שתף קטע נבחר

טרגדיה בארה"ב: מוזיאון קורבט קרס, מכוניות נדירות נהרסו

שמונה מכוניות נדירות במיוחד מדגמי שברולט קורבט, צנחו אל מותן לתוך בולען שנפער ברצפת המוזיאון. בנס לא היו נפגעים בנפש

שברולט קורבט בת 52, לצד דגמי מהדורה מיוחדת קלאסיים ומודרניים שחלקם היחידים מסוגם. אלו קורבנותיו של בולען שנפער ברצפת מוזיאון הקורבט בארה"ב. נזק בעשרות מיליוני דולרים, שהסתיים בנס ללא נפגעים.

 

צפו ברגעי הקריסה:

 

לא פחות משמונה מכוניות מיוחדות ונדירות במיוחד, בהן מהדורות לציון אירועים מיוחדים ודגמים קלאסיים, נפלו לתוך הבולען שנפער במוזיאון, ובמזל לא לקח לתוכו גם בני אדם. המקרה אירע ב-05:40 לפנות בוקר כשהמוזיאון היה סגור, ואת הנזק האדיר למקום גילו עובדיו בבוקר למחרת. המקרה כולו תועד גם במצלמות האבטחה, והתמונות לבטח יובילו לתסכול רב לא רק בקרב עובדי המקום, אלא גם של חובבי הקורבט הרבים - ממכוניות הספורט הנמכרות ביותר בעולם.

 

 

המוזיאון הלאומי לקורבט הוא אתר חובה לביקור, לכל מי שאוהב את מכונית הספורט האמריקאית הוותיקה. הוא ממוקם בבולינג גרין, קנטקי, ולאחרונה הורחב באופן משמעותי. עובדיו נדהמו לגלות את הבולען - ברוחב 12 מטרים ובעומק מרבי של תשעה מטרים, ולא פחות מכך את הנזק האדיר שהשאיר אחריו.

 

נזקי הבולען כפי שצולמו על-ידי מסוק זעיר:

 

בין הנפגעות ניתן למנות את הקורבט 62' הקלאסית, מכונית קוצבת למירוצים משנת 1984 והקורבט המיליון - שיוצרה בשנת 1992 ומעולם לא הייתה בשימוש. מכוניות נוספות שנהרסו כוללות דגם "40 שנה" שיוצר בשנת 1992 ודגמים מיוחדים נוספים. כולם שווים מאות אלפי דולרים ואף מיליונים, וגם אם ניתן יהיה לשחזרם הם איבדו את הייחוד של רכב קלאסי במצב חדש שלא שופץ מעולם.

 

הקורבט המיליון משנת 1992. אחת משמונה הקורבנות ()
הקורבט המיליון משנת 1992. אחת משמונה הקורבנות

 

דובר המוזיאון, בוב בובניס, אמר ל"אוטומוטיב ניוז" כי לפי שעה עדיין לא ניתן להעריך מי מהדגמים, אם בכלל, ניתן יהיה להציל. "אנחנו לא יודעים עדיין. רמת הנזק שונה בין המכוניות, אבל בכנות אין לנו מושג מה המצב בו נמצאות המכוניות". במוזיאון המתינו שעות ארוכות לצוות הנדסי שיאשר כי המבנה, שהוקם בשנת 1981, בטוח לשימוש. לאחר מכן הוצאו המכוניות מהמקום וכעת יבחנו האם ניתן לשחזרן.

 

דייב כריסלי, נשיא ומקים-משותף של מועדון ומוזיאון הקורבט בולינג-גרין שהוקם על-ידי עובדי ייצור של GM, מספר כי המכוניות שנהרסו הושאלו מהיצרנית - וכי ערכן גבוה במיוחד. "אין צורך לבצע מכירה פומבית כדי לשים תג-מחיר על המכונית הזו, אי אפשר אפילו להעריך את שוויה", אמר כריסלי בהתייחס לאחת המכוניות - דגם תצוגה עם מרכב ספיידר שהיה היחיד מסוגו שיוצר אי-פעם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט קורבט
צילום: מוזיאון הקורבט הלאומי
מוזיאון הקורבט
צילום: מוזיאון הקורבט הלאומי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים