שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

רנו קפצ'ור במבחן: ניסאן ג'וק, הדור הבא

הוא למעשה אחיו התאום של ניסאן ג'וק הפופולארי, אך מציע עיצוב שונה. האם מסוגלת רנו להשתלב בשוק הלוהט של רכבי פנאי קטנים?

  • שנת השקה: 2013
  • קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
  • מתחרים: ניסאן ג'וק, סקודה יטי, פיז'ו 2008, שברולט טראקס
  • מחיר התחלתי: 127 אלף שקל (מ-110 אלף ל-0.9 ליטר ידני)
  • מחיר לרכב המבחן: 140,000 שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של רנו קפצ'ור

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

כמו העיצוב החיצוני (בתמונה, אי אפשר לפספס), גם תא הנוסעים ברנו קפצ'ור שונה לחלוטין מזה של הניסאן ג'וק, ולטובה. ניכר שמדובר ברכב מודרני יותר, בעל איכויות חומרים והרכבה משופרות ביחס לאח התאום, וברמה גבוהה ביחס לקטגוריה - אם כי, חשוב לציין, לא בהשוואה למשפחתיות מקבילות במחיר. הבחירה בתוספת פלסטיק שחור ומבריק לגלגל ההגה משדרגת את המראה ומקורית, וזהו. היא אינה נעימה למגע, גורמת להזעה ופוגעת באחיזה.

 

המרווח בתא הנוסעים מעט טוב מאשר בג'וק, תודות למידות גדולות במעט וניצול חכם יותר של התא. אך שוב ראוי לזכור, כל זאת ביחס לקטגוריה. מדובר עדיין ברכב שמציע מרווח מקביל לסופר-מיני במקרה טוב. בהתאם, תא המטען אינו גדול אבל גבוה, וניתן להגדילו על-ידי הזזת הספסל האחורי לפנים. אלא שאז הוא הופך ללא שמיש לנוסעים.

 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

רכבי פנאי נחותים בדרך כלל מבחינת נוחות, ביחס למכוניות נוסעים רגילות, והקפצ'ור אינו חריג. הוא נוקשה מדי בעיר, ובכבישים בין עירוניים אינו נוח במיוחד - למרות שהמצב שם טוב יותר. כושר התמרון טוב, וכך גם הראות לכל הכיוונים. בידוד הרעשים טוב, רעש המנוע אינו נוכח מדי, אך יש יותר רעשי רוח וצמיגים מהרצוי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של רכב ההדגמה הייתה בנפח 1.2 ליטר, עם מגדש טורבו, 120 כ"ס ו-19.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. המנוע חזק וגמיש, ומספק ביצועים טובים מאוד מבלי להתאמץ. אלא שתיבת ההילוכים הרובוטית, עם שישה יחסי העברה ומצמד כפול, היא סיפור מורכב יותר.

 

מחוץ לעיר ובמהירות גבוהה יחסית, היא עושה עבודתה היטב עם העברות מהירות וחלקות למדי. בתנועה עירונית, בתנאי נהיגת-זחילה ותמרוני חנייה, היא רועשת מדי, לא חלקה מספיק ומדי פעם משתלבת בחבטה קולנית. בנוסף, מערכת מניעת גלישה לאחור - נחוצה ויעילה בעיקר בתיבות רובוטיות - לא פעלה כראוי. תצרוכת הדלק במסלול המבחן השגרתי שלנו איכזבה מאוד, עם 11.5 ק"מ לליטר - הרחק-הרחק מנתון היצרן - 18.5 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התהגות ואבזור בטיחות

לקפצ'ור יכולת דינמית יותר ממספקת, עם רמה גבוהה של אחיזה. חבל שזו רק נפגמת בגלל תגבור-היגוי לא אחיד. אך לא רק - ההיגוי מציג מעט חופש בשיוט, ומצריך לעיתים תיקונים קלים ומיותרים. כושר הבלימה היה טוב מאוד, ותגובת הדוושה טובה אף היא - אם כי בנהיגה עירונית דוושת הבלם מגיבה מעט בקיצוניות ללחיצה עדינה.

 

הקפצ'ור מוצע בישראל עם ארבע כריות אוויר בלבד, אם כי רנו מסבירה כי שתי כריות הצד גדולות ומגינות גם על הראש. מדובר במפרט זהה לזה איתו נבחן הרכב ב-Euro NCAP, ובו זכה לציון חמישה כוכבים מרבי.

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה הוא היקר והמאובזר ביותר מבין גרסאות הקפצ'ור שנמכר בישראל - "דינמיק קולקשן". תמורת 140 אלף שקל תקבלו בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה מקורית ונוחה לתפעול עם מסך מגע, מצלמת נסיעה לאחור, חיבור USB ו-AUX וקישור בלוטות. יש גם ריפודי בד עם רוכסן שניתן להוריד ולכבס, חישוקי "17 וערכת צביעה שכוללת מרכב דו-גווני, חישוקים בצבע הרכב וקישוטי צבע בתא הנוסעים. תג המחיר מקביל או נמוך מהנהוג בקטגוריה לאבזור דומה, ובכל זאת היינו בוחרים רמת גימור נמוכה יותר שתציע תמורה עדיפה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

ציון כולל וסיכום

+ אבזור, מנוע, מחיר

- נוחות, תיבת הילוכים

 

ולבסוף: מצד אחד, רנו קפצ'ור הוא אחד מרכבי הפנאי הקטנים הטובים ביותר שנמכרים כיום בישראל, עם מנוע וביצועים מצוינים, נוחות סבירה (רק ביחס לקטגוריה) והרבה אבזור. מנגד, נראה כי היצרניות נהנות כיום מהפופולריות העצומה של הקטגוריה, ומרשות לעצמן לוותר על שיפור איכות ויכולת, כפי שהן עושות בקטגוריות אחרות דוגמת סופר-מיני ומשפחתיות.

 

ולכן, אם אתם שוקלים לרכוש רכב פנאי קטן מידות, רנו קפצ'ור הוא רכב שאתם חייבים לבדוק. ביחס לקטגוריה, הוא בהחלט מתבלט לטובה. אלא שחשוב לזכור כי במחיר זול בהרבה תקבלו סופר-מיני טובה יותר ואפילו משפחתית מוצלחת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
רנו קפצור
רנו קפצ'ור
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,197 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 120 כ"ס ב-4,900 סל"ד
מומנט מרבי 19.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 412 ס"מ
רוחב 178 ס"מ
גובה 157 ס"מ
בסיס גלגלים 261 ס"מ
משקל 1,255 ק"ג
נפח תא מטען 375 ליטר
100-0 קמ"ש 10.9 שניות
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.5 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני אין נתון
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 140,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים