שתף קטע נבחר

 

כשל בנתב"ג: נותק כבש מטוס כשדיילות עליו

תקרית בטיחות חמורה: דו"ח של חוקר התאונות הראשי חשף כי נהג גרם המדרגות הניע ללא התראה כשדלת המטוס פתוחה, ועל המדרגות אחראי משמרת ו-4 דיילות. במזל רב הם לא נפלו

דו"ח של חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה חושף תקרית בטיחות חמורה: גרם מדרגות המוביל למטוס ישראייר נותק ממקומו, כשארבע דיילות עמדו עליו.

 

עוד בחדשות:

במצב קשה: עוד אישה חלתה בשפעת חזירים

עבירות מין בצה"ל: יותר תלונות, גם של בנים

  

המקרה אירע בתחילת חודש ינואר. בדו"ח של החוקר הראשי, עו"ד יצחק רז, נכתב כי צוות מטוס איירבוס A320 שחנה בנתב"ג, התכונן לטיסה לאילת. בסיום העלאת הנוסעים, לקראת סגירת הדלת הקדמית, עמדו על כבש המדרגות ארבע דיילות קרקע. אחראי המשמרת שלהן עמד בפתח המטוס במטרה לסגור את הדלת ולרדת בכבש המדרגות.

 

בשלב זה נהג כבש המדרגות, עובד רשות שדות התעופה, הניע ללא כל התראה והחל בתנועה לאחור כשדלת המטוס פתוחה. החוקר כתב כי אחראי המשמרת והדיילות הצליחו להיאחז במעקה ורק במזל רב לא נפלו מטה. בדו"ח מצוין כי רק לאחר שאחראי המשמרת צעק למכונאי של אל על (שהיה בסמוך) וביקש ממנו לסמן לנהג לעצור - עצר הנהג, כשכבש המדרגות מרוחק חמישה מטרים בלבד מהמטוס.

"לאירוע היבטים בטיחותיים מדאיגים". גרם המדרגות נותק (מתוך דוח משרד התחבורה ) (מתוך דוח משרד התחבורה )
"לאירוע היבטים בטיחותיים מדאיגים". גרם המדרגות נותק(מתוך דוח משרד התחבורה )

בשלה זה קירב הנהג את כבש המדרגות, אחראי המשמרת סגר את הדלת, ירד מהמטוס והטיסה יצאה לדרכה. "לאירוע היבטים בטיחותיים מדאיגים", קבע החוקר הראשי, "שכן מדובר בפעולות המתבצעות מספר רב של פעמים מדי יום. צפוי היה כי פעולות אלה יתבצעו באופן חלק".

 

במסקנותיו ציין עו"ד רז כי הנהג לא פעל על פי הנהלים של רשות שדות התעופה. "נהג הרכב כשל במילוי חובותיו, לפני תחילת ההתנתקות. הוא לא עלה על גרם המדרגות, לא וידא כי דלת המטוס סגורה, המעקים מוסטים חזרה והמדרגות נקיות מלכלוך. על פי הנהלים, רק לאחר שהנהג מוודא כל זאת, בעצמו, הוא רשאי להסיע את הרכב".

 

הנהג הושעה על ידי מנהליו מלשמש כנהג כלי רכב מסוג זה. החוקר ציין עם זאת "את בגרותו ואת העובדה שלקח אחריות על האירוע והודה כי לא פעל על פי הנהלים". עו"ד רז מתח ביקורת גם על נוהלי ישראייר ורשות שדות התעופה: "לגבי פעולות ניתוק מדרגות מהמטוס הנוהל של הרשות אינו מפורט. הוא מסתפק בהפניה לנוהל ההתחברות, ומורה לבצע פעולה הפוכה. נוהל ישראייר כללי מדי ואיננו מפרט לפרטי פרטים את פעולות ההתחברות וההתנתקות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך דוח משרד התחבורה
גרם המדרגות נותק
מתוך דוח משרד התחבורה
מומלצים