שתף קטע נבחר

לנצ'יה מתכווצת - תמכור מכוניות רק באיטליה

מנכ"ל פיאט והאיש החזק בקונצרן הרכב הענק, הפתיע את עולם הרכב והודיע כי מותג לנצ'יה יסגור את עסקיו מחוץ לשוק האיטלקי. היבואנית בישראל, חברת סמל"ת: השיווק יימשך

לנצ'יה הופכת למותג המיועד באופן בלעדי לשוק האיטלקי. כך הודיע מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, בראיון ראשון שהעניק לעיתון "לה-רפובליקה" האיטלקי, לאחר שהושלמה רכישתו של קונצרן הרכב האמריקאי קרייזלר. מרקיונה הבהיר כי מותג לנצ'יה יעבור לייצר מעתה רק דגם בודד, ואף הוא מבוסס על פיאט 500. המשמעות: לנצ'יה תחדל מלהתקיים בשווקי העולם, הדגמים העכשוויים - למשל דלתא - לא יזכו להמשך ודגמים מתוכננים - המבוססים על קרייזלר - לא יזכו לחיים.

 

 

מחברת סמל"ת, יבואנית המותג לישראל אשר חשפה אך לפני ימים ספורים את תכניותיה לשנים הקרובות, נמסר ל-ynet כי "השיווק בישראל יימשך ואין שום כוונה אחרת. לפי הבנתנו, כוונתו של מרקיונה היא לתת דגש יותר משמעותי על השוק האיטלקי ללנצ'יה ומוצריו".

 

 

הכרזתו של  מרקיונה לא הפתיעה את עולם הרכב, שכן מצבה הלא מזהיר של לנצ'יה - פעם יצרנית חשובה וכיום מותג מדשדש - בולט מאד בשנים האחרונות. בשנה האחרונה למשל מכרה לנצ'יה בישראל 17 מכוניות בלבד, למרות שהיא מציעה אצלנו מכונית מיני המבוססת על פיאט 500 ומשפחתית קומפקטית אוטומטית. גם בשווקים אחרים מתקשה לנצ'יה לשרוד, ואינה מזכירה כלל את המותג הגאה בעבר. כל זאת במקביל לצורך הדחוף לרענון שורות בקונצרן פיאט הנאבק בצרות, הרצון לחזק את מותג אלפא רומיאו וצמצום הדגמים במותג פיאט עצמו, שיתמקד בעתיד ב-500 ובפנדה בלבד.

 

 

היסטוריה מפוארת

לנצ'יה, שהוקמה בשנת 1906 על-ידי נהגי המירוץ וינצ'נזו לנצ'יה וקלאודיו פוגולין, הייתה בראשית ימיה מיצרניות הרכב החשובות בעולם. היא חתומה על שורה ארוכה של חידושים, בהם המכונית הראשונה שצוידה במרכב אחוד כפי שמקובל כיום (1922), המכונית הראשונה עם מערכת חשמל מודרנית (1913) וגם הציעה לראשונה מנועי V4 ו-V6.

 

מלחמת העולם השנייה ואחריה עלייה חדה בעלויות הייצור, הובילו את לנצ'יה להפסדים - עד שבשנת 1969 נענתה להצעת השתלטות של פיאט. זו הטמיעה במהרה את המותג והפכה אותו בהדרגה לפחות ופחות אטרקטיבי. גם הטמעת הפיכת מכוניות אוטוביאנקי בסוף שנות ה-80 לדגמי לנצ'יה, לא סייעה לקידום משמעותי של היצרנית.

 

עם השנים הפכה לנצ'יה למותג שמשווק בעיקר באיטליה, כאשר כיום כ-80% ממכוניות המותג נמכרות בארץ מולדתו. במרוצת השנים לנצ'יה אף יצאה (ולעיתים חזרה) מחלק מהשווקים - בהם ארה"ב, בריטניה ואף ישראל.

 

אצלנו שיווק המותג נתקל בשורה של בעיות. בימיו הראשונים כלל לא יובא באופן סדיר, עד לתחילת שיווק רשמי בשנות ה-70 על-ידי חברת טלקאר (יבואנית קיה כיום). בשנת 1989 הזיכיון עבר לקבוצת סמל"ת (יבואנית דגמי פיאט), אך גם כאן ההצלחה הייתה קצרת מועד והשיווק הופסק בשנת 2000. בשנת 2010, כחלק מניסיון להחזיר את לנצ'יה לשווקים מחוץ איטליה, החלה סמל"ת בשיווק מחודש של המותג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
לנצ'יה אפסילון
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים