שתף קטע נבחר

עימות בין פעילי אנונימוס למאבטחי נמל אילת

מספר ימים לאחר הדיווח על תמותה המונית של מאות בעלי חיים בספינת משא שעשתה דרכה מאוסטרליה לארץ, ניסו פעילי עמותת "אנונימוס" לתעד את פריקת עשרות אלפי הכבשים והעגלים למשאיות. הם נתקלו בקשיים לאחר שהותקן מיסוך בד שהסתיר את הורדת החיות למשאיות ולטענתם, זכו לאיומים מצד מאבטחי הנמל למרות שצילמו הנמל משטח ציבורי

ביום רביעי הגיעו שני פעילים של עמותת "אנונימוס" כדי לתעד את פריקת העגלים והכבשים מספינת משא שעגנה בנמל אילת. בספינה המתינו עשרות אלפי כבשים ואלפי עגלים שיובאו מאוסטרליה לישראל, לאחר הפלגה בת מספר שבועות.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

"הגענו לפנות בוקר לאילת והתמקמנו בשכונת מגורים במרחק של כמה מאות מטרים מהנמל עם מצלמות ביתיות פשוטות כדי לתעד את פריקת בעלי החיים מהספינה לנמל ומשם למשאיות", מספר איתי (השם המלא שמור במערכת), פעיל אנונימוס בראיון ל-ynet,

 

ספינת המשא עוגנת בנמל אילת (צילום: אנונימוס) (צילום: אנונימוס)
ספינת המשא עוגנת בנמל אילת(צילום: אנונימוס)

 

הגעתם של הפעילים למקום לא היתה מקרית. כ-200 אלף כבשים ועגלי בקר מובאים חיים מאוסטרליה באמצעות ספינות משא עצומות שנושאות בתוכן עשרות אלפי בעלי חיים. חלק מהחיות מובאות לישראל, אחרות נשלחות לרשות הפלסטינית ולירדן. בארגוני בעלי חיים מכנים אותם "משלוחים חיים".

 

תמותה חריגה של מאות בעלי חיים במהלך המסע

בימים האחרונים דיווחה חברת הספנות על תמותה רבה של חיות במהלך ההפלגה הממושכת למזרח התיכון. בהודעה לתקשורת שפרסמה חברת "Wellard" באתרה הרשמי, נמסר כי בספינת המשא שעושה דרכה למפרץ עקבה, בה נמצאים 42 אלף כבשים וכ-6,000 עגלי בקר, אירעו תקלות טכניות המעכבות את הגעת הספינה לישראל. כתוצאה מהתקלות, אירעו מקרי מוות של מאות כבשים החורגים מעל התקן המותר.

 

לדברי החברה, היא דיווחה למשרד החקלאות והמדגה באוסטרליה כי שיעור תמותה הבקר והכבשים חצה את הרף. לפיכך תיפתח חקירה מיידית נושא באוסטרליה והחברה הבטיחה לשתף פעולה. על פי הערכה מדובר במספר מאות כבשים ומספר לא ידוע של עגלים. 

 

תיעוד הפעילים השבוע בנמל אילת (צילום: אנונימוס)  

 

בעמותה תוהים: מדוע הסתירו הפריקה באמצעות וילון?

"הפריקה של בעלי החיים החלה לקראת שמונה בבוקר והם פתחו את רמפת הספינה בה יורדים בעלי החיים וכיסו אותה בבד גדול. בגלל מסך הבד לא התאפשר לנו לראות את הפריקה עצמה, אלא רק את המשאיות בצידי הרמפה מתמלאות במהירות בבעלי החיים ומשם המשאיות החלו את הדרך אל תחנות ההסגר ברחבי הארץ", מציין איתי.

 

בעמותה טוענים כי מדובר באמצעי למניעת תיעוד פריקת בע"ח מהספינה (צילום: אנונימוס) (צילום: אנונימוס)
בעמותה טוענים כי מדובר באמצעי למניעת תיעוד פריקת בע"ח מהספינה(צילום: אנונימוס)
 

 

בשעות הצהריים המוקדמות טוען איתי כי הגיעו מאבטחים חמושים של נמל אילת והחלו להתעמת איתם על סוגיית נוכחות במקום וצילום המתרחש בנמל. לדברי איתי, המפגש עם המאבטחים כלל איומים מצידם, מניעת צילום הנמל משטח ציבורי ואף נסיונות מצד המאבטח לחפש בכליהם באופן פולשני, גם לאחר שהציגו בפניו תעודות זהות של תושבי המדינה. בשלב מסויים התבקשו הפעילים לשבת על האדמה ולהמתין לבואה של ניידת משטרה. 

 

פריקת בעלי חיים בנמל אילת בקיץ 2013 (צילום: אנונימוס) (צילום: אנונימוס)
פריקת בעלי חיים בנמל אילת בקיץ 2013(צילום: אנונימוס)

 

מאבטח הנמל: "לצלם אותו מבחינתי אסור, מבחינת החוק מותר"

בהקלטה שביצעו הפעילים והגיעה לידי ynet נשמע אחד המאבטחים אומר כי "מבחינה חוקית זה לא מתקן בטחוני שאסור לצלם אותו. לצלם אותו מבחינתי אסור, מבחינת החוק מותר. יש לי כלים לבוא ולקחת לך את המצלמה, לתת אותך למשטרה".

 

על פי ההקלטה, אחד המאבטחים ציין בפני הפעילים כי הם חשודים באיסוף מודיעין לפני מבצע כדי לבצע פיגוע בנמל ואף הבהיר כי הם יכולים להוות סיכון לביטחון הנמל והציבור. 

 

 (צילום: אנונימוס) (צילום: אנונימוס)
(צילום: אנונימוס)

 

"בושה וחרפה שבמקום להציב במקום מצלמות שיראו לציבור בשקיפות המתבקשת כיצד מתבצעת פריקת בעלי החיים ואולי יפחיתו את האלימות - נמל אילת עוסק בניסיונות הסתרה", אמרו בעמותה. "בעלי החיים עברו טראומה קשה בלב-ים. מאות מהם מתו, ואנו מעריכים שרבים מאלו ששרדו סובלים מתשישות ופציעות. אנו קוראים לממשלה לאסור על המשלוחים החיים, ולשים קץ להתעללות המיותרת הזאת".

 

בעמותה שוקלים להגיש תלונה במשטרה עקב התנהגות המאבטחים לפעילים שצילמו את המתרחש בנמל. זו אינה הפעם הראשונה בה מתעדים פעילי העמותה את הנעשה בנמל אילת. בתחקיר שערכה העמותה אשתקד ופורסם בערוץ 10, נחשפו תמונות קשות בהן עובדים שפרקו את העגלים והטלאים מהספינה, נקטו באלימות קשה נגד בעלי החיים.

 

 

נמל אילת: פריקת בע"ח ופריסת הוילון לא באחריות הנמל

מנכ"ל נמל אילת, גדעון גולבר, מסר בתגובתו לפניית ynet כי הוא מבקש "להדגיש כי פריקת בעלי החיים בשונה משאר אוניות מסחריות אינה מתבצעת באמצעות עובדי הנמל. פריסת וילון אינה באחריות הנמל אלא של בעלי המטען וסוכני האוניה. חברת נמל אילת כמו חברות אחרות כפופה להנחיות הגופים המנחים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אנונימוס
צילום: אנונימוס
צילום: אנונימוס
צילום: אנונימוס
מומלצים