות ואתרים ופייסבוק וכל מדיום אפשרי, רק שוכחת כנראה מה חשוב באמת אולי במקום הופעות פתע מיותרות של זמרים ולהקות בתחנות רכבת, ישקיעו כמה שקלים בתיקון שליש (אחד משלושה) המדחנים בתחנת תל אביב השלום, שמקולקל אגב כבר מספר חודשים. מוותר גם על הסוכריות שמחלקים לנוסעים. במקום, שפרו את אדיבותם של אנשי המודיעין.

 

בסיום כל נסיעת רכבת מופעל כרוז אוטומטי שמודיע לנוסעים שנותרו: "תודה שבחרתם לנסוע ברכבת ישראל". זה נחמד, אבל אני מגלה לכם כנראה משהו חסוי - אין לנו ברירה. ולכן, מכיוון שאתם צריכים אותנו, ולא אין ברירה אלא להיעזר בכם, בואו ננסה ליהנות אחד מהשנייה. לשנינו הרי אין לאן ללכת, או לנסוע. המסילות הרי מוצפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"תארחו, סבבה. אבל למה לא להודיע כראוי?"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים