שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

יונדאי i10 במבחן: פיקנטית מאי פעם

מכונית המיני של יונדאי הייתה מוצלחת ומצליחה גם בדור הקודם, למרות שסבלה מאבזור דל. בדור החדש הבטיחו הקוריאנים לטפל בבעיה. האם הם גם הצליחו?

  • שנת השקה: 2013
  • קטגוריה: מיני
  • מתחרות עיקריות: טויוטה אייגו, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, קיה פיקנטו, שברולט ספארק 
  • מחיר התחלתי: 60 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 60 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של יונדאי i10

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

הדור הקודם של יונדאי i10 היה אפרורי מאוד מבפנים, בעיקר לעומת האחות המוצלחת מבית קיה. יונדאי הקשיבו לביקורת, הפנימו ושיפרו. ה-i10 מרשימה מבחינת נוחות התפעול עם הנדסת אנוש טובה מבעבר. בנוסף, תא הנוסעים איכותי יותר - מבחינת חומרים והרכבה - ו(כמעט) מתאים לקטגוריה גבוהה ויקרה יותר. המרווח טוב לארבעה נוסעים, ונפח תא המטען מספק - מבחינת גודל ונוחות שימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

הדור החדש של ה-i10 נוטה לקופצנות מיותרת על-גבי שיבושי כביש, ועושה זאת בכל מהירות. עם זאת, הוא עדיין מציע רמות נוחות ועידון מעל הממוצע בקטגוריה. למרות מושב נהג נוקשה במקצת, שטוח ועם תמיכה לא מספקת לגב העליון. גלגל ההגה אינו מתכוונן לעומק - ולכן יש שיתקשו למצוא תנוחת נהיגה טובה.

 

בידוד הרעשים טוב מאוד בדרך כלל, למעט רעש מנוע חריג בתחילת תנועה - בשל המעבר למנוע שלושה צילינדרים כמו בפיקנטו. מצמד בעל נקודת חיבור גבוהה ולא מדויק פוגע בנוחות התמרון העירונית. ובכל זאת, הראות כלפי חוץ טובה מאוד, ההיגוי קל ומדויק באופן מספק ורדיוס הסיבוב טוב.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

הגרסה בה נהגנו הייתה הזולה ביותר, וצוידה במנוע 1.0 ליטר, 66 כ"ס, ותיבת חמישה הילוכים ידנית. המנוע חלש בסל"ד נמוך וכדי לקבל ביצועים טובים, יש לדחוק בו. אלא שאז הוא רועש ורועד, במיוחד בתנועה עירונית. בידוד רעשים טוב במהירות שיוט, נצליח להעלים את רוב הרעש.

 

לתיבת ההילוכים בורר בעל מהלך מדויק ולא ארוך מדי, והיא נוחה לתפעול. רגל ימין נחושה מאפשרת להפיק מה-i10 ביצועים מספקים, אך זה בא על חשבון תצרוכת הדלק - שבמסלול המדמה תנאי אמת איכזבה עם 14 ק"מ לליטר בלבד. מעט מאכזב במכונית מיני ידנית ומודרנית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-i10 החדשה, כמו קודמתה, גבוהה ביחס לקטגוריה. השליטה בתנודות המרכב טובה ביחס למצופה, והנהג זוכה לתחושת ביטחון ראויה. ההיגוי מציע תחושה מלאכותית עם מעבר מורגש בין תגבור רב ("הגה קל") במהירות נמוכה לתגבור מועט במהירות גבוהה ("כבד"). בסך הכל הוא יותר ממספק.

 

כושר הבלימה של רכב המבחן היה מצוין, וכך גם היציבות תחת בלימה בפנייה. כל גרסאות ה-i10 משווקות בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP, דורג הדגם החדש בציון ארבעה כוכבים מעט מאכזב.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה היה ברמת גימור "אינספייר", היחידה שמוצעת בשילוב 1.0-ידני והגרסה הזולה ביותר של ה-i10 בישראל: 60 אלף שקל. תמורתם תקבלו ארבעה חלונות מופעלי חשמל, חמישה מושבים, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מראות חשמליות, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם חיבורי AUX ו-USB ואיתות בנגיעה. כאמור, מדובר באבזור גבוה מהממוצע, וגבוה משמעותית מהגרסה המקבילה ב-i10 הקודמת. עבור המחיר המבוקש, זו בהחלט חבילה משכנעת.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מרווח, איכות, תמורה, יכולת דינמית

- מושב ותנוחת נהיגה, תצרוכת דלק

 

ולבסוף: כשיונדאי הציגה לראשונה את ה-i10, היא ביצעה זינוק אדיר ביחס לאטוס הנושנה שקדמה לה, והתמקמה בצמרת הקטגוריה. עם השנים ה-i10 התיישנה אל מול מתחרות מודרניות, ובעוד שהדור החדש לא עושה קפיצה דומה, ההתקדמות שנרשמת בכל הפרמטרים מספיקה כדי להחזיר את ה-i10 לצמרת הקטגוריה.

 

המיני הקוריאנית מרווחת, איכותית, מאובזרת ובאופן כללי - מציעה חווית נהיגה של רכב גדול יותר, במחיר נמוך מחלק מהמתחרות הטובות  - כולל קיה פיקנטו, האחות התאומה ומובילת הקטגוריה במכירות. בשורה התחתונה, זה אומר שאם אתם שוקלים לרכוש רכב מהקבוצה הזו, ה-i10 צריכה להיות אחת הראשונות שאתם בודקים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
יונדאי i10
יונדאי i10
מנוע שלושה צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 1.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 66 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 9.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 366.5 ס"מ
רוחב 166 ס"מ
גובה 150 ס"מ
בסיס גלגלים

238.5 ס"מ

משקל 933 ק"ג
נפח תא מטען 252 ליטר
100-0 קמ"ש 14.9 שניות
מהירות מרבית 155 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 14 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 108 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 2
מחיר לגרסה שנבחנה 60,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 4 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים