שתף קטע נבחר

זה מיתון? בשנה החולפת קניתם 212,581 מכוניות חדשות

שנת 2013 תיזכר כשנת יונדאי, עם מכירות גבוהות למותג. קיה פיקנטו היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל. פורד ירדה למקום החמישי - וגם שברולט, פיז'ו ופולקסווגן סבלו מירידות. 11 מאושרים רכשו פרארי

מיתון בשוק הישראלי? לא בשוק הרכב - עם 212,581 מכוניות חדשות שמצאו בית. מדובר בעלייה של כ-4% לעומת נתוני 2012, או גידול של כ-7,600 מכוניות. צמיחה נרשמה ברוב פלחי השוק העיקריים - מכוניות פרטיות (בכ-2%) ורכבי פנאי (29%). מנגד מכירות מיניוואנים וטנדרים ירדו ב-5% ו-8% בהתאמה.

 

במהפך יוצא דופן, המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא מפלח המיני - ולא משפחתית קומפקטית. את המקום הראשון תופסת קיה פיקנטו, עם 9,659 מכוניות - לפני טויוטה קורולה עם 9,370 יחידות ופורד פוקוס (מובילת 2012) עם 8,393.

 

 

צילום: רועי צוקרמן
קיה פיקנטו - המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2013 (צילום: רועי צוקרמן)

 

בראש טבלת המותגים, כצפוי, עמדה השנה יונדאי - שהדיחה את מאזדה ואחריה את פורד מהצמרת. יותר מ-32 אלף ישראלים בחרו במכונית הקוריאנית, פער אדיר של כ-10,000 מכוניות מהמקום השני - טויוטה, שרושמת את שנת המכירות הטובה ביותר בתולדותיה בישראל. ואם מכניסים לשקלול גם את מותג האח של יונדאי, קיה (שניהם באותה בעלות של קונצרן יונדאי), מקבלים שבישראל שולט הקונצרן הדרום-קוריאני ביד רמה, עם יותר מ-53 אלף מכוניות. כן, רבע מכלל השוק.

 

בין הנפגעות הגדולות של 2013, בולטת במיוחד פורד האמריקאית. יצרנית הרכב שנהנתה משנת 2012 מעולה, הסתפקה השנה במקום החמישי לאחר שספגה ירידה של כ-39% במסירות. ירידה צנועה יותר רשמה פיז'ו, שאיבדה כ-31% מהמסירות וסיכמה שנת 2013 הרחק מחוץ לעשירייה המובילה. שברולט ירדה בקרוב ל-15% ומסיימת אף היא מחוץ לעשירייה, ואילו פולקסווגן ירדה בכ-15%, בניגוד למותג העממי של הגרמנים - סקודה - שנהנה מצמיחה מרשימה של כ-17% וזינק השנה למקום הרביעי.

 

צילום: רועי צוקרמן
פורד. ירידה חדה לעומת 2012 (צילום: רועי צוקרמן)

 

בין העליות המרשימות, בולטת רנו הצרפתית עם זינוק של כ-49% לעומת מספרי 2012 - עם שנת המכירות הטובה ביותר מזה שנים. מיצובישי עלתה ב-148%, אך סיימה את השנה עדיין מחוץ לעשרת הגדולות - במקום 14. צמיחה נאה של כ-29% נרשמה גם באופל, אך זו עדיין מתקשה להציג מספרים של מותג צמרת - כפי שהובטח בהשקתה המחודשת לפני שנים אחדות. היא ממוקמת ב-2013 במקום ה-16.

 

מבין מותגי היוקרה, שנת 2013 סימנה את מחיקתה (שוב) של לנצ'יה מהשוק הישראלי. הפעם לא בגלל החלטת היבואנית, אלא פשוט בגלל הלקוח הישראלי, שהדיר רגליו מהאולמות ורכש 17 מכוניות בלבד - 90% פחות מ-155 היחידות ב-2012. ירידה גדולה רושמת גם ביואיק, שצנחה בכ-59%.

 

 

מנגד, מרצדס זינקה בקרוב ל-90% באחת משנות השיווק הטובות שידעה, וגם אודי וב.מ.וו רשמו גידול באחוזים דו-ספרתיים. מותג מיני של ב.מ.וו, צמח גם הוא בקרוב ל-26%.

 

וכמה יצרניות קטנות: סאנגיונג הקוריאנית למשל, ספגה מהלומה ומכירותיה צנחו בכ-44%. כך גם מותג סמארט (מרצדס) שמכוניתו היחידה עומדת בפני החלפה, לנד רובר הבריטית שאיבדה כ-19% וגרייט וול הסינית שמכירותיה נחתכו במחצית - למרות השקת רכב נוסעים ראשון. זה נמכר ב-13 יחידות בלבד, על אף שיווקו באחד מפלחי השוק החמים בישראל (סופר-מיני ידניות זולות).

 

11 פרארי, 24 מזראטי

עוד סימן שלפחות העשירים לא ממש סבלו ב-2013, אפשר למצוא במכירות מכוניות הספורט היוקרתיות. בשנה החולפת עלו על הכביש 11 מכוניות של מותג פרארי, 24 מזראטי ו-57 מכוניות מדגמי פורשה. זאת, לצד עוד עשרות מכוניות ספורט יקרות ממותגי היוקרה ה"עממיים", בהם אודי, ב.מ.וו ומרצדס.

מסירות רכב בישראל ב-2013

* נתוני מרצדס לא כוללים מסחריות 

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי. מובילת טבלת המותגים
יונדאי. מובילת טבלת המותגים
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים