מנהרות הכרמל חוברו לעוקף קריות
רק 1.7 ק"מ של כביש, אבל חיבור חשוב לנוסעים בין דרום חיפה לצפון הארץ. החסכון הצפוי למשק לפי חברת יפה נוף: כ-100 מיליון שקלים בשנה

רגע תחבורתי-היסטורי נוסף במפרץ חיפה: מחר (ו') לפנות בוקר תורחב שוב מערכת הכבישים באזור. מדובר בפתיחת קטע כביש קצר אמנם - 1.7 ק"מ בסך הכל - אך משמעותי, המחבר בין כביש 22 (עוקף קריות) למנהרות הכרמל. לכן, מעתה יהיה חיבור ישיר, קצר ומהיר בין כביש החוף ודרום חיפה והקריות כמו-גם הגליל המערבי, מבלי להיכנס כלל לרחובות העיר התחתית בחיפה, או לציר ההסתדרות (כביש 4, עכו-חיפה לשעבר) העמוס. הכניסה והיציאה לחיבור החדש, תתבצע ממחלף ידין, הסמוך לבית הספר הטכני.

 

 (באדיבות חברת יפה נוף)
(באדיבות חברת יפה נוף)

     

    בחברת יפה נוף, האחראית על הקמת מערכי התחבורה במטרופולין חיפה, העריכו כי החיבור החדש יגדיל את תנועת כלי הרכב במנהרות הכרמל בכ-20%,

    וכתוצאה מכך ייחסכו למשק הישראלי קרוב ל-100 מיליון שקלים בכל שנה.

     

    למרות תנופת פיתוח אדירה בשנים האחרונות, חלק מחיבורי הכבישים באזור חיפה והקריות עדיין לא הושלם. כך למשל, כדי להגיע כיום למנהרות הכרמל מכיוון הקריות, יש לנסוע בדרך ההסתדרות (כביש 4) בחלקה הצפוף ביותר - מתחם לב המפרץ-צ'ק פוסט. הבאים בכביש 22 יורדים ממנו במחלף ההסתדרות (צומת וולקן) ומשם עליהם נוסעים עוד כשלושה ק"מ דרומה למנהרות. ליוצאים מהמנהרות נדרש מהלך דומה, ובשעות העומס אף יש צורך לחזור לחיפה ולעלות בכביש 22 באזור גשר פז.

     

     (באדיבות חברת יפה נוף)
    (באדיבות חברת יפה נוף)
     

     

    עלות הקמת הכביש החדש, ששוּקַע מתחת למסילת הרכבת ונתיב התחבורה הציבורית היוצא מתחנת מרכזית המפרץ, עמדה על כ-260 מיליון שקל. יו"ר דירקטוריון חברת "יפה נוף", ג'קי ואקים (גזבר עיריית חיפה), אמר כי מבדיקות שערכה החברה חושב כי מדי יום יביא החיבור לחיסכון של 370 אלף שקלים, ובחישוב שנתי מדובר בחיסכון של 100 מיליון שקלים למשק. לדברי ואקים, פתיחת הקטע צפויה לחסוך כ-620 "שעות רכב" ביום, וכ-5,000 ק"מ נסיעה ביום.

     

    עוד אמר כי ניתוח הנתונים מלמד כי בשנת הפתיחה, הפרויקט יניב למשק חיסכון ותועלות בסכום של כ-100 מיליון שקלים - כ-71% תועלות מחסכון בזמן נסיעה, כ-25% מחסכון בהוצאות תפעול וכ-4% מחסכון בעלויות תאונות דרכים צפויות וזיהום הסביבה.

     

    ואקים אמר כי חיסכון צפוי הוא הסיבה העיקרית לפתיחת הכביש כחצי שנה לפני המועד. זאת, למרות שעבודות הפיתוח סביבו טרם הסתיימו. לאחר פתיחת כביש יימשכו עבודות השלמה שכוללות חיפוי קירות, פינוי עודפי עפר, שיקום הר הזבל והשלמת עבודות פיתוח נופי וגינון.

     

    שר התחבורה, ישראל כץ, שהשתתף בטקס פתיחת הכביש היום, אמר כי "מדיניות משרד התחבורה לחיבור הפריפריה למרכז מיושמת במלואה בפתיחת הכביש המחבר בין שני פרויקטים תחבורתיים גדולים - מנהרות הכרמל וכביש עוקף קריות".

     

    ראש העיר חיפה, יונה יהב, הוסיף כי "ההשקעה האדירה בתשתיות ותחבורה בחיפה משפרת את איכות החיים, מאפשרת חיבור מהיר ונוח בין צפון הארץ לחיפה ומחזקת את מעמדה של חיפה כבירת הצפון".

     

    לפנייה לכתב/ת
      קישורים ממומנים
       תגובה חדשה
      הצג:
      כל התגובות לכתבה מנהרות הכרמל חוברו לעוקף קריות
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      תשתית
      צילום: אבישג שאר-ישוב
      מנהרות הכרמל - עוד 20% מכוניות
      צילום: אבישג שאר-ישוב
      ynet ספיישל
      ynet רכב בפייסבוק