טויוטה והונדה בקרב היברידי - פערים עצומים
השוואה שנערכה בארה"ב בין מכוניות היברידיות מובילות של שתי היצרניות היפניות, העלתה ממצאים מפתיעים לאחת, ומביכים מאד לאחרת
נתונים מפתיעים בארה"ב, שוק רכבי הכלאיים הגדול בעולם: 32% מבעלי הונדה סיוויק הייבריד נדרשו להחליף את מצבר מערכת הכלאיים, שיעור כשל חריג. ומפתיע עוד יותר בהשוואה לנתוני טויוטה פריוס המתחרה: רק 0.1% מהמכוניות נדרשו לתיקון מסוג זה.

את הנתונים המפתיעים מפרסם הקונסומר ריפורטס, מגופי הצרכנים החשובים והמשפיעים בארה"ב. מהם עולה כי לא רק שהסיוויק פחות אמינה, אלא שרמת האמינות שלה אף הולכת ונעשית רעה יותר: בעוד שבין שנת 2005 ל-2008 ירדו שיעור הכשלים במערכת הכלאיים מ-17% ל-8%, בדגמי 2009 ו-2010 הכשלים הופיעו ביותר מ-30% מהמכוניות.
מנגד, הנתונים שדיווחו בעלי מכוניות לקונסומר ריפורטס לגבי טויוטה פריוס, מרשימים בהרבה: שיעור הופעת תקלה במצברי מערכת הכלאיים עומד על 5% בלבד במכוניות משנת 2002, ויורד ל-0.1% בלבד במכוניות מדגמי 2010.
בקונסומר ריפורטס מציינים כי אמנם מרבית התקלות הללו מגובות באחריות, אך לא חוסכים ביקורת מהונדה - שגובה ממי שלא מקבל זאת באחריות 3,000 דולר עבור התיקון (כ-10,000 שקל, מחיר דומה לזה הקיים בטויוטה בארה"ב). "אם בעל הרכב צריך לשלם את החשבון או לא", כותבים בקונסומר ריפורטס, "כל מכונית עם שיעור תקלות כה גבוה - במיוחד ברכיב מרכזי - היא כזו שכדאי להימנע מלרכוש".

_wa.jpg)