שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    לבנון סוערת אחרי הראיון עם הטייס הישראלי
    רשת LBC סופגת ביקורת בגלל שידור הראיון עם מפקד טייסת ברמת דוד: "תעמולת האויב". הרשת מתגוננת: "קיבלנו את הכתבה ממפיקים פלסטינים"

    סערה בלבנון בעקבות כתבת רשת LBC בבסיס חיל האוויר ברמת דוד: לאורך סוף השבוע עסקה התקשורת במדינה בראיון ששודר עם הקצינים הישראלים הבכירים, ועורר מחלוקת תקשורתית ופוליטית לגבי סוגיית הנורמליזציה עם ישראל, שעל פי חוק אסורה בלבנון.

     

    עוד בחדשות:

     

    בכתבה רואיין מפקד טייסת בבסיס, וכן רב סרן אביחי אדרעי, ראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל. מטרת צה"ל בהענקת הראיון הייתה להעביר מסר חריף לחיזבאללה, ומפקד הטייסת אמר בו: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר ניסיונות ההברחה של נשק אסטרטגי מסוריה ללבנון. נמנע ממנו ליפול בידי חיזבאללה".

     

    הכתבה ששודרה ברשת LBC הלבנונית    (youtube)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    בכלי התקשורת המזוהים עם חיזבאללה ניצלו את הכתבה הנדירה כדי לנגח את הערוץ המזוהה עם מחנה "ה-14 במרס", המתנגד לארגונו של חסן נסראללה. בעיתון "אל-אחבאר", הביטאון של חיזבאללה, כמו גם בכלי תקשורת נוספים בלבנון, ביקרו את העובדה שצוות של הערוץ נכנס לבסיס של חיל האוויר הישראלי.

     

    שר התקשורת הלבנוני בממשלת המעבר, וליד אל-אעוק, התראיין לעיתון "אל-אחבאר" והגדיר את פרסום הכתבה שיתוף פעולה עם האויב. "זה דבר שאינו מקובל בשום אופן", הבהיר השר, ולדבריו הוא שוקל כיצד לפעול בהסתמך על המלצות המועצה הלאומית לתקשורת בלבנון.

     

    מי שעומד בראש אותה מועצה, עבד אל-האדי מחפוז, אמר הבוקר (א') לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "מדובר בעבירה משפטית והסוגיה מעמידה את התחנה בפני סנקציות בגין הפצת תעמולה לאויב".

     

    קיבלנו את הסרטון מפלסטינים

    בינתיים בערוץ LBC מנסים למזער נזקים. ראש מועצת המנהלים של הרשת, ביאר א-דאהר, טען בראיון ל"א-שרק אל-אווסט" שהנהלת הערוץ מחויבת לחוק הלבנוני המונע מגע עם בכירים ישראלים או קבלת הצהרות שלהם.

     

    הוא הבהיר שהסרטון התקבל מחברת הפקה פלסטינית שהכינה את הכתבה, אך ראש המועצה הלאומית לתקשורת לא הסתפק בהסבר זה: "אי-אפשר להסתתר מאחורי חברות הפקה כדי לתרץ את הטעות. אנחנו רואים בה דבר מכוון", הדגיש.

     

    בשבת פורסמה באתר האינטרנט של LBC הודעת הבהרה שבמסגרתה הודה הערוץ שנפל במלכודת של צה"ל, שביקש להשתמש בערוץ למטרותיו. בערוץ טענו שהם עדיין מחויבים להחרים את ישראל, והתנצלו בפני הצופים על הטעות, "שנבעה מאי-הבנה ואי-הערכה נכונה, ולא מתוך כוונה, חס וחלילה, לקשור קשר עם הצבא שביצע את המעשים הנתעבים בלבנון, ללא קשר למעשיו נגד העם הפלסטיני. הוא עדיין כובש אדמה לבנונית ועדיין חיל האוויר שלו מפר את הריבונות הלבנונית".

     

    בהודעה הגנה הרשת גם על כתבת התחנה, אמאל שחאדה, שנתונה למתקפה בעקבותיה: "היא לא זקוקה לעדויות על הפטריוטיות שלה מאף אחד. המסלול המקצועי שלה מעיד על כך והכתבות שלה בערוץ מזהירות מפני הכוונות התוקפניות של ישראל כלפי לבנון. יהיו אשר יהיו הנסיבות, לא נאפשר להשתמש בערוץ שלנו להסתה הישראלית נגד לבנון. ולא נהיה תיבת דואר לצה"ל או לאף אויב אחר".

     

    Read this article in English

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לבנון סוערת אחרי הראיון עם הטייס הישראלי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים