שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

אופל קאסקאדה במבחן - מחיר החיים הטובים

המשפחתית הקומפקטית של אופל מסירה את הגג, והופכת ליוקרתית במחיר 300 אלף שקל. לקחנו אותה למבחן

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של אופל קאסקאדה מזכיר את זה של האסטרה, עליה מבוססת הקבריולה. אלא שהשיפור ניכר. איכות החומרים גבוהה יותר וכך גם איכות ההרכבה. נראה כי אופל התאמצה - ואף הצליחה במידת-מה - ליצור בידול ותחושה יוקרתית יותר. אלא שתמורת 300 אלף שקלים, אתה מצפה בכל זאת ליותר.

 

הנדסת האנוש אינה חפה מטעויות, עם יותר מדי מתגים ופחות מדי נוחות תפעול. בנוסף, מערכת מולטימדיה שהפכה לאבזור תקני ברמות מחיר דומות (וגם בפחות), נעדרת באופן מופגן. התפעול החשמלי של הגג נוח, אך מצריך לחיצה רצופה ומיותרת במשך כל זמן הפעולה (17 שניות, אפשר לפתוח ולסגור גם כשהרכב נוסע במהירות של עד 50 קמ"ש).

 

מבחינת מרווח, הקאסקאדה מציעה יותר מהמקובל במכוניות מסוגה, במיוחד ליושבים מאחור. הגישה לשם נוחה כשהגג פתוח (כמובן) וגם כשהוא סגור, אך היציאה מהמושבים הנוחים אינה פשוטה כשהגג סגור. תא המטען קטן ואינו שימושי מספיק.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה טובה מאוד בדרך כלל. המכונית מעניקה תחושה רכה ונעימה גם בתנועה עירונית איטית, ואינה כושלת גם לאורך זמן. בידוד הרעשים - כשהגג סגור - טוב למדי, כשהגג פתוח יש יותר מערבולות רוח מהרצוי באזור הכתפיים וחגורת הבטיחות.

 

כושר התמרון של המכונית טוב, אם כי הקורה הקדמית מסתירה את הדרך בפניות עירוניות בגלל רוחבה, וכשהגג סגור הראות לאחור אינה טובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של רכב המבחן הייתה בנפח 1.6 ליטר, עם מגדש טורבו ו-170 כ"ס - אותו מנוע בו פגשנו באינסיגניה המחודשת. הוא גמיש באספקת הכוח, מציע ביצועים ראויים עם מינימום מאמץ ושקט מרבית הזמן.

 

תיבת השישה הילוכים האוטומטית, שגם אותה פגשנו באינסיגניה, היא כבר סיפור אחר. העברות ההילוכים אינן חלקות מספיק, ולעיתים היא מתבלבלת בהעברת הילוך או בוחרת הילוך גבוה מדי. בנוסף היא סובלת מאותה "השהייה" בתחילת נסיעה שהפריעה גם במשפחתית הגדולה. תצרוכת הדלק במסלול המבחן שכלל בעיקר נהיגה עם גג מופשל (מה שמרע את תצרוכת הדלק) ומנגד נהיגה איטית מהרגיל, עמדה על 9 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הקאסקאדה יותר ממספקת לרכב בעל גג נפתח. למרות שאובדן הגג מורגש, הנהג נהנה מתחושת בטחון טובה גם בנהיגה מהירה יחסית, ומהיגוי בעל דיוק ומשקל טובים. כושר הבלימה אף הוא היה טוב.

 

הקאסקאדה משווקת בישראל עם ארבע כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. המכונית לא נבחנה במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP. סעיף זה יעודכן לאחר פרסום תוצאות רשמיות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

הקבריולה של אופל מוצעת ברמת גימור אחת בלבד, ובמחיר של 300 אלף שקל. תמורתם תקבלו פנסי קסנון אדפטיביים (האלומות זזות לפי זווית ההגה), חיישני אורות וגשם, מערכת

שמע עם חיבורי AUX ו-USB, חישוקי "18, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, בקרת אקלים מפוצלת ומראה נגד סינוור. בהחלט אבזור מכובד.

 

בולטות בהיעדרן כניסה והנעה ללא מפתח ומערכת מולטימדיה. כדאי להזכיר כי תג המחיר גבוה - בסביבות 50 אלף שקל - מקבריולה דומות - אודי A3 קבריולה, פיז'ו 308CC - ששווקו כאן עד לאחרונה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מרווח ישיבה, נוחות, אין מתחרות

- מחיר, מחיר, מחיר (ותיבת הילוכים)

 

ולבסוף: אופל קאסקאדה היא מכונית טובה - נוחה, מרווחת, עם מנוע טוב ואיכות תא נוסעים לא רעה. היא גם קבריולה-ארבעה-מושבים-אמיתית הזולה בישראל. היא גם אחת ממכוניות הקבריולה העממיות (יחסית) שמשווקות כיום, למעט מיני. אבל, היא גם מציעה תיבת הילוכים בינונית, אבזור חסר לעיתים ובעיקר - תג-מחיר של 300 אלף שקל אשר הופך אותה ליקרה מאד ביחס לתמורה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
אופל קאסקאדה
אופל קאסקאדה
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 170 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 26.5 קג"מ ב-1,650 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים שתי דלתות, קבריולה / ארבעה
אורך 470 ס"מ
רוחב 184 ס"מ
גובה 144 ס"מ
בסיס גלגלים 269.5 ס"מ
משקל 1,733 ק"ג
נפח תא מטען 350 ליטר (עם גג סגור)
100-0 קמ"ש 9.9 שניות
מהירות מרבית 217 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.9 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 163 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 8
מחיר לגרסה שנבחנה 300,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים