שתף קטע נבחר

פורד F-150: דור חדש לטנדר הכי נמכר בעולם

כלי הרכב החשוב ביותר של פורד עובר מהפיכה, עם מרכב אלומיניום ששוקל 317 ק"ג פחות מבעבר ומנועי טורבו. תקנות המס בישראל ימנעו כפי הנראה את השיווק אצלנו

פורד חשפה את ה-F-150 החדש, שעם כל הכבוד לפוקוס ולמונדיאו שנמכרות אצלנו, הוא הרכב החשוב ביותר שלה. ה-F-150 הוא הטנדר הנמכר ביותר בעולם, הנמכר ביותר בארה"ב במשך 32 שנים מתוך 37 שנות השיווק שלו, ואחד מכלי הרכב הריווחיים ביותר של היצרנית.

 

 

לכן זה לא מובן מאליו שפורד בחרה לבצע מהפכה טכנולוגית בדגם, שיציע לראשונה מרכב אלומיניום - כזה שנשמר בדרך כלל למכוניות יוקרה. שימוש בחומר החזק וקל יותר מפלדה, איפשר להפחית את המשקל העצמי ב-317 ק"ג, מה שצפוי לשפר את היכולת הדינמית, הביצועים ותצרוכת הדלק. ולא פחות חשוב, את כושר ההעמסה והגרירה שחביבים כל-כך על האמריקאים.

 

 

פורד עדיין לא מפרסמת מפרט טכני של הדגם החדש, ששיווקו יחל בסוף השנה. אלינו לא יגיע, משום שאינו עומד בדרישות התקינה לצורך קבלת פטור ממע"מ. הפטור הזה, שניתן בעבר גם לטנדרים "קטנים" כמו טויוטה היילקס ואיסוזו די-מקס, ניתן כיום רק לכלי רכב גדולים וכבדים בהרבה, כמו פורד F-350 ושברולט סילברדו. כתוצאה מכך אלו הפכו פופולאריים מאוד כמפלט מס, בעוד שמכירות הטנדרים הקטנים יותר נפגעו.

 

מסילות מובנות להטענה קלה של טרקטורון או אופנוע ()
מסילות מובנות להטענה קלה של טרקטורון או אופנוע

 

עצור-סע - בטנדר

לדור החדש של ה-F-150 יהיה מבחר של שלושה מנועי בנזין. הקטן שבהם, עם טורבו ונפח של 2.7 ליטר, ישודך למערכת עצור-סע לחסכון בדלק. פורד תציע מנוע אקו-בוסט נוסף בנפח 3.5 ליטר, שהיה קיים גם בדור היוצא. מי שיבחר במנועים אלו, יקבל גם סבכה קדמית אקטיבית - עם פתחי איוורור שנסגרים בשיוט כדי לשפר את מקדם הגרר ואיתו את תצרוכת הדלק. הם נפתחים במידה והטמפרטורה בחוץ גבוהה או בנסיעות מאומצות, שדורשות קירור מנוע מוגבר. מנוע שלישי יהיה V8 בנפח 5.0 ליטר.

 

 

ועוד כמה חידושים: ה-F-150 יוצע עם דלת אחורית נפתחת בשלט רחוק, מסילות מובנות להטענת טרקטורון או אופנוע, שקעי 400 וואט ו-110 וולט, מצלמות הקפיות לתמרוני חנייה, ומצלמת נסיעה לאחור עם סימון לזווית ההגה הנדרשת כדי לחבר נגרר, בלי צורך במכוון חיצוני.

 

יש גם שלל מערכות בטיחות, בהן בקרת שיוט אקטיבית שבולמת כדי לשמור מרחק וחגורות ליושבים מאחור שבתוכן כריות אוויר. במקרה תאונה, אלו נפתחות ומגדילות את האזור בבית החזה עליו מופעל עומס העצירה. מערכת מסוג זה אמורה לצמצם את הסיכון לשברים בצלעות ופגיעות באברים פנימיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה להגדלה
לחצו על התמונה להגדלה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים